Aankoopadvies gevraagd voor Mobo,processor,ram

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-02 19:08
Wat wil je bereiken?
Ik wil graag mijn huidige Desktop pc een upgrade geven. Dit is momenteel mijn huidige systeem:

Processor: i5-3570 @3.40Ghz
GPU: MSI GTX 780
Mobo: H61iCafe
Ram: 2x4Gb ram 532MhZ
Case: NZXT Hades
PSU: 750M Corsair
Processor koeler: Standaard intel koeler

Hiervan wil ik graag mijn mobo,processor,ram en processor koeler gaan vervangen. Het liefst wil ik het upgraden naar de nieuwse generatie/socket processoren/moederborden

Wat mag het gaan kosten?
450,- ,omdat het hier gaat over 4 onderdelen. Het leek mij een goede upgrade om games zoals Overwatch en Battlefield 1 op wat hogere settings te spelen.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Voor MSI heb ik een voorkeur omdat ik denk dat het goed is in samenwerking met mijn MSI videokaart. Ook zou ik het liefst willen upgraden naar de nieuwse generatie/socket (als dit slim is). Ook wil ik het liefst upraden naar 16 ram gb. Dit is wat ik zelf gevonden heb: https://azerty.nl/winkelm...D=1&product%5B738084%5D=1

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
In mijn kamer. In een desktop pc geplaatst op een bureau.

Alle reacties

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:37
Op zich kan die 3570 nog prima mee, dus een echte noodzaak voor een upgrade van je cpu is er niet. Ik denk zelfs dat je in het aantal fps maar heel weinig tot geen verschil gaat zien.

Een mogelijk logische upgrade zou je gpu kunnen zijn, maar dat hangt af van de resolutie en de refreshrate van je monitor.

• Thrawni
De resolutie is 1080p en de refresh rate is 60hz. Alleen er zit een redelijk grote barst in (don't ask) dus mijn monitor moet ik ook een keer vervangen, maar ik wou eigenlijk de zwakste onderdelen van mijn pc vervangen.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:37
Het zwakste onderdeel van je pc lijkt mij dus je monitor te zijn vanwege die barst in je beeldscherm.

Voor 450 euro kun je een nieuwe 1080p monitor en eventueel een videokaart kopen. Voor de videokaart zou ik dan kijken naar iets als de gtx 1060. Het wordt wel even puzzelen om beide in je budget te krijgen, want vanwege schaarste van de 1060 zijn de prijzen daarvan nog erg hoog.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Waarom zou je de CPU vervangen voor veel geld?Zoveel innovatie heeft het de laatste jaren niet ondergaan qua snelheid (wel qua zuinigheid) dus een nieuwe zal niet veel beter/sneller aanvoelen.

Je GPU kan dat misschien wel gebruiken, alhoewel het mij enigszins decadent overkomt omdat de 780 nou ook niet bepaald slecht is... wel heel veel energieverbruiken.

Meer schermcomfort lijkt me prettiger en beter besteedt.

• Thrawni
Wat vinden jullie hiervan?

iiyama 24" Monitor G-Master Black Hawk GE2488HS-B2
€ 159,-*
Ballistix 16 GB DDR3-1866 Kit, Werkgeheugen
€ 87,90*
Sharkoon HDMI 2.0 kabel, 3,0 meter, Kabel
€ 9,99*
be quiet! Pure Rock, CPU-koeler
€ 34,99*