Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC Upgrade €300-€400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag gamen op High/Ultra settings op 1080p/60fps, ook gebruik ik wel eens Adobe After Effects CC2014. Denk aan games zoals GTA V, Battlefield 1, Forza Horizon 3, etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €300 en €400.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 191,49€ 191,49
1Asus H81M-A€ 52,50€ 52,50
1Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G€ 306,51€ 306,51
1WD Blue WD10JPVX, 1TB€ 60,50€ 60,50
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C9€ 72,-€ 72,-
1Cooler Master B500€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 93,49€ 93,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 842,44

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat zelf te denken aan een nieuwe voeding, moederbord & processor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo stil mogelijk (processorkoeling)

Ga je overklokken?
Als het mogelijk is binnen mijn budget, waarom ook niet? :P

Wat verwacht je van ons?
Ik heb eigenlijk echt geen idee naar wat voor voeding/moederbord/processor ik moet kijken voor de dingen die ik ermee ga doen. Ik heb enig verstand van alle componenten, maar ik kom er zelf niet echt uit. Daarom hoop ik dat jullie mij een beetje kunnen helpen met het uitkiezen van componenten die het beste zijn voor waar ik ze wil gaan gebruiken :)

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
Hi,

Je zou uiteraard je huidige componenten kunnen verkopen. Ik weet niet of dit al in het budget verwerkt zit of niet.

Voor gamen heb je met die cpu nog wel even voldoende, en als je niks tekort komt op je moederbord dan zou ik dat ook zo laten.

Als je een nieuwe cpu koopt kom je snel bij DDR4, dus moet je ook RAM vervangen.
Evt verkoop je alleen je CPU en koop je daarvoor een dikke i7 terug, heb je toch wat extra kracht.
Ik zou me vooral afvragen of je dit echt nodig hebt, maar ik heb zelf ook de keuze gemaakt voor x99 in verband met media bewerking en verwerking, wat uiteindelijk toch een goede keus is geweest denk ik.

Lastig, omdat het budget (zonder extra van verkoop) zelf geen grote upgrade toelaat naar een 6700 bijvoorbeeld.
Ik zou vooral even wat helderder voor jezelf krijgen hoe nodig deze upgrade is en of je liever alleen de CPU vervangt of dan meteen ook ram en mobo (en PSU)

Mvg

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Volgens mij zou je met je huidige systeem al moeten kunnen gamen op fhd en de gewenste settings en framerates. Als dat niet zo is dan is er denk ik wat mis met je huidige systeem.

Verwijderd

Topicstarter
wout123 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:49:
Hi,

Je zou uiteraard je huidige componenten kunnen verkopen. Ik weet niet of dit al in het budget verwerkt zit of niet.

Voor gamen heb je met die cpu nog wel even voldoende, en als je niks tekort komt op je moederbord dan zou ik dat ook zo laten.

Als je een nieuwe cpu koopt kom je snel bij DDR4, dus moet je ook RAM vervangen.
Evt verkoop je alleen je CPU en koop je daarvoor een dikke i7 terug, heb je toch wat extra kracht.
Ik zou me vooral afvragen of je dit echt nodig hebt, maar ik heb zelf ook de keuze gemaakt voor x99 in verband met media bewerking en verwerking, wat uiteindelijk toch een goede keus is geweest denk ik.

Lastig, omdat het budget (zonder extra van verkoop) zelf geen grote upgrade toelaat naar een 6700 bijvoorbeeld.
Ik zou vooral even wat helderder voor jezelf krijgen hoe nodig deze upgrade is en of je liever alleen de CPU vervangt of dan meteen ook ram en mobo (en PSU)

Mvg
Hey,

Hoewel mijn systeem de laatste games, zoals GTA V op Very High settings aan zou moeten kunnen op 60+fps, doet hij het niet. Ik denk dat ergens een bottleneck zit, ik weet alleen niet waar. Een vriend van mijn heeft precies dezelfde videokaart, maar een toch iets betere processor, moederbord en PSU weet ik niet, en hij haalt toch, vergeleken met mij, betere prestaties in sommige games.

Ik weet niet zeker waar dit aan ligt, daarom dat ik aan een upgrade zat te denken :S

Verwijderd

Topicstarter
Philpend schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 18:10:
Volgens mij zou je met je huidige systeem al moeten kunnen gamen op fhd en de gewenste settings en framerates. Als dat niet zo is dan is er denk ik wat mis met je huidige systeem.
Precies, ik denk dat er iets in mijn systeem een bottleneck veroorzaakt, ik zou alleen echt niet weten wat.

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:59
Wat je kan doen is MSI Afterburner laaten draaien tijdens het gamen en vervolgens kijken wat er het meest wordt gebruikt, zit bijvoorbeeld je CPU tijdens het gamen aan de 100% en je GPU rond de 70% dan is de CPU dus de bottleneck.

Verwijderd

Topicstarter
Miyazono schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 18:13:
Wat je kan doen is MSI Afterburner laaten draaien tijdens het gamen en vervolgens kijken wat er het meest wordt gebruikt, zit bijvoorbeeld je CPU tijdens het gamen aan de 100% en je GPU rond de 70% dan is de CPU dus de bottleneck.
Hmmm.. dat kan ik inderdaad eens proberen. Maar wat als hier niks uit komt?

