Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genesen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-07 11:18
Ik heb ruim een week geleden een gainward 1070 gtx ingebouwd en zonder problemen gebruikt.
Zojuist echter vanuit het niets zakt mijn fps naar 10 en werd niet meer hoger. Na het terugkeren in windows viel
mij op dat de GPU usage erg hoog was, terwijl het hiervoor zo schommelde rond de 70%.
In geen enkel spel kan er meer normaal gespeeld worden door de belachelijke framerate.

De drivers verwijderd dmv tool, schone installatie gedaan tot 2x toe. Echter blijft de GPU usage hangen
op 97% terwijl je idle bent in windows. Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen proberen om van dit vervelende probleem af te komen?

Specs:

FX8350 stock clock
asrock 990fx extreme 4
16GB RAM
Gainward 1070, driver 372.54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:12
Welke voeding heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:16

D4NG3R

kiwi

:)

Draai eens een scan met HitmanPro in forced breach modus.

Geen idee of het de oorzaak is, maar een bitcoin mining virus kan hier vrij gemakkelijk de oorzaak van zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genesen
Mijn voeding is een 1200w platimax, hitmanpro is nu aan het scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genesen
Hitman pro in forced breach modus geen bedreigingen gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:01

Nemesizz

Untouchable

Welke Windows versie gebruik je?

Zijn er in taakbeheer ook aparte processen op de achtergrond bezig? (processen die veel RAM, of misschien ook CPU usage gebruiken, want het lijkt er namelijk op dat een of ander proces druk bezig is op de achtergrond en je GPU constant aanspreekt)

Ook een browers (met hardwareversnelling), mediaplayer (met hardwareversnelling) of iets dergelijks op de achtergrond open staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:35
Heb je Adw cleaner als eens gedraaid met name op rootkits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genesen
windows 10

adw cleaner geprobeerd geen effect, er zijn geen taken op de achtergrond welke de GPU gebruiken volgens process explorer. Deze is tevens in elevated mode geactiveerd, als ik de beeldscherm adapter deactiveer en daarna weer activeer gaat het weer 5 minuten goed. Ondanks dat process explorer geen gebruikers aangeeft blijft afterburner wel aangeven dat de GPU load 98% is. Dit klopt wel gezien de FPS in alle games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25
Op wat voor kloksnelheid draait je GPU op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genesen
1860 core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genesen
Waarschijnlijk is het opgelost, afgelopen 2 uur geen last gehad.
Na het verwijderen van k-lite codec pack is er verbetering, nog even afwachten
of het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genesen
K-LITE blijkt toch niet de oorzaak maar issch.exe zorgde voor het probleem. Ondanks dat Process Explorer niet aangaf dat deze de GPU gebruikte. na het proces beeindigd te hebben werkt alles weer prima. Echter moet dit wel elke keer uitgezet worden als je de computer boot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:16

D4NG3R

kiwi

:)

offtopic:
Codec packs gebruiken is iets van 15 jaar terug, gebruik fatsoenlijke mediaspelers als VLC of MPC:HC.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:40

MsG

Forumzwerver

D4NG3R schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:57:
offtopic:
Codec packs gebruiken is iets van 15 jaar terug, gebruik fatsoenlijke mediaspelers als VLC of MPC:HC.
offtopic:
Mwoah, zodra je systeembreed wat meer info wil zien in bijvoorbeeld verkenner over iets van een exotischer formaat heb je ook al een codec-pack nodig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1