Intel NUC: 1 of 2 reepjes plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 691 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik overweeg de aanschaf van een Intel NUC. Er moet DDR3L geheugen in.
Ik ga 'm voornamelijk voor kantoorwerk gebruiken, dus 8GB intern lijkt mij ruim voldoende. In eerste instantie dacht ik 1 reepje te plaatsen, maar twijfel nu of dat slim is:
  • 1 reepje is makkelijker uit te breiden en een paar euro goedkoper;
  • [/li]
  • 2 reepjes zijn mogelijk sneller?
Ik kan hier niet echt recente info over vinden :?

Beste antwoord (via Marcva op 22-08-2016 10:11)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Als je je zorgen maakt om dergelijke performancenuances moet je je afvragen of een NUC wel de juiste keuze is.

Overigens for the record, als je zoekt op "Intel NUC dual channel" vind je dit als eerste hit:
http://nucblog.net/2015/0...e-channel-does-it-matter/
Some benchmark results show an improvement of almost 50%, whereas the less GPU-intensive tests might show only 0-5% increase. If you plan on doing anything that’s going to stress the integrated HD Graphics adapter on the NUC, it really pays to setup your system in dual channel mode. In your average desktop use I doubt there’s any noticeable difference though.
Met kantoorwerk ga je de iGPU nauwelijks op z'n staart trappen, dus je kunt uitgaan van 0-5% performanceverbetering in jouw situatie.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor kantoorwerk ga je echt niets merken aan mogelijk dual channel geheugen. Gewoon lekker 1 reep erin prikken, kan je tenminste altijd nog eenvoudig uitbreiden als je wat meer ermee wilt doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Als je je zorgen maakt om dergelijke performancenuances moet je je afvragen of een NUC wel de juiste keuze is.

Overigens for the record, als je zoekt op "Intel NUC dual channel" vind je dit als eerste hit:
Some benchmark results show an improvement of almost 50%, whereas the less GPU-intensive tests might show only 0-5% increase. If you plan on doing anything that’s going to stress the integrated HD Graphics adapter on the NUC, it really pays to setup your system in dual channel mode. In your average desktop use I doubt there’s any noticeable difference though.
Met kantoorwerk ga je de iGPU nauwelijks op z'n staart trappen, dus je kunt uitgaan van 0-5% performanceverbetering in jouw situatie.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Eens, maar als we toch bezig zijn waarom niet de laatste generatie NUC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
dion_b schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:36:
Nou zorgen maken is een groot woord, maar als het wél substantieel verschil zou maken en niet noemenswaardig duurder zou zijn.... Maar dat eerste is dus niet aan de orde. Tnx
Jaerock schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:44:
Eens, maar als we toch bezig zijn waarom niet de laatste generatie NUC?
Dank voor de tip. Ik heb al meer dan een jaar die generatie 5 op mijn wenslijstje staan en wil dat nu eindelijk eens ten uitvoer brengen. Totaal voorbij gegaan aan updates 8)7
Ik ben erg blij met je tip, want de laatste generatie presteert beter en is nauwelijks duurder _/-\o_
Het performance verschil is groter dan single / dual channel :+
Offtopic: Ik geef je niet het predicaat beste antwoord, omdat je de topic vraag niet beantwoordt, maar ik ben er wel het meest mee geholpen. En ga in de laatste generatie dus gewoon 1 reepje plaatsen ;) Met dank aan @Hero of Time en @ dion_b :) Maar dan wel DDR4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Blij dat ik kon helpen, veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
dion_b schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:36:

[...]

Ik zit met het zelfde dilemma. Ik verwacht zelf voor waar ik het voor ga gebruiken niet echt te merken als ik in dual channel ga draaien. Betreft een NUC10i7.

Daarom zit ik er aan te denken aan een 32GB reepje, zodat ik later nog 32GB bij kan plaatsen mocht het nodig zijn. Het enige waar ik bang voor ben is dat hetzelfde reepje t.z.t. niet meer leverbaar is. En ik dus dan nu net zo goed 2x16GB had kunnen kopen voor een iets lagere prijs.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

blub, iemand die een heel oud topic kickt :X

[ Voor 96% gewijzigd door heuveltje op 17-08-2020 12:41 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Oude koeien laten we gewoon de sloot,.@Morpheusk .
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.