tekst aanpassen van een activatie-email

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 18:32
Hey Tweakers!

Ik heb net een website onder m'n neus geduwd gekregen die ik moet beheren. Ik heb dit nog nooit gedaan.
Het is een PHP website.

Ik ben op zoek naar de functie die bepaald wat er in de activatie email wordt beschreven als deze wordt verstuurd. Het gaat om de email waar een activatielink in staat.

Momenteel staat er dit:

<p>Hello *user*!

Your registering at *website* was successful. Your account data:

Login name: *login*
Password: *pw*

To finish your registration you have to activate your account by clicking the following link:
*link*

Thank you for your registration

Vol spelfouten dus en de <p> code staat er ook nog eens in. Moet ik dit in de database van strato vinden? Of in de PHP code, if so, wat zou het logisch zijn?

Ik heb zelf gezocht in de meest logische PHP bestanden, zoals register, register_code, register_mail etc. Niets gevonden. Op aangeven van een mod op dit forum heb ik Grep gebruikt, om te zoeken naar een stuk zin. Niets gevonden.

In de database heb ik ook weer de meest logische keuzes gepakt, en de database laten zoeken op een deel van de zin (verschillende delen)

Verder heb ik op het admin deel van het forum gekeken of het daar niet ergens stond. Zonder resultaat.

Kan iemand mij op de goede weg helpen? Alvast bedankt!

Beste antwoord (via stefan212 op 20-08-2016 14:45)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kijk eens of een language file kan vinden ? Als het goed is kan je hier de tekst aanpassen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Misschien is het slimmer om eens te gaan kijken of het een implementatie van een bestaand website pakket is. B.v. Joomla, Wordpress, zoiets?
Zit er een beheersysteem achter? Misschien dat je daar eens kan gaan kijken, ipv meteen in de code te duiken. Voor hetzelfde is er gewoon een invulveld ergens waar je zelf de vulling kan regelen?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
Het is van Webspell, dus gewoon een template van een website afgehaald.

Volgens mij zit er geen beheersysteem achter. Het enige wat ik tot nu toe heb gezien is dat dit template op strato wordt gehost en meerdere keren dus webspell voorbij zie komen. Maar ik ben een complete leek.

Het enige beheersysteem dat ik kan vinden is dit
http://prntscr.com/c83r6k

[ Voor 15% gewijzigd door stefan212 op 20-08-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

stefan212 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:07:
Het is van Webspell, dus gewoon een template van een website afgehaald.

Volgens mij zit er geen beheersysteem achter. Het enige wat ik tot nu toe heb gezien is dat dit template op strato wordt gehost en meerdere keren dus webspell voorbij zie komen. Maar ik ben een complete leek.

Het enige beheersysteem dat ik kan vinden is dit
http://prntscr.com/c83r6k
Webspell is geen template, dat is een CMS.
Wat je laat zien is inderdaad iets van een beheersysteem. Laat eens hele screenshots zien in plaats van een klein knipseltje?

De officiele site van Webspell bied ook add-ons. Zit daar niet toevallig een add-on bij die het makkelijk maakt om een e-mail aan te passen?

Als totale leek zou ik in ieder geval niet zomaar in de code duiken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
http://prntscr.com/c83tm3

Dit is het beheersysteem.

Ik zal eens kijken naar de add-ons.

Ik heb de files van de ftp gehaald en op dropbox gezet zodat ik en iemand anders kunnen rommelen zonder dat er schade aan de website wordt gemaakt :)

Ik kwam net deze tegen, ik neem aan dat hij deze heeft gebruikt (de vorige beheerder)
http://www.webspell.org/i...&action=details&addonID=3

[ Voor 24% gewijzigd door stefan212 op 20-08-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:02

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zonder de code van je website te hebben is het voor ons nog moeilijker om daar antwoord op te geven dan voor jou.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
Compizfox schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:19:
Zonder de code van je website te hebben is het voor ons nog moeilijker om daar antwoord op te geven dan voor jou.
Dat snap ik, wat stel je voor?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kijk eens of een language file kan vinden ? Als het goed is kan je hier de tekst aanpassen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
Breezers schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:36:
Dat was 'm! Bedankt voor het helpen guys!
Pagina: 1