Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NAS kan niet op internet, wel op lan*

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:47
Sindskort heb ik een Synology DS115j nas. Deze zit bedraad op een AVM Fritz repeater 1750E aangesloten en is op het netwerk te gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18545351/Netwerk.png
Alle apparaten die op het netwerk zitten (laptop, iPad, smartphone etc.) zijn draadloos verbonden, krijgen IP-adres via de DHCP server van de Experiabox en kunnen op de nas en op het internet. Dit werkt dus probleemloos, alleen de nas zelf kan niet op het internet (het is de bedoeling om updates etc. binnen te halen, niet om een server te draaien). Verder zit er bedraad op de KPN Experiabox een powerline setje om het tv signaal via het lichtnet door te geven.

Als ik mijn NAS bedraad aan de Experiabox hang of via mijn oude repeater (TP-Link TL-WA850RE) werkt deze perfect en kan ook updates etc. binnenhalen. Tevens heb ik mijn laptop bedraad aan de Fritz repeater gehangen en dan werkt de laptop wel gewoon goed.

Via SSH heb ik ingelogd op mijn nas en kan ik alle apparaten ook gewoon pingen alleen de Experiabox niet.

Onderstaande afbeeldingen geven aan dat e.e.a. elkaar wel kan bereiken.
DS115j
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18545351/DS115j

Experiabox
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18545351/Experiabox.jpg

Fritz repeater
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18545351/Fritz.jpg
Als DNS server heb ik op de nas 192.168.2.254, 8.8.8.8 (google) en 208.67.222.222 (open dns) geprobeerd. Tevens heb ik zowel de repareer als de nas al in DMZ gehad maar dat hielp allemaal niks.
Ook heb ik contact opgenomen met zowel AVM als Synology. AVM kan het probleem reproduceren en Synology zegt dat de repeater niet op hun compability list staat.

Heeft iemand enig idee waar het probleem aan zou kunnen liggen want ik ben aardig door de mogelijkheden heen.

Alle reacties

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:04

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

AVM kan het probleem reproduceren
Ik zou dan vragen wanneer ze een fix ervoor hebben, zodat 'ie wel werkt met je DS115j.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
BartW schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 10:20:
Via SSH heb ik ingelogd op mijn nas en kan ik alle apparaten ook gewoon pingen alleen de Experiabox niet.
Kan je de Experiabox wel pingen vanaf andere apparaten dan?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 09:33

SpamLame

niks

Als je de syno direct aan de experia box hangt en dat blijkt te werken, waarom laat je hem dan niet aan de experia op hangen?

BTW je gebruikt DHCP, wat doet je syno als je alle netwerkinstellingen vast instelt?
BTW2 je printscreens laten zien dat je syno meer info over de warning melding achter een link heeft gezet, wat voor een informatie staat daar?

[ Voor 26% gewijzigd door SpamLame op 20-08-2016 11:47 ]

• BartW
FooLsKi schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 10:29:
[...]

Ik zou dan vragen wanneer ze een fix ervoor hebben, zodat 'ie wel werkt met je DS115j.
AVM kan aan hun kant geen fout ontdekken en omdat de andere apparaten wel werken gaan zij ervan uit dat de fout niet in de repeater zit.
RobinF schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 10:39:
[...]

Kan je de Experiabox wel pingen vanaf andere apparaten dan?
Ja, vanaf mijn laptop kan ik alle apparaten inclusief Experiabox pingen.
SpamLame schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:44:
Als je de syno direct aan de experia box hangt en dat blijkt te werken, waarom laat je hem dan niet aan de experia op hangen?

BTW je gebruikt DHCP, wat doet je syno als je alle netwerkinstellingen vast instelt?
BTW2 je printscreens laten zien dat je syno meer info over de warning melding achter een link heeft gezet, wat voor een informatie staat daar?
Ongunstige locatie.
Vergeten te vermelden, maar vast IP-adres heeft dezelfde problemen.
Link gaat naar de DSM Help maar deze doet niks bij gebrek aan een internet verbinding. Via de Synology knowledge base heb ik de pagina's waarin staat hoe e.e.a. geconfigureerd moet worden doorgenomen maar dat biedt geen uitkomst.

[ Voor 5% gewijzigd door BartW op 20-08-2016 13:16 ]

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:33
Het lijkt er op dat die repeater niet de functie van wireless bridge en repeater kan combineren.
Je wilt hem naar je Nas gebruiken als bridge en voor je overige devices als repeater.

Kijk eens of er instellingen in die fritzbox zitten die daar iets over zeggen.

Je kunt ook een usb wifi stick in je Nas stoppen, Synology ondersteund dat, wel even een compatible type nemen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ben(V) op 20-08-2016 18:34 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• BartW
Ben(V) schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 18:31:
Het lijkt er op dat die repeater niet de functie van wireless bridge en repeater kan combineren.
Je wilt hem naar je Nas gebruiken als bridge en voor je overige devices als repeater.

Kijk eens of er instellingen in die fritzbox zitten die daar iets over zeggen.

Je kunt ook een usb wifi stick in je Nas stoppen, Synology ondersteund dat, wel even een compatible type nemen.
Bedankt voor de suggestie.
Ik heb dit zojuist uitgeprobeerd met mijn laptop bedraad aangesloten (wireless verbinding uit) en mijn iPad tegelijk maar kon op beide devices tegelijk internetten. Ter controle heb ik ook een speedtest uitgevoerd en dit lukt ook op beide tegelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door BartW op 20-08-2016 21:26 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kleine titelfix.. :)

• BartW
Uiteindelijk heb ik de repeater vervangen door een KPN wifi versterker. Repeater even van juiste SSID en password voorzien en de nas werkt perfect zonder ook maar iets op de nas of repeater in te stellen hieromtrent.

Uiteindelijk werkt alles dus zoals gewenst maar waar de oorzaak zit is mij onbekend...

[ Voor 0% gewijzigd door BartW op 07-09-2016 08:18 . Reden: Typefoutje ]

• BartW
BartW schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:44:
Uiteindelijk heb ik de repeater vervangen door een KPN wifi versterker. Repeater even van juiste SSID en password voorzien en de nas werkt perfect zonder ook maar iets op de nas of repeater in te stellen hieromtrent.

Uiteindelijk werkt alles dus zoals gewenst maar waar de oorzaak zit is mij onbekend...
Vandaag wou ik mijn laptop en iPad "vaste" ip-adressen geven. Nadat ik de betreffende mac-adressen via dhcp-binding een ip-adres had gegeven wouden beide niet meer online (ze kregen wel het goede ip-adres). Hierna alles herstart maar nog werkte het niet. Vervolgens de dhcp-binding uitgezet en alles werkte weer. Omdat ik een probleem in de dhcp-binding regels vermoed heb ik alle regels verwijderd, de nas weer aan de Fritz repeater gehangen en alles werkt perfect. Nu heb ik de Fritz repeater en de nas een vast ip-adres gegeven en blijft alles goed werken.

Het rare is dat de dhcp-binding bedraad wel goed werkt. Ergens in de Experiabox V10 zorgt de combinatie van wifi en dhcp-binding dus voor dns-problemen :? .
Pagina: 1