Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:49
Mijn laptop, de ACER ASPIRE V3-772G-747A161.12TBDWAKK, heeft al een tijd last van artifacts in de vorm van grote witte vlakken.
Dit is niet continu maar zo af en toe beginnen stukken van mijn scherm wit te knipperen.

In deze laptop zitten 2 gpu's, een Intel HD 4600 en een Nvidia gtx 760M
Het ingebouwde scherm, de VGA en HDMI poorten zitten aangesloten op de Intel kaart volgens het Nvidia configuratiescherm. Wanneer ik games draai op de GTX 760M heb ik nergens last van.
Als ik een game instel om op de intel kaart te draaien werkt dit ook zonder problemen.

Ik heb al geprobeerd om de video drivers van de intel website te gebruiken maar dan krijg ik een melding dat mijn apparaat niet ondersteund wordt en ik de drivers van de fabrikant moet halen. Deze drivers zijn echter voor windows 8.1 en ik gebruik Windows 10.
Ik heb ook al geprobeerd de drivers te verwijderen met ddu en hierna weer opnieuw te installeren, geen effect.

Hopelijk is er nog een oplossing voor die ik over het hoofd gezien heb.

Een voorbeeld van hoe de witte vlakken er uit zien: [img=800,600]/img]

Hoi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
Heeft niemand dit ooit eerder gehad en een oplossing gevonden?

Hoi

• TheBrones
Heeft er ook niemand een tip om het te verminderen?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Heb je al een poging gewaagd om je Windows op nieuw te installeren?
Het kan ook een (die geworteld)conflict zijn tussen je drivers.
Mijn ervaring met de upgrade van. W7 naar w10 is ook niet echt een bijzonder goede.

[ Voor 52% gewijzigd door frankym op 26-08-2016 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
Ik kan mijn Windows helaas niet herinstalleren ivm een hoop programma's voor school (de product codes heb ik niet). Wel kan ik een live boot proberen of op een andere hdd/ssd windows zetten en dan daar vanaf booten.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:23
Heb je dit in veilige modus ook ?

Zou eens internet explorer instellingen resetten.

En ja, lijkt eerder op een driver issue maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Windows 10 is geactiveerd op je moederbord. Je hoeft dus geen code in te voeren tijdens de setup ( skippen als deze wel gevraagd wordt). Zodra je internetverbinding hebt zie je dat de pc is geactiveerd voor Windows.

Als je een hoop belangrijke programma's hebt kun je het beste een schone installatie doen op een (nieuwe)andere hardeschijf .

Je kan een installatie d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

TheBrones schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:12:
Ik kan mijn Windows helaas niet herinstalleren ivm een hoop programma's voor school (de product codes heb ik niet). Wel kan ik een live boot proberen of op een andere hdd/ssd windows zetten en dan daar vanaf booten.
Boot eens met livecd tje zoals een ubuntu ofso. Dan weet je zeker dat het windows/drivers gerelateerd is.

Lijkt me 99% de case, vooral omdat dat witte vlak mooi rond dat icoontje komt.

Marstek 5.12kw v148, CT003 v107, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
Sorry voor de late reactie maar ik denk nu ook dat het driver/software is. Het lastige is dat het niet altijd voorkomt maar dat het af en toe is. Ik heb Ubuntu nu een tijdje draaien en die heeft geen problemen. Ik ben een Windows usb to go usb aan het maken maar dat duurt denk ik wel even op mijn oude trage usb stick.

Ik heb ook de oplossing gevonden van een ander probleem: Ik kom Adobe Photoshop niet meer starten (bluescreen). Maar wanneer ik Adobe op mijn nvidia kaart laat draaien heb ik dat probleem ook niet.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Fijn om te horen ! Is het gelukt met een nieuwe installatie van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:50
frankym schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:49:
Fijn om te horen ! Is het gelukt met een nieuwe installatie van Windows?
Dit is niet mogelijk OP heeft aangegven ivm licentie codes van software van zijn school.

Zoals je het beschrijft, LIJKT het erop dat je onboard grafische kaart brak is. Dit kan ook veroorzaakt worden door je RAM. Misschien dat daar een oorzaak ligt.

Probeer eens:
> Memtest te draaien.
> Verwissel geheugen (als je spare hebt liggen).

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Goldman schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:55:
[...]

Dit is niet mogelijk geeft OP heeft aangegven ivm licentie codes van software van zijn school.

Zoals je het beschrijft, LIJKT het erop dat je onboard grafische kaart brak is. Dit kan ook veroorzaakt worden door je RAM. Misschien dat daar een oorzaak ligt.

Probeer eens:
> Memtest te draaien.
> Verwissel geheugen (als je spare hebt liggen).
TS gaf aan dat hij een Windows USB aan het maken was . Vandaar me vraag 😉

Ik moet wel zeggen dat je idee met betrekking tot geheugen een goed idee is.
Brak geheugen kan idd ook een boosdoener zijn.
Het komt niet zo vaak voor maar het is wel een idee om het uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
De Windows to go usb die werkte maar was bijna onbruikbaar langzaam.
Ik heb geprobeerd de drivers te installeren maar op een of andere manier wil dit niet lukken. ik ga een kleine harde schijf lenen van een kennis (vooral omdat de usb onbruikbaar langzaam is) en ga het dan nog eens proberen.
Ik heb memtest gedraaid en die gaf geen error's, ik heb helaas geen los of leenbaar ddr3 SODIMM kunnen vinden om te testen.
Ik ga in de tussentijd proberen om nog verschillende drivers te installeren op mijn gewone Windows 10.

EDit: het lastige van dit probleem is dat ik het niet kan herhalen maar dat het gewoon af en toe gebeurd.
Ik heb nu windows 8.1 draaien op de harde schijf maar er gebeurt ook nu weer niks vreemds.

[ Voor 16% gewijzigd door TheBrones op 31-08-2016 12:12 ]

Hoi

• TheBrones
Ik heb ondertussen ook MSI Kombustor losgelaten op de igpu, wanneer ik deze draai heb ik ook geen problemen, ik heb nog geen methode gevonden hoe ik het probleem kan herhalen, het gebeurd gewoon af en toe.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
Heeft niemand meer een idee?

Edit: vandaag kwam op een of andere manier ineens een update programma van Acer met een melding. Deze gaf aan dat er een update was die een aantal problemen zou oplossen, helaas stond er niets meer bij maar ik heb deze update geïnstalleerd in de hoop dat. Ik laat weten of dit het heeft opgelost.

[ Voor 84% gewijzigd door TheBrones op 04-09-2016 19:25 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
Het heeft helaas niets geholpen en ik heb er nog steeds last van, ik gebruik nu ook de laatste Nvidia driver misschien dat dat nog zou kunnen helpen maar die heeft hetzelfde resultaat.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb dit ook gehad met mijn oude Acer Aspire V5 met een GTX760M. Dit is driver conflict. Beste is om de drivers die Windows heeft geinstalleerd te verwijderen en daarna de laatste drivers van Intel en Nvidia te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
Dat heb ik al meerdere keren gedaan, ik installeer altijd bij videokaarten al de drivers van de fabrikant.

Hoi

Pagina: 1