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:59
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 18:16:
[...]

Hmmm.. dat kan ik inderdaad eens proberen. Maar wat als hier niks uit komt?
Hoe bedoel je als hier niks uit komt? dat niks 100% wordt benut? dan is er dus geen sprake van een bottleneck of een component presteert niet zoals het hoort te presteren.

• Philpend
Als je in gta v met alles op max geen 60fps haalt dan is dat helemaal niet vreemd. Met alles op max haalt zelfs een 1080 gekoppeld aan een 6700k geen 60fps op fhd. Gta v is met alles op max volgens mij een van de zwaarste games. Maar met de instellingen een klein beetje omlaag zou dat eigenlijk wel moeten kunnen.

Als je toch al met afterburner aan de slag gaat zou ik ook naar de cpu en gpu temperaturen kijken. Wellicht wordt er iets te warm en klokt terug zodat je minder prestaties krijgt.

[ Voor 22% gewijzigd door Philpend op 20-08-2016 18:43 ]

Verwijderd

Philpend schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 18:42:
Als je in gta v met alles op max geen 60fps haalt dan is dat helemaal niet vreemd. Met alles op max haalt zelfs een 1080 gekoppeld aan een 6700k geen 60fps op fhd. Gta v is met alles op max volgens mij een van de zwaarste games. Maar met de instellingen een klein beetje omlaag zou dat eigenlijk wel moeten kunnen.

Als je toch al met afterburner aan de slag gaat zou ik ook naar de cpu en gpu temperaturen kijken. Wellicht wordt er iets te warm en klokt terug zodat je minder prestaties krijgt.
Meeste onzin die ik ooit heb gelezen,
Ik run een gtx1070 met een i5 6500, geen overklok haal ik op gta 5 maxed out makkelijk 80fps

• Philpend
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 18:51:
[...]

Meeste onzin die ik ooit heb gelezen,
Ik run een gtx1070 met een i5 6500, geen overklok haal ik op gta 5 maxed out makkelijk 80fps
Dan heb je nog niet veel onzin gelezen in je leven. Nou vooruit, benchmark:

https://nl.hardware.info/...e-koning-benchmarks-gta-v

1080 full hd verry high setting 58fps. I rest my case :)

[ Voor 6% gewijzigd door Philpend op 20-08-2016 19:07 ]

• Bastian1
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-11 13:48
Philpend schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:05:
[...]

Dan heb je nog niet veel onzin gelezen in je leven. Nou vooruit, benchmark:

https://nl.hardware.info/...e-koning-benchmarks-gta-v

1080 full hd verry high setting 58fps. I rest my case :)
Ik was ook onder de indruk dat het met GTA V erg moeilijk werd om constant boven de 60fps te blijven zitten (maxed out). Zelfs met nieuwe kaarten.

Ik weet niet hoe jij constant 80fps haalt Donny, maar is dit constant, of schommelen je fps regelmatig? Ook zou het misschien kunnen dat net 1 zware optie wat lager is ingesteld?

Anders heb je de loterij gewonnen met je Gtx 1080 en mag je jezelf wel gelukkig prijzen met zulke prestaties ;)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:16

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Bastian1 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:25:
[...]

Ik was ook onder de indruk dat het met GTA V erg moeilijk werd om constant boven de 60fps te blijven zitten (maxed out). Zelfs met nieuwe kaarten.

Ik weet niet hoe jij constant 80fps haalt Donny, maar is dit constant, of schommelen je fps regelmatig? Ook zou het misschien kunnen dat net 1 zware optie wat lager is ingesteld?

Anders heb je de loterij gewonnen met je Gtx 1080 en mag je jezelf wel gelukkig prijzen met zulke prestaties ;)
Dat gaat ook niet, ofja, dat gaat wel. Als je in de stad bent of in ieder geval op een stuk waar bijvoorbeeld geen gras is kan ik met een 6700K en GTX970 ook wel 60 FPS op ultra settings halen, ga je dan naar een stuk waar wat gras is mag je blij zijn met 20-25 fps.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Bastian1
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-11 13:48
kuusj98 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:32:
[...]

Dat gaat ook niet, ofja, dat gaat wel. Als je in de stad bent of in ieder geval op een stuk waar bijvoorbeeld geen gras is kan ik met een 6700K en GTX970 ook wel 60 FPS op ultra settings halen, ga je dan naar een stuk waar wat gras is mag je blij zijn met 20-25 fps.
Oké, dankjewel voor je reactie
Ik dacht al dat zoiets sterk afhing van de omgeving. 80fps constant leek wel heel apart ;).

[ Voor 1% gewijzigd door Bastian1 op 20-08-2016 20:36 . Reden: Wow, grammatica much ik? ]

Verwijderd

Ik kom even terug op mijn reactie, ik had msaa off oeps.. ik haal wel gemiddeld 80fps en schommelt wel naar 60fps en soms ook wel is 100fps.
Ik speel op een 1080p monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:02:
Ik kom even terug op mijn reactie, ik had msaa off oeps.. ik haal wel gemiddeld 80fps en schommelt wel naar 60fps en soms ook wel is 100fps.
Ik speel op een 1080p monitor.
Zou je mij eens je exacte settings in een PM kunnen sturen? Dan probeer ik ook eens ff.
Pagina: 1