Toon posts:

Welk systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan kiezen tussen twee systemen:

1x HP computersysteem, type Pro 3500, v.v. Intel Core i5 3470 3.2 - 3.6Ghz Quadcore processor, 8GB RAM, 500GB HDD (gewist),Nvidia Quadro K600 professionele videokaart met Displayport aansluiting, DVD-RW, cardreader.

of een systeem met:
CPU Core i5 6500 (4x3200)
8 GB
Graf. krt Nvidia gt730 2048 mb ddr3 64bit
moederboard gigibayte h110m-s2h

Wat zijn de verschillen en welke beperkingen heeft de een t.o.v. de andere met betrekking tot videobewerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 23:46
De videokaart, GPU, moederbord verschillen allemaal.
In die 2de zit blijkbaar geen HDD oid. Dus daar ga je niet veel mee kunnen. Tenzij je van usb of zo wil booten.

Maar dat bedoel je vast niet. Misschien is het handig om te vertellen welke software je gebruikt. Als het namelijk geen GPU acceleratie heeft dan ben je juist een snelle cpu nodig. En als de software dat wel heeft dan kan de GPU weer veel overnemen en dan heb je dus meer aan een snellere GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:39:
De videokaart, GPU, moederbord verschillen allemaal.
In die 2de zit blijkbaar geen HDD oid. Dus daar ga je niet veel mee kunnen. Tenzij je van usb of zo wil booten.

Maar dat bedoel je vast niet. Misschien is het handig om te vertellen welke software je gebruikt. Als het namelijk geen GPU acceleratie heeft dan ben je juist een snelle cpu nodig. En als de software dat wel heeft dan kan de GPU weer veel overnemen en dan heb je dus meer aan een snellere GPU.
Van de eerste pc had ik een volledige omschrijving die ik gekopieerd heb. Van de tweede heb ik een aantal punten overgenomen, de hdd zit er wel in maar dat soort dingen heb ik even weggelaten.

Als ik over videobewerking spreek dat denk ik aan Magix. Maar eigenlijk gaat het om een algemeen beeld. Die videokaart is ook niet zo heel belangrijk wat verschil betreft want ik heb nog een NVIDIA GT730 liggen die ik wellicht ook gewoon in het eerste systeem kan zetten.

Het gaat mij meer om het feit of ik met het eerste systeem heel veel minder zou kunnen en zo ja, op welke punten, en daarmee samenhangend wat het prijsverschil zou mogen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 23:46
Nee dat scheelt niet veel. Die 2de pc is iets sneller.
Waarschijnlijk kun je het met beide makkelijk af. Maar dat ligt ook aan de beelden en resoluties.

Prijsverschil is niks over te zeggen zonder prijzen en eisen te weten. Alleen videobewerking zegt niks.
Een filmpje van 640x480 met 12 fps is nog te bewerken op een oude pentium. Dus puur met de informatie die je nu geeft is het te doen met beide pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Je topic hoort thuis in Desktop Aankoopadvies waar je automatisch een 8tal vragen voorgeschoteld krijgt die het advies geven een stuk makkelijker maakt. Begin daar eens opnieuw. Wees zo specifiek mogelijk in je wensen en wat je gaat doen. Hoe uitgebreider en gedetailleerder je bent, hoe beter het advies.

Je bent nu alles behalve volledig...

[ Voor 22% gewijzigd door br00ky op 21-08-2016 03:35 ]

Dit topic is gesloten.