Eigen (Ubiquiti)-router bij KPN glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 18:10
Beste mede-Tweakers.

Het afgelopen jaar heb ik thuis gebruik gemaakt van KPN glasvezel in combinatie met een eigen ubiquiti router.
Dit werkte voor mij goed, tot vorige week, toen ik van een 100/100mb abonnement naar een 500/500mb abonnement ging. De ubiquiti router ging niet sneller dan 100mb.
Daarom dus maar even de experiabox aangesloten om te kijken of het daar wel mee lukte, en dat werkte.
Daarna maar weer proberen of het ook met de EdgeRouter Lite werkte, maar nog steeds niet.
Hierna ben ik het internet weer eens gaan doorzoeken voor configs van andere KPN klanten met een ubiquiti router.

Uiteindelijk heb ik het internet werkend gekregen met 500/500, maar helaas krijg ik de IPTV nu niet meer aan de praat.

Hieronder even een tekening van de situatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Oude situatie:
=======================================
          Glasvezel NTU
    |
    |
    (eth0)
        EdgeRouter Lite
            (eth1)      (eth2)
                |           |
                |           |
            TLSG3210    Experiabox
            (Switch)    (voip en iptv)

Mogelijk nieuwe situatie:
=======================================

Glasvezel NTU
    |
    |
    (eth0)
        EdgeRouter Lite
            (eth1)      (eth2)
                |           |
                |           |
            TLSG3210    Experiabox
            (Switch)    (voip)
            (internet+
            router IPTV)

Het liefst had ik IPv6 werkend, en Router IPTV.
Maar ook met alleen IPv4 en een bridged IPTV ben ik momenteel al heel blij, maar ik heb het gevoel dat kpn iets heeft veranderd waardoor bridged IPTV ineens niet meer werkt.

Mijn huidige no nonsense config. Hier werkt de TV niet.
Mijn laatst werkende config Routed IPTV werkte niet, maar bridged wel. helaas ging deze config maar 100/100

Zou iemand mij kunnen helpen om alles werkend te krijgen? Hier thuis worden ze momenteel moe van het wegvallend internet/tv als ik probeer het werkend te krijgen, maar het niet lukt.

Bij voorbaat heel veel dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:55
Performance is op te lossen met hardware offload - die zie ik niet aanstaan bij je werkende 100/100 config.

code:
1
2
3
4
5
configure
set system offload ipv4 pppoe enable
commit
save
exit

En kijk hier even voor een werkende config https://kriegsman.io/2016...-edgerouter-lite-for-kpn/

[ Voor 27% gewijzigd door ZiSE op 20-08-2016 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brummers
  • Registratie: September 2003
Als aanvulling op de kriegsman site

http://www.pimwiddershove...uter-lite-lessons-learned

http://www.pimwiddershove...te-lessons-learned-part-2

En lees bij deze ook even de commentaar om haperend tv beeld bij meerdere tvboxen. Ik heb door deze 3 sites te combineren en hardware offload werkend. IPv6, routed iptv

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
Die sites zijn een welkome aanvulling inderdaad - ik heb ze zelf afgelopen zondag nodig gehad om de 'error code 561' op te lossen. Ik heb alleen nog niet kunnen testen of het script werkt want of ik die config correct heb is twijfelachtig ;)

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 18:10
brummers schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:45:
Als aanvulling op de kriegsman site

http://www.pimwiddershove...uter-lite-lessons-learned

http://www.pimwiddershove...te-lessons-learned-part-2

En lees bij deze ook even de commentaar om haperend tv beeld bij meerdere tvboxen. Ik heb door deze 3 sites te combineren en hardware offload werkend. IPv6, routed iptv
Hallo Brummers, ik had inderdaad al gekeken op de sites van kriegsman en widdershoven, maar helaas kom ik er nog steeds niet uit. Zou je misschien zo vrij willen zijn om jouw config te delen? En hoe je er precies voor zorgt dat de routed-IPTV next-hop altijd goed is na een reboot.

Ik denk dat er meer mensen blij zouden zijn als er ergens één volledig werkende config wordt gepost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brummers
  • Registratie: September 2003
Momenteel niet thuis maar zal de config uploaden.

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeulman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09-2023
iemand al inmiddels een werkende config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rivi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-06-2024

rivi

Keep IT Simple

Ook ik ben al avonden aan het stoeien geweest met de Edgelite router. Internet gaat goed, ook op 500/500 echter krijg ik tv met geen mogelijkheid aan de praat.

Als iemand zijn / haar config wil posten (uiteraard even de username verwijderd ;) ) zou ook ik dat zeer prettig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 07:04
Even een bumpje. Die next hop vraag vind ik wel relevant. Mag best het internet er even uitleggen hier, maar daarna moet her wel zonder gedoe werken. Anders krijg ik ruzie...
Pagina: 1