Hoi!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Belangrijkste doeleinden:
- Vrij intensief Browsen
- Gamen: voornamelijk strategy-games en RPG's op dit moment maar het liefst zou ik de vrijheid willen hebben om nieuwe games te kunnen draaien op 1440p
- Studie/Office-zaken en hier en daar wat video/foto-bewerking en 3d-modelling (light).
Wat mag het systeem gaan kosten?
500 euro. Ik ben al een heel eind en heb opzich geen haast, maar wat ik dus nog wil upgraden is (in volgorde):
1: Voeding: max 80 euro (liefst z.s.m.)
2: GPU 1: max 360 euro
3: RAM: max 60 euro
-------------------------------------- = 500 euro
4: extra SSD 500gb: max 150 euro (geen prio aangezien ik over 2 x 2tb externe 2.5 inch drives beschik)
5: GPU 2: max 350 euro (geen prio de komende 2/3 jaar)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In bezit:
Dat gebruik ik met oude hardware die ik dus graag wil upgraden op basis van advies:
De GPU is tweedehands en heb ik een maand of twee in gebruik. Pas nu ik me in hardware heb verdiept realiseer ik me dat mijn huidige voeding wellicht een risico vormt?
Randapparatuur (al in bezit):
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nu eerst zsm een voeding, dan een GPU en eventueel wat extra RAM. Ik wil op lange termijn graag een tweede videokaart kunnen plaatsen. Voor de rest heb ik momenteel niet bijster veel plannen waar ik verwacht rekening mee te moeten houden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet, maar ik neig naar een AMD GPU (480?) aangezien mijn nieuwe moederbord enkel Crossfire onderteunt?
Voor de voeding zat ik aan zoiets te denken?
pricewatch: Sharkoon WPM700 Bronze
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik waardeer een stille pc, dus ik wil 't aantal db's graag beperken maar niet tegen een disproportionele prijs. Oja, ik hecht veel waarde aan (strak) design, maar aangezien mijn case 'closed' is en ik randapparatuur al heb gekocht zal dat niet veel uit maken voor het advies dat ik in dit stadium nodig heb
Ga je overklokken?
nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Heb dit topic initieel aangemaakt om advies te vragen over welke voeding ik 't beste kan pakken. Ik vermoed namelijk dat het niet verstandig is om mijn huidige PSU in combo met m'n nieuwe hardware nog veel langer te gebruiken, is dat gevoel terecht?
Heb al een voorkeur voor een rx480 GPU maar ben een redelijke videocard-noob dus waar moet ik op letten bij het kiezen van een specifiek model? Ik heb geen idee. Wens: mijn 1440p scherm optimaal kunnen benutten tijdens gamen.
Alvast super bedankt voor het meedenken en (hopelijk
) adviseren!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Belangrijkste doeleinden:
- Vrij intensief Browsen
- Gamen: voornamelijk strategy-games en RPG's op dit moment maar het liefst zou ik de vrijheid willen hebben om nieuwe games te kunnen draaien op 1440p
- Studie/Office-zaken en hier en daar wat video/foto-bewerking en 3d-modelling (light).
Wat mag het systeem gaan kosten?
500 euro. Ik ben al een heel eind en heb opzich geen haast, maar wat ik dus nog wil upgraden is (in volgorde):
1: Voeding: max 80 euro (liefst z.s.m.)
2: GPU 1: max 360 euro
3: RAM: max 60 euro
-------------------------------------- = 500 euro
4: extra SSD 500gb: max 150 euro (geen prio aangezien ik over 2 x 2tb externe 2.5 inch drives beschik)
5: GPU 2: max 350 euro (geen prio de komende 2/3 jaar)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In bezit:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 198,- | € 198,- |
1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 83,01 | € 83,01 |
1 | BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart | € 65,50 | € 65,50 |
1 | Cooler Master Seidon 120V Ver.2 | € 50,95 | € 50,95 |
1 | Crucial Ballistix BLS8G4D240FSB | € 37,75 | € 37,75 |
1 | Kingston SSDNow V300 120GB | € 43,95 | € 43,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 479,16 |
Dat gebruik ik met oude hardware die ik dus graag wil upgraden op basis van advies:
1 | Asus Radeon HD7850-DC2-2GD5-V2 | € 0,- | € 0,- |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
1 | Cooler Master Elite Power 400W | € 33,80 | € 33,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 84,75 |
De GPU is tweedehands en heb ik een maand of twee in gebruik. Pas nu ik me in hardware heb verdiept realiseer ik me dat mijn huidige voeding wellicht een risico vormt?
Randapparatuur (al in bezit):
2 | Toshiba Canvio Basics 2,5" 2TB Zwart | € 83,- | € 166,- |
1 | Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart | € 299,- | € 299,- |
1 | Logitech Z623 | € 144,51 | € 144,51 |
1 | Pioneer HDJ-500 (Zwart) | € 74,99 | € 74,99 |
1 | Microsoft Wireless Desktop 900 (Qwerty) | € 35,95 | € 35,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 720,45 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nu eerst zsm een voeding, dan een GPU en eventueel wat extra RAM. Ik wil op lange termijn graag een tweede videokaart kunnen plaatsen. Voor de rest heb ik momenteel niet bijster veel plannen waar ik verwacht rekening mee te moeten houden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet, maar ik neig naar een AMD GPU (480?) aangezien mijn nieuwe moederbord enkel Crossfire onderteunt?
Voor de voeding zat ik aan zoiets te denken?
pricewatch: Sharkoon WPM700 Bronze
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik waardeer een stille pc, dus ik wil 't aantal db's graag beperken maar niet tegen een disproportionele prijs. Oja, ik hecht veel waarde aan (strak) design, maar aangezien mijn case 'closed' is en ik randapparatuur al heb gekocht zal dat niet veel uit maken voor het advies dat ik in dit stadium nodig heb
Ga je overklokken?
nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Heb dit topic initieel aangemaakt om advies te vragen over welke voeding ik 't beste kan pakken. Ik vermoed namelijk dat het niet verstandig is om mijn huidige PSU in combo met m'n nieuwe hardware nog veel langer te gebruiken, is dat gevoel terecht?
Heb al een voorkeur voor een rx480 GPU maar ben een redelijke videocard-noob dus waar moet ik op letten bij het kiezen van een specifiek model? Ik heb geen idee. Wens: mijn 1440p scherm optimaal kunnen benutten tijdens gamen.
Alvast super bedankt voor het meedenken en (hopelijk
[ Voor 60% gewijzigd door Slaoliemachine op 21-08-2016 05:38 ]