ubuntu minimal op Android Box?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen2000
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 16:55

koen2000

Software Ontwikkelaar

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik weet niet of ik ik het hier in de goede categorie plaats en misschien is het een domme vraag maar ik vraag het toch, Is het mogelijk om ubuntu minimal op de MK888 https://www.sossolutions.nl/cs918-2g-8g-q7 te zetten en er vervolgens een game server op te laten draaien? Of zou ik dan beter ergens anders voor kunnen gaan? Zelf heb ik ook al het een en ander opgezocht maar kwam er maar niet uit en hopelijk kunnen jullie mij ermee helpen.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Met vriendelijke groet,

Koen

[ Voor 5% gewijzigd door koen2000 op 20-08-2016 22:55 ]

All Round Software Ontwikkelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyramisu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 16:53
Voor zover ik weet is er behalve Ubuntu Touch geen ideale oplossing om een Linux-omgeving op Android-hardware te draaien. Ubuntu Touch wordt maar op enkele apparaten officieel ondersteund en deze Android Box zal 99,9% zeker ook niet onder de onofficiële ports vallen. Daarbij komt ook nog dat deze Android Box gebruik maakt van een Rockchip-processor, die nou niet bepaald bekend staan om hun Linux-capabiliteiten, als je van plan was het gehele Android OS te vervangen voor Linux.

Mijn advies is, als je dit apparaat al gekocht hebt, om via de Play Store een app genaamd Linux Deploy te downloaden, en dit zodanig te configureren dat de gameserver er op kan draaien. Linux Deploy maakt het in simpele woorden mogelijk om een Linux-omgeving (chroot) binnen Android zelf te draaien.

Als je dit apparaat nog niet aangeschaft hebt en je bent op zoek naar een Linux-doosje, waarom geen Raspberry Pi of een ander klein ARM-bordje? Zit ongeveer in het zelfde budget en heeft vooral het pluspunt dat de community erachter gigantisch groot is, dus veel problemen zijn te verhelpen met Google.

In elk geval veel succes!

[ Voor 32% gewijzigd door Tyramisu op 21-08-2016 00:52 . Reden: Autocorrectie ]