Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultracompacte browse-pc

Pagina: 1
Acties:

• Maxosss
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-03 13:14
Hallo beste mede-tweakers,

M'n vader werkt nog met een laptop van 7 jaar oud waarvoor het einde nadert. Daarom ben ik van plan om voor hem een PC in elkaar te zetten.
Hij zal het systeem alleen gebruiken om mee te surfen, wat office-werk mee te doen en af en toe een filmpje of serie streamen vanaf netflix. Het geheel hoeft dus niet al te krachtig te zijn.
Ik wil het geheel zo compact mogelijk houden, dus het liefst iets wat achter een monitor gehangen kan worden maar toch relatief gemakkelijk aangepast kan worden in de toekomst.

Voor dit systeem heb ik een prijs van maximaal 500 euro in gedachten waar ook een monitor bij zit. Windows 10 kan ik via studentenwegen voor weinig aanschaffen en de verdere randapparatuur heb ik nog wel ergens liggen.
Het is de bedoeling dat dit systeem minstens 5 jaar zonder problemen soepel kan blijven draaien. Omdat het goed upgradable is, kan ik er wanneer het nodig is eens een keer wat nieuws in gooien.
Tot nu toe heb ik dit lijstje bij elkaar gesprokkelt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 56,49€ 56,49
1Asus H110T€ 85,50€ 85,50
1Silverstone PT13€ 54,90€ 54,90
1Intel Dual Band Wireless-AC 7265€ 22,15€ 22,15
1Philips 223V5LSB2 Zwart€ 75,-€ 75,-
1Silverstone NT07 (SST-NT07-115X)€ 21,50€ 21,50
1Kingston ValueRAM KVR21S15S8/8€ 32,97€ 32,97
1OCZ Trion 150 240GB€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 408,41

Ik heb nagedacht over een intel NUC, en dit idee uiteindelijk weggestreept vanwege de vaste cpu en omdat dit het leukste deel van een nieuw systeem weghaalt, namelijk het zelf bouwen en er daarna intens trots op zijn.

Een nieuwe laptop was ook een overweging, maar omdat die dingen sneller verouderen en totaal niet upgradable zijn heb ik deze optie zo snel mogelijk weggestreept

Het zal jullie waarschijnlijk op zijn gevallen dat er geen power supply/adapter in het lijstje staat. Hier ben ik een hele tijd mee bezig geweest, om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het niet het makkelijkste onderdeel van deze build zou zijn. Ik ben uitgekomen bij deze: https://www.amazon.com/gp..._arp_mb_bdcrb_top?ie=UTF8
Hoewel het toch een heikel punt blijft. Enig advies hier verder over?

Bij voorbaat dank,

Maxosss

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Maxosss schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 10:47:
Hallo beste mede-tweakers,
.....

Ik heb nagedacht over een intel NUC, en dit idee uiteindelijk weggestreept vanwege de vaste cpu en omdat dit het leukste deel van een nieuw systeem weghaalt, namelijk het zelf bouwen en er daarna intens trots op zijn.

......
Maxosss
Maxoss, ik ga toch even heel onaardig hier zijn.... Bedenk je goed, dat het niet voor jou is, maar voor jou vader. Waar gaat hij het meeste plezier van hebben / waar krijgt hij het meeste waar voor zijn geld voor?

Dat is denk ik, als ik de omschrijving zo lees, toch een intel NUC.

Ik ben het met je eens dat daar niet veel lol aan te pas komt voor jou, en de upgrademodelijkheden zijn er niet. Ik denk echter omdat de ontwikkelingen in PC land op processorgebied toch steeds minder hard gaan, dat dat geen enkel probleem is.

Vroeger kocht ik ook altijd systemen, met het idee van componenten upgraden. Nu ik wat ouder ben (ja, opa vertelt.... :X ) koop ik gewoon 1 keer per 4 a 5 jaar, een compleet nieuw systeem.....

Lang verhaal kort: Het is het geld van je vader, je mag niet jouw prioriteiten op de eerste plaats zetten....

Succes ermee :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Het zelf bouwen kan ik wel begrijpen en als zijn pa ermee akkoord gaat waarom niet.
Zelf ben ik erg enthousiast over Shuttle kastjes. Een systeem zou er zo uit kunnen zien. Moet alleen nog een wifi dongeltje bij.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 56,49€ 56,49
1Shuttle XPC slim XH110V€ 185,51€ 185,51
1Corsair Value Select CMSO8GX3M2C1600C11€ 37,75€ 37,75
1Crucial MX300 m.2 275GB€ 74,90€ 74,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 354,65