Apparatuur weg werken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 14:18
Beste,

Volgend jaar verhuis ik naar een nieuwbouw woning.
Tijd voor verandering in de apparatuur. Ik wil het dit keer lekker minimalistisch houden. De intentie is een mooie TV icm actieve speakers. Alleen de vraag of ik niet te veel ga inleveren in gebruiksgemak.

Dit is mijn setup

Afbeeldingslocatie: http://www.avsforum.com/photopost/data/2378956/4/4d/4daa5aa8_20140528_130253.jpeg

65inch plasma
HTPC
Platenspeler
KPN
Receiver
5.1 set
PS4

Prima setup maar erg druk en niet meer mooi. Verder grote subwoofer die ik maar af en toe gebruik. De platenspeler gebruik ik helemaal nooit meer. Gebruik de HTPC dagelijks om lekker series te kijken. Werkt erg erg makkelijk. Verder regelmatig Spotify.

Gewenste situatie

75/65inch 4K
Dynaudio Xeo serie 2.0

Series/films kan met netflix. Muziek kan via Spotify alleen waar laat je het KPN kastje. Twijfel nog over de PS4. Zou zonde zijn om een hele TV meubel alleen voor deze twee kleine apparaten te kopen. Als laatste, hoe is de bediening van een SMART TV, prima?

Wat zijn jullie ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Een Smart TV is in mijn ogen nooit een volwaardige vervanger voor een HTPC. Bediening / mogelijkheden / kwaliteit zijn minder en bovendien worden de apps op een Smart TV vaak beperkt ondersteund. Voor audio eigenlijk hetzelfde, ook daar ga je enorm veel inleveren aan beleving vrees ik.

Of je deze opofferingen wilt maken voor een extreem strakke opstelling is natuurlijk persoonlijk. Maar ik zou in elk geval liever de apparatuur houden en gaan voor een strak meubel dat bijvoorbeeld helemaal dicht kan zijn aan de voorkant en dan icm met een ir extender. Als je dan ook nog een goot in de muur laat maken heb je ook geen kabels meer naar je tv en kan het ook met de huidige apparatuur erg strak en rustig worden.

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 19-08-2016 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met een paar actieve speakers ga je idd veel inleveren, tenzij je actieve zuilspeakers koopt, dus met ingebouwde subs. Maar die zijn aardig an de prijs. En het haalt het nog steeds niet met je huidige sub.

Maar strak en minimalistisch kan ook met je huidige set. Je hebt al witte speakers, die vallen al mooi weg tegen de muur. Sub zou ik een kleiner maatje voor nemen, 10" is vaak al meer dan voldoende. En dan downfiring en wegwerken zoals ik het gedaan heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yySYzHhPs1AdcF1KdhXGYDP4/medium.jpg

Sub staat in het linker kastje, bodem en achterkant zijn downfiring. Middelste kastje is een gat in de deur gezaagd en met speakerdoek bekleed, staat de center en de decoder achter. En daarachter weer een netwerkswitch.
Rechtse kastjes staan vol met apparatuur (netwerkstreamer, cd speler, BR, platenspeler). Alleen de receiver was te diep voor de kastjes.
Achter de TV zit inmiddels ook een Pi trouwens, gewoon met de meegeleverde kabelbinders vastgezet. En dat ding kan alles :)

Iets groter overzicht zodat je ook de speaker en een stukje van de sub (links dus) ziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xdKIfr34apE6tocJUXJJjWWI/medium.jpg

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:58
Ik ken de indeling van je nieuwe woning niet, maar is het niet mogelijk om de HTPC, KPN- decoder, PS4 en voor mijn part ook de receiver uit het zicht in een naastliggende ruimte / trapkast ofzo te plaatsen? HDMI naar de TV, luidsprekerkabels naar de speakers en een IR extender of iets via RF voor de bediening en gaan met de banaan. ;)

Dat je alleen een TV en speakers in het zicht wilt hebben, betekent toch niet per sé dat de rest er niet meer kan zijn?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:08
Ik kan inderdaad snappen dat je het druk vind. Is ook logisch met een compleet witte omgeving en dan van die zwarte lappen erop. Stomme vraag misschien maar kunnen die speakerdoeken er niet af en zit daar niet mooie witte apparatuur onder?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Goeie ideeën. Qua indeling is er geen kamer naast de woonkamer, ja de keuken.

Qua actieve speakers denk ik aan de Dynaudio Xeo 6, redelijk High End. Op de korte termijn is misschien een zwevend TV meubel het mooiste. Dan is alles mooi uit het zicht. Alles weg wrken wordt toch lastig omdat zoals jullie al aangeven te veel in leverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
Is een kleine versterker in combinatie met passieve speakers niet een veel beter idee? Geeft veel meer flexibiliteit en toekomstvastheid lijkt me. Wellicht deze? http://nad.nl/producten.h...uct_id=136&category_id=34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien een optie om over te stappen naar Ziggo en dan gebruik te maken van een CI module? Dan heb je geen decoder meer nodig. Is voor mij in elk geval een reden om bij Ziggo te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Aghