Hotel volgeboekt, wat nu

Pagina: 1
Acties:

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 00:28
Beste tweakers,

Ik zit n beetje met m'n handen in 't haar en heb hier ook totaal geen ervaring mee.

In mei hebben wij n vakantie geboekt naar Puerto del Carmen van 30aug t/m 8 sept. Aangezien ik 4 jaar niet ben geweest en 2 jaar achter elkaar heb moeten annuleren wegens omstandigheden keken wij hier dus erg naar uit.

Enfin, gisterenavond om 17uur kregen wij dus 'n email:

Het agentschap waar zij de kamers bij boeken is failliet verklaard. Nu blijkt het hotel alle boekingen geannuleerd te hebben die via dit agentschap gemaakt zijn en doorverkocht (aan hogere prijs) te hebben waardoor het nu dus vol zit en onze boeking is komen te vervallen.
In deze mail wordt een alternatief aangeboden en of ik aub voor 21uur contact wil opnemen omdat er bij dit alternatief ook nog maar 1 kamer beschikbaar is. Daarnaast zouden zij ons ook nog bellen (tot op heden niets vernomen). Aangezien we beiden met diensten werken heb ik dus ook niet terug kunnen bellen.

Wat me zojuist ook opvalt: ze beginnen de mail met 'op 4 september reist u met ons naar Lanzarote' terwijl ik op 30augustus vertrek?!

Wat nu te doen? Kan dit zo maar? Moet ik akkoord gaan met t eerste beste alternatief? Wat zijn mijn opties?

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Beste Fokkers,
/topic :X

Neem gewoon even contact met de maatschappij op, die kunnen je direct je opties vertellen.

[ Voor 83% gewijzigd door naitsoezn op 20-08-2016 08:13 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Exterminator
naitsoezn schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 08:05:
[...]

/topic :X

Neem gewoon even contact met de maatschappij op, die kunnen je direct je opties vertellen.
Excuses, stressniveau zullen we maar zeggen ;)

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je met creditcard betaald hebt kan je sowieso een dispute aanmaken en je geld terug krijgen. Heb daar met Visa zelf goede ervaring mee.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11 19:35

OgWok

U.N.C.L.E.

Niet leuk om zo'n vooruitzicht te hebben, maar inderdaad, contact opnemen met het agentschap. Schrijf even de belangrijkste punten op voor je gaat bellen, dat helpt een bak bij stress situaties.

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 20-08-2016 08:55 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:15
ANVR aangesloten boekings agency?

• rc5proxy
  • Laatst online: 06-10 21:20
Geld terug eisen en lekker ergens op een reisburo een leuke annuleringsreis uitzoeken.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Maar even het originele nummer op je bevestiging papieren bellen, is het geen fake mail gezien de verkeerde datum?

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-11 14:06
En wat nou eigenlijk precies het probleem?
Je hebt een vakantie geboekt, die zo te zien nog steeds door kan gaan. Het agentschap is failliet gegaan, jammer maar kan gebeuren. Waardoor je je kamer kwijt bent.

Maar ze bieden je een andere kamer aan. Is deze kamer gelijkwaardig? Beter of minder? In het geval dat de kamer gelijkwaardig of beter is zie ik het probleem niet.
Als de kamer minder is kun je misschien een deel van de betaling terug krijgen of hebben ze nog een andere optie voor je.

Er word gevraagd of je snel kan reageren want er is nog maar 1 kamer. Als die kamer er niet meer is lijkt het me dat ze met een ander alternatief komen of dat je kosteloos kan annuleren. In het geval van annulering kun je een nieuwe vakantie boeken? (last minute, misschien ook nog goedkoper??)

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:53
Gewoon even bellen om te kijken of je er samen uit kunt komen. Ik snap dat je zenuwachtig wordt maar waarom zou dit niet opgelost kunnen worden?

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 15:45

WhiteDog

met zwarte hond

Dat die datum verkeerd is komt gewoon omdat ze deze mail handmatig aan meerdere mensen gestuurd hebben (copy paste) en dat vergeten aan te passen hebben (snel snel snel).

Zou inderdaad alles annuleren en een leuke last-minute uitkijken.

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Lees de informatie van de ANVR goed door en bel de reismaatschappij op.

https://www.anvr.nl/archief/overzicht.aspx?tag=Faillissement

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Verwijderd

Even terug naar af.

Wat heb je nu precies geboekt en waar? Bij een reisbureau of zelf via dat agentschap?

Verder lijkt het erop dat je een Belg bent dus dat is ook wel van belang aangezien de regelgeving daar ongeveer maar niet exact hetzelfde is.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2016 13:05 ]

• Exterminator
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:04:
Even terug naar af.

Wat heb je nu precies geboekt en waar? Bij een reisbureau of zelf via dat agentschap?

Verder lijkt het erop dat je een Belg bent dus dat is ook wel van belang aangezien de regelgeving daar ongeveer maar niet exact hetzelfde is.
Bij suntip.nl...

Dan moet ik je tekeurstellen, ben Limburger, NL :P.

Heb inmiddels gebeld, vrouw aan de telefoon was aardig. Kon m'n wensen doorgeven en heb er wel 'n goed gevoel bij eerlijk gezegd.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
WhiteDog schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 09:55:
Dat die datum verkeerd is komt gewoon omdat ze deze mail handmatig aan meerdere mensen gestuurd hebben (copy paste) en dat vergeten aan te passen hebben (snel snel snel).
Deed ie zelf ook :+

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-11 15:43

BLN

Precies de reden dat ik mijn reizen zelf wel boek. Zeker naar Europese landen waar boekingen van hotel en vlucht vrij transparant zijn. Via bijvoorbeeld Expedia.nl kun je dezelfde pakketvoordelen krijgen als bij andere reisbureaus, maar dan heb je de boeking wel zelf in de hand.

If it ain't broken, don't fix it

• Exterminator
Lijkt er nu alleen op dat ons aangeboden alternatief nu ook vol zit (heb zelf eens op een paar sites gekeken) of hebben reisbureau's een ander/extern systeem om alsnog te kunnen reserveren?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50

Garyu

WW

Gewoon ander hotelletje regelen dus? Lijkt me niet zo moeilijk buiten het hoofdseizoen eigenlijk.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Exterminator schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:55:
Lijkt er nu alleen op dat ons aangeboden alternatief nu ook vol zit (heb zelf eens op een paar sites gekeken) of hebben reisbureau's een ander/extern systeem om alsnog te kunnen reserveren?
Een website is niet hetzelfde als wat een operator ziet om kamers etc te boeken.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Inderdaad... er worden vaak blokken kamers aan operators (Booking.com, Expedia etc, maar ook bijv TUI, Neckermann etc) verkocht die ze dan weer kan doorverkopen als onderdeel van een pakketreis (dus vlucht+transfer+hotel in één).

Kan de website van het hotel wel zeggen dat hij vol zit, dan kan een operator in hun blok kamers nog wel een beschikbaarheid hebben.

Websites zeggen alleen iets over het aantal vrije kamers dat beschikbaar is voor boeking direct met het hotel, maar niks over de beschikbaarheid over kamers die in het bezit zijn van operators. Die kan je namelijk niet zien, alleen door contact op te nemen met de operators in kwestie.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 21-08-2016 08:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1