Advies aankoop TV+homecinema(soundbar)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-10 15:37
Na 5 a 6 jaar wordt het tijd voor de vervanging van mijn TV en home Cinema. Op dit moment maak ik gebruik van een 32 inch Philips TV pricewatch: Philips 32PFL8404H Zwart en een Philips 5.1 surround set zonder de speakers aan de achterzijde pricewatch: Philips Immersive Sound 5.1 HTS5520.

Ik ben op zoek naar een slanker systeem. Mijn vrouw wil geen grote speakers of zuilen in de woonkamer hebben staan, dus echte kwaliteitsaudio valt grotendeels af. Ik gebruik de TV grotendeels voor TV-kijken, Films en series. Ik ga niet gamen. De geluidsset dient ter vervanging van het meestal blikkerige geluid van de huidige dunnen tv's. Voor de geluidsset denk ik aan een soundbar(geen plate) icm een actieve subwoofer.

Mijn eisen zijn:
  • Breedte van de TV tussen de 1 meter en 1,10 meter (46-49 inch) 50 inch indien een gegeven tv enkel in 50 inch beschikbaar is.
  • Soundbar moet bij voorkeur aan de muur kunnen hangen en mag niet breder zijn dan de TV.
  • TV en soundbar moeten goed bij elkaar passen
  • Budget is pak m beet € 1.200 tot € 1.400 voor het totale plaatje(TV+audio)
  • TV en soundbar dienen tegelijk aan te gaan zonder dat ik de TV hoef te muten (dit kan met HDMI-ARC?) Ik beschik over een pricewatch: Logitech Harmony 350 Control
  • Ik vind beeldkwaliteit belangrijker dan de resolutie. UHD is dus geen eis, maar ook geen no-go
Hoe wil ik de set-up gaan gebruiken:
  • De TV en Soundbar worden op de muur gemonteerd.
  • Ik bekijk mijn films via een pricewatch: Mede8er MED600X3D die de bestanden vanaf mijn synology afspelen. De mede8er heeft zowel een HDMI als een SPDIF(optische) uitgang.
  • Ik gebruik de Horizon box van UPC/Ziggo voor het tv kijken. Vooral de vrouw wil de optie begin gemist en pauzeren houden. Opnemen hoeft niet. Ik ga ervan uit dat dit niet lukt met een CI+ module. Maar als de horizon box de deur uit kan.. graag!
  • Hoe minder kabels hoe beter! Ik ontkom er denk ik niet aan om de power supply van de TV en soundbar icm 2x HDMI(horizon en mede8er) naar de tv te trekken.
  • Alhoewel ik nu geen Netflix en Chromecast gebruik, lijken mij deze opties wel handig om te hebben.
Welke vragen heb ik nog
  • Gezien beeldkwaliteit belangrijk is, zou je neigen naar OLED. Dit pas op dit moment helaas niet binnen budget. Verder ben ik niet helemaal op de hoogte van de verschillen in beeldkwaliteit. Ik las dat full-led beter beeld geeft dan edge-lit, echter wordt full led eigenlijk niet aangeboden. Zo ook met IPS en MVA. MVA zou beter contract geven,maar het meerendeel van de TV"s betreft IPS. Ook lijkt het zo alsof het paneeltype niet altijd is ingevuld in de pricewatch, dat maakt het lastiger zoeken.
  • Ik ga ervan uit dat ik minimaal 100 Hz moet kiezen zodat snelle beelden vloeiender lopen, wat is jullie kijk hierop?
  • Wat zouden jullie aanraden qua aansluitingen. Van de horizon/mede8er via HDMI naar de TV en via HDMI ARC naar de soundbar? of toch een andere oplossing. Ik vind alles best als het geluid maar synchroon loopt!.
  • Hoe zouden jullie de TV en soundbar bevestigen? De TV middels een VESA mount en de soundbar via zijn eigen bevestiging, of zouden jullie kiezen voor een soundbar beugel? (http://www.homecinemacent...-3450-soundbarbeugel.html)
Wat heb ik al gevonden?
Qua TV's heb ik de volgende selectie gemaakt.

#ProductPrijsSubtotaal
1LG 49UF850V Zwart€ 799,-€ 799,-
1Samsung UE48H6200AW Zwart€ 749,-€ 749,-
1Sony Bravia KD-49X8305C Zwart€ 799,-€ 799,-
1Sony Bravia KD-49X8309C Zwart€ 899,-€ 899,-
1Sony Bravia KDL-50W805C Zwart€ 699,-€ 699,-
1Sony Bravia KDL-50W809C Zwart€ 749,-€ 749,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.694,-
  • De Sony 50 inch TV zijn de enige met MVA paneeltype. Maar deze hebben geen local/micro dimming.. is dit erg?
  • Naast deze en de samsung zijn ze allemaal UHD
  • De samsung is inmiddels 2 jaar oud, zou die daarom afvallen?
Qua soundbars de volgende selectie:
#ProductPrijsSubtotaal
1Denon HEOS HomeCinema€ 799,-€ 799,-
1Harman Kardon Sabre SB 35/230€ 699,-€ 699,-
1Samsung HW-K650€ 399,-€ 399,-
1Teufel Cinebar 11€ 369,99€ 369,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.266,99
  • De Harman Kardon vind ik erg mooi maar is helaas aan de brede kant.
  • De Deon lijkt op de afbeeldingen wat ronder/robuuster wat mogelijk afbreuk doet aan het strakke design
  • Deze twee zijn bijna een factor 2 duurder dan de Teufel en de Samsung.
  • Het lijkt alsof de Harman Kardon en de Denon geen actieve subwoofer hebben
  • Ga je veel merken in geluidskwaliteit tussen deze vier systemen?
De centrale vraag is:
Wat zouden jullie mij adviseren, en waarom? Zijn bepaalde eisen van mij onzin of gezien het budget onmogelijk?

Alvast bedankt voor het meedenken!