Windows 7 boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 23:18
Mijn notebook met Windows 7(SP1) boot niet meer. Voordat ik laptop uitschakelde(lees: in sluimerstand zette), heb ik schijfopruiming laten draaien, en was het energieniveau van de notebook laag. Vermoedelijk is de notebook uitgevallen door energiegebrek tijdens het saven van de sessie op disk(sluimerstand). Tijdens het booten, zie je even de tekst "Windows starten" staan, vervolgens begint het Windows-logo zich te vormen. Terwijl hij dat doet, freezed hij opeens, dan laat hij één seconden een blue screen zien waarna hij zelf weer reboot. Zie hier de video(Tip, zet de video op pauze bij de bluescreen, anders kan je het niet lezen....

Ik heb het volgende gedaan om zelf het probleem op te lossen:
  • Kaspersky Rescue disc 10 gedownload, gebrand en geboot. Deze heeft alle bootsectoren en alles wat ermee te maken heeft gescand op virussen en dergelijke en niks gevonden. Deze heeft niet de volledige schijf gescand.
  • Ubuntu CD uitgevoerd om te kijken of bestanden op schijf benaderbaar zijn. De bestanden zijn gewoon te bereiken en er is niks vreemds te merken aan het bestandssysteem of de schijf zelf.
  • Windows opstartherstel uitgevoerd, die had een paar keer wat gevonden maar kon het zelf niet herstellen. In cmd sfc /scannow geprobeerd uit te voeren maar dan krijg ik een melding als "Er is al een herstelbewerking in uitvoering, start Windows opnieuw op en probeer opnieuw". Kleine opmerking: Opstartherstel geeft hier aan dat Windows op D:\ zou staan, dit hoort C:\ te zijn. Echter, ik las op internet dat dit normaal is?!
  • "Windows herstellen" met een Windows 7 installatie DVD, maar die doet en zegt precies hetzelfde als Windows opstartherstel
  • Met F8 in veilige modus starten, dan freezed hij het laden zodra het path met bestand CLASSPNP.SYS op het scherm verschijnt, en reboot na een paar seconden. Zie ook wel deze video Aan de hand daarvan via het bestandssysteem geprobeerd C:\Windows\System32\Drivers\Classpnp.sys te vervangen door een kopie van zichzelf of van een van internet gedownloade versie. Dit heeft als effect dat in plaats van freezen en rebooten hij opstartherstel gelijk opstart.
  • Memory test gedraaid, kwam niks relevants uit
  • Systeemherstel via Windows DVD en Opstartherstel, maar hij zegt geen herstelpunten te kunnen vinden.
  • Hééél veel geGoogled
Wat kan ik nog meer doen? Handmatig bestanden veranderen? Een andere Windows hersteltool draaien?
Graag hoor ik jullie tips :).

Bij voorbaat dank! :D

Relevante foto's hier,en hier
Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/317fybk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/24xony1.jpg

...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoeveel tijd heb je hier al ingestoken? Grote kans dat je met een herinstallatie wellicht sneller klaar geweest zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik denk dat er een aantal kritieke bestanden kapot zijn en deze niet te herstellen zijn zonder een groot aantal handmatige acties. Je hebt geen backup en er zijn geen herstelpunten, dus is het uithuilen en opnieuw beginnen. Enige eenvoudige optie die je nog rest is om je data via een omweg eerst veilig te stellen naar een USB medium en dan je computer opnieuw installeren.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
fm77 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:42:
Hoeveel tijd heb je hier al ingestoken? Grote kans dat je met een herinstallatie wellicht sneller klaar geweest zou zijn?
Bedankt voor je reactie.
Ik ben hier een avond mee bezig geweest. Een herinstallatie zou verschrikkelijk zijn, want ik heb veel moeite moeten doen om bepaalde software en drivers die ik tot nu toe had werkend te krijgen.
Wim-Bart schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:53:
Ik denk dat er een aantal kritieke bestanden kapot zijn en deze niet te herstellen zijn zonder een groot aantal handmatige acties. Je hebt geen backup en er zijn geen herstelpunten, dus is het uithuilen en opnieuw beginnen. Enige eenvoudige optie die je nog rest is om je data via een omweg eerst veilig te stellen naar een USB medium en dan je computer opnieuw installeren.
Ik ben bereid om die handmatige acties uit te voeren. Het punt is alleen dat ik even niet weet wat ik veranderen moet. Het lijkt mij dat bestanden in Windows\system32\drivers corrupt zijn, zou ik een deel van deze bestanden kunnen vervangen met die van een andere pc met hetzelfde OS of een download van het internet, zonder ruzie te krijgen met het register?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
timmie1 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 02:14:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Ik ben hier een avond mee bezig geweest. Een herinstallatie zou verschrikkelijk zijn, want ik heb veel moeite moeten doen om bepaalde software en drivers die ik tot nu toe had werkend te krijgen.

[...]

Ik ben bereid om die handmatige acties uit te voeren. Het punt is alleen dat ik even niet weet wat ik veranderen moet. Het lijkt mij dat bestanden in Windows\system32\drivers corrupt zijn, zou ik een deel van deze bestanden kunnen vervangen met die van een andere pc met hetzelfde OS of een download van het internet, zonder ruzie te krijgen met het register?
Nee, doe een herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Is er écht geen andere manier? Zoals ik al zei, in de installatie en configuratie van de software en drivers die ik gebruik zit zeker een week werk (en waarschijnlijk meer) om het allemaal geïnstalleerd en werkend te krijgen...
: (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
timmie1 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 02:20:
[...]

