ATA 100 uitschakelen A7v

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 08:33
Hoe schakel ik dit uit.

Opstarten duurt anders veel te lang zonder dat er een apparaat aan hangt.

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09-2025
Schakel "Win95-98 Promise Ultra 100 ..." uit in Configuratiescherm --> Systeem --> Apparaatbeheer

• Crazyhorse
Net gedaan maar hij blijft zoeken wanneer ik hem opstart.

nog een andere tip?

Verwijderd

Schijnt iemand een eigen BIOS te hebben geschreven waarbij die Promise er helemaal uit is. Verder geen info er over ik hoorde het vandaag. Zal het eens na vragen als ik hem weer zie.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Yep, iemand heeft versie 1003 gemodificeerd zodat de promise niet actief wordt.

http://www.jimhearne.co.uk/1003jim.zip

nog meer info op:

a7v.insanehardware.com

ik haal mijn a7v volgende week op. duron 600 heb ik al. enne, hij is niet gelockt al had ik er wel op gerekend en alvast een potlood aangeschaft. :P

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Vorlon die bedoel ik. ;) Heeft iemand ze al probeert??

• -MvZ-
Net gedaan maar hij blijft zoeken wanneer ik hem opstart.
nog een andere tip?
hmmmmm, werkte bij mij wel.... Weet je zeker dat het niet je netwerkkaart is (als je die hebt...) zet hem eens op een vast ip-adres (192.168.0.1, en subnet: 255.255.255.0)

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
mvz: crazyhorse bedoelt het zoeken direct na de post. en niet die in windows. neem ik aan tenminste: heb nu alleen nog maar ervaring met losse ultra-66 en een highpoint op m'n bp6 (wat btw ook dit probleem heeft. moet ik ook nog ff flashen met een nieuw bios)

ps. crazyhorse als je hem er echt as wil hebben kun je ook altijd nog de soldeerbout pakken. offe fire up the dremel >:) just kidding. :P

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• -MvZ-
owwwww... foutje ;)
download die schijt bios (inmiddels waarschijnlijk al gedaan...)

• Crazyhorse
Ik krijg de melding van de promise en daarna zo'n draaiend streepje omdat hij aan het zoeken is naar een drive.

Is er geen andere manier dan een biosupgrade? HEb er geen probleem mee zolang de bios van asus afkomt alleen wel wanneer hij gefixt is door iemand anders.

Ik draai trouwens WIn ME. Zou het uitmaken als ik mijn brander en dvd drive aan de ATA-100 controller zet? Dan zal hij het toch wel vinden en zou de controller niet meer doorzoeken?

Of heb ik het hier mis?

Verwijderd

Ja klopt... Ik heb zelf hier me'n hdd aan de promise gehangen.. Het wachten is nu wel korter, maar duurt nogsteeds wel effe :(

BTW na het installeren van de promise (performance) drivers wordt Winme met opstarten ook rete traag.. Maar hoe dat komt weet 'k ook nie (en ik ga die drivers ook niet uitzetten)

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24
Ik heb mijn IBM 30 Gig aan de promise gehangen en wachten duurt slechts 2 sec

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:45

4POX

Everybody is wired

Ik heb 3 schijven eraan hangen en ik krijg niet eens de kans om te zien wat er aan hangt

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

4POX : Welke schijven heb jij er dan aan hangen als ik vragen mag?

• Crazyhorse
Kan ik ook booten vanaf die promise controller?

Anders zet ik er mij barracuda aan.

• martdj
  • Laatst online: 01-09 14:17
Ja, je kunt er gewoon van booten. Je kunt in je boot sequence Other device kiezen (moet je ook kiezen voor booten van scsi HD) en dan kun je selecteren dat je van die promise wilt booten (hoe dat gaat weet ik even niet meer uit mijn hoofd, maar het wijst zichzelf). Bij mij hang mijn 30 GB IBM er aan en dan gaat het redelijk snel (trager dan de rest van het biosdoorloopproces though).
Pagina: 1