Teufel System 4 vs Jamo S606

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-10 21:15
In een zoektocht naar kleine speakers uitgekomen bij Teufel System 4. Hiermee wil ik mijn 2 jamo S606 vloerstaanders en 2 jamo bookshelf rear speakers en een bose centerspeaker vervangen.

Teufel is alleen te beluisteren in Amsterdam, dus lastig vergelijken tussen verschillende merken. Hebben jullie ervaring met deze set en of de jamo's en wat zal het grote verschil zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:02
Je kunt Teufel speakers 8 weken proberen, althans dat schrijven ze zelf op hun website. Als het niet bevalt stuur je ze terug en krijg je je geld terug.

In principe geldt altijd dat hoe groter de speakers, hoe groter de conussen en daarmee hoe lager de geproduceerde frequenties. Maar, ik begrijp dat je nu geen subwoofer hebt, dus in dat opzicht zullen de lage tonen met dat Teufel systeem, waarschijnlijk beter vertegenwoordigd zijn. Verder zijn de "satelliet" speakers nog wel van een degelijk formaat, zodat ook de integratie tussen de verschillende speakers (overgang in frequentiebereik) best goed zal zijn. Tot slot zou de klank er op vooruit kunnen gaan, aangezien alle speakers uit dezelfde serie zullen komen. In tegenstelling tot de Jamo-Bose combi die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-10 21:15
Bedankt voor je reactie, helaas nog geen tijd gehad om in Amsterdam te gaan luisteren voor een eerste indruk.

Weet jij nog andere compacte sets met een goed geluid zodat ik een juiste afweging kan maken? Kwam ook deze set tegen Dali
Zensor Pico 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-10 17:00
Dali heeft zowel de pico als de normale zensor.
De zensor komt tevens als complete 5.1 met sub.

Teufel heeft ook de ultima 20mk2 deze is zowel als 2.0 als 5.1 te bestellen
Deze gaan tevens een stukje lager qua frequentie dan de system 4