Is er écht geen andere manier? Zoals ik al zei, in de installatie en configuratie van de software en drivers die ik gebruik zit zeker een week werk (en waarschijnlijk meer) om het allemaal geïnstalleerd en werkend te krijgen...
Je kan een backup terugzetten, dat zou een goede oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Harde leerschool, maar opnieuw beginnen, en nu inderdaad een backup maken met een programma als Acronis TrueImage, Norton Ghost etc.

Je kunt eventueel een backup maken van de schijf zoals hij nu is, en dan kijken of je daar later nog wat mee kunt. Maar dit is dus de reden waarom backups zo belangrijk zijn :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

[...]

Het probleem is dat je weken bezig kan zijn hier mee. Met een beetje pech moet je alle hotfixen uit gaan pluizen om de juiste bestanden terug te halen. Neem maar aan dat een herstel actie gewoonweg niet te doen is. Het enige geluk wat je kan hebben is dat je bijvoorbeeld in Safe Mode kan starten, bijvoorbeeld Safe Mode met Commando prompt. Wanneer dat lukt kan je vanaf een Windows 7 DVD de Setup starten en een upgrade doen van je huidige corrupte Windows 7 naar een werkende.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-09 19:38
Geloof er weinig van als je SamDrivers 16.8 erop los laat dat je niet 95% van je systeem met een paar klikken geinstalleerd hebt.

En als software installeren weken duurt zou ik toch eens nadenken over een ssd.

[ Voor 29% gewijzigd door anessie op 20-08-2016 04:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

anessie schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 04:48:
Geloof er weinig van als je SamDrivers 16.8 erop los laat dat je niet 95% van je systeem met een paar klikken geinstalleerd hebt.

Lol, in een avondje is het zo gedaan, desnoods in 2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Wim-Bart schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 04:20:
[...]

Het probleem is dat je weken bezig kan zijn hier mee. Met een beetje pech moet je alle hotfixen uit gaan pluizen om de juiste bestanden terug te halen. Neem maar aan dat een herstel actie gewoonweg niet te doen is. Het enige geluk wat je kan hebben is dat je bijvoorbeeld in Safe Mode kan starten, bijvoorbeeld Safe Mode met Commando prompt. Wanneer dat lukt kan je vanaf een Windows 7 DVD de Setup starten en een upgrade doen van je huidige corrupte Windows 7 naar een werkende.
Ik kan niet in veilige modus starten, zoals ik al eerder zei. Wel kan ik via Opstartherstel in het command prompt komen en deze gebruiken. Ook kan ik via het booten van de Windows DVD in de setup komen en kiezen voor "Upgrade". Eventueel heb ik ook Windows DVD's met andere Windows 7 versies dan Home premium tot mijn beschikking, om werkelijk te kunnen upgraden en op die manier de corrupte opstartbestanden te overschrijven.

In het verleden heb ik problemen opgelost door Windows bestanden van een pc van een maat van me te kopiëren en op een andere pc te palkken/vervangen, maar dat zal in dit geval niet werken, neem ik aan?
anessie schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 04:48:

Het gaat in dit geval niet om hardware drivers maar om software tools. Ik maak gebruik van Visual Studio met allerlei addons en uitbreidingen en een paar andere soortgelijke programma's. Om deze programma's te installeren, te configureren, te updaten en componenten en addons te installeren, configureren(en bijv. met Visual Studio samen te laten werken) heeft mijn notebook ruim een week nodig gehad.

Aan een SSD heb ik al gedacht, want sinds ik deze nieuwe HDD en schone installatie heb is mijn systeem merkbaar trager geworden. Het punt is dat goede SSD's in aanschaf prijzig zijn, maar ook bij evt. 'plotselinge defecten' nog duurder zijn in reparatie dan een gewone HDD.

Maar ik kan dan wel de huidige HDD ernaast houden, het nieuwe systeem installeren op de SSD en alle gegevens van C:\Users\timmie1\ rechtstreeks gebruiken van de huidige harde schijf...
Wim-Bart schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 04:56:
[...]

Lol, in een avondje is het zo gedaan, desnoods in 2 :D
Hardware drivers automatisch laten installeren bij een herinstallatie duurt bij mij normaal nog geen uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-09 19:38
timmie1 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:00:
Het punt is dat goede SSD's in aanschaf prijzig zijn, maar ook bij evt. 'plotselinge defecten' nog duurder zijn in reparatie dan een gewone HDD.
Kan je dat eens uitleggen van die defecten?

Goede ssd's als je vandaag op een hdd zit is onzin. Die van 60 euro voor 240GB is niks mis mee en onbeschrijfelijk veel beter dan eender hdd. We zijn niet meer in Sandforce 2011 ssd land hoor.

[ Voor 27% gewijzigd door anessie op 20-08-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timmie1 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 02:14:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Je hebt er nu niets meer aan, maar de volgende keer dat je je pc hebt zoals je hem hebben wil maak dan een image icm bootable cd. Ben je met 5 minuten weer up and running. Heb er zeker al 4 keer wat aan gehad op de pc's van de kids. ;)
Pagina: 1