VOIP nummer hangt volgens tele2 nog aan vaste lijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Spirit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 13:31
Hoi,

Weet iemand waar ik terecht kan met het volgende:

Op dit moment zit ik bij Tweak. Zij hebben een aantal jaren geleden mijn analoge nummer omgezet naar VOIP (telefonie zat in het abonnement en is daar naar toe geporteerd).

Nu wil ik mijn internet met telefonie omzetten naar Tele2, maar zij kunnen dat niet omdat het nummer nog aan de analoge lijn hangt (volgens hun).

Ik heb al een mailtje naar Tweak gestuurd, maar het nummer staat toch echt als VOIP bij hun in het systeem (want zij doen geen analoog).

Heeft iemand dit al eens meegemaakt? En bij wie kan/moet ik aan de bel trekken om dit goed geregeld te krijgen? Ik wil graag mijn huidige nummer meenemen !

Alvast bedankt _/-\o_

Who is "General Failure" and why is he reading my disk ...

Beste antwoord (via T_Spirit op 13-10-2016 15:13)

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Vreemd! Tele2 dient gewoon een porteerverzoek in te dienen en dan zal Tweak 'm goedkeuren of afkeuren.

Heb je al eens gekeken waar het nummer daadwerkelijk wordt gehost? Check het register van de ACM en zoek op je nummer.

Links direct onder "Zoekterm" vul je je nummer in. Vervolgens klik je bij de resultaten op je nummer (en dus niet op de reeks met nummers).

Fictief resultaat:

Nummerportering
0101111111
Laatste portering
30-11-2015
Huidige aanbieder
XS4all

Hier had uw reclame kunnen staan.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
Vreemd! Tele2 dient gewoon een porteerverzoek in te dienen en dan zal Tweak 'm goedkeuren of afkeuren.

Heb je al eens gekeken waar het nummer daadwerkelijk wordt gehost? Check het register van de ACM en zoek op je nummer.

Links direct onder "Zoekterm" vul je je nummer in. Vervolgens klik je bij de resultaten op je nummer (en dus niet op de reeks met nummers).

Fictief resultaat:

Nummerportering
0101111111
Laatste portering
30-11-2015
Huidige aanbieder
XS4all

• T_Spirit
De query levert inderdaad gewoon Tweak op... vreemd hoor.
Ben benieuwd waarom Tele2 dit blijkbaar dan niet lukt.

Bedankt voor je linkje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
T_Spirit schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:15:
De query levert inderdaad gewoon Tweak op... vreemd hoor.
Ben benieuwd waarom Tele2 dit blijkbaar dan niet lukt.

Bedankt voor je linkje!
In Nederland is afgesproken dat je in principe je nummer vrij moet kunnen porteren tussen operators, dus dit moet gewoon mogelijk zijn. Wil je de uitkomst met ons delen? Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Spirit
Hoi,

Nog even een update. Het nummer is op een of andere manier niet (automatisch) te porteren.
Als oplossing krijg ik eerst een tijdelijk nummer bij oplevering van de lijn en binnen 10 werkdagen wordt dan het nummer "geëxporteerd" bij Tweak en "geïmporteerd" bij Tele 2.

Ik ben benieuwd, ik hoop dat het allemaal lukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGunit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04 14:40
Hallo Iedereen,

mocht ik hier een apart topic voor moeten openen laat maar weten dan doe ik dat uiteraard, maar aangezien dit topic hier voornamelijk over gaat leek het mij een goed idee om dat hier te posten:

ik vroeg mij af of iemand toevallig weet hoe het juridisch werkt bij het afwijzen van een porteringsverzoek. In het bijzonder, staat bedrijf A ten alle tijden in zijn recht om portering door bedrijf B af te wijzen wanneer een klant van bedrijf A wil overstappen naar bedrijf B?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
LGunit schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:59:
Hallo Iedereen,

mocht ik hier een apart topic voor moeten openen laat maar weten dan doe ik dat uiteraard, maar aangezien dit topic hier voornamelijk over gaat leek het mij een goed idee om dat hier te posten:

ik vroeg mij af of iemand toevallig weet hoe het juridisch werkt bij het afwijzen van een porteringsverzoek. In het bijzonder, staat bedrijf A ten alle tijden in zijn recht om portering door bedrijf B af te wijzen wanneer een klant van bedrijf A wil overstappen naar bedrijf B?
Ik ga er even vanuit dat je het nu over Nederlandse geografische nummers hebt. In principe is het zo dat de donor operator (je oude provider) het porteer verzoek van de recipient operator (je nieuwe provider) niet mag blokkeren. Je bent in Nederland vrij om met je geografische nummer(s) van provider te wisselen. Er zijn echter omstandigheden waardoor een porteer verzoek initieel toch kan worden geblokkeerd.

In de praktijk zie ik vooral veel blokkades omdat NAW-gegevens niet overeenkomen met de administratie van de donor operator. De recipient operator dient het verzoek in met de NAW-gegevens zoals jij ze op de factuur van de donor operator hebt staan. Vervolgens blijkt dat de donor operator niet het factuuradres maar het aansluitadres in het porteer verzoek verwacht.

Ook contractueel kan het zijn dat je portering in eerste instantie wordt geblokkeerd, totdat je akkoord gaat met een afkoopsom.

Mag ik vragen waar je precies tegenaan loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGunit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04 14:40
Eiríkr schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:32:
[...]

Ik ga er even vanuit dat je het nu over Nederlandse geografische nummers hebt. In principe is het zo dat de donor operator (je oude provider) het porteer verzoek van de recipient operator (je nieuwe provider) niet mag blokkeren. Je bent in Nederland vrij om met je geografische nummer(s) van provider te wisselen. Er zijn echter omstandigheden waardoor een porteer verzoek initieel toch kan worden geblokkeerd.

In de praktijk zie ik vooral veel blokkades omdat NAW-gegevens niet overeenkomen met de administratie van de donor operator. De recipient operator dient het verzoek in met de NAW-gegevens zoals jij ze op de factuur van de donor operator hebt staan. Vervolgens blijkt dat de donor operator niet het factuuradres maar het aansluitadres in het porteer verzoek verwacht.

Ook contractueel kan het zijn dat je portering in eerste instantie wordt geblokkeerd, totdat je akkoord gaat met een afkoopsom.

Mag ik vragen waar je precies tegenaan loopt?
Dankjewel voor de reactie :)
uit privacy overwegingen stuur ik wat details via pm
Pagina: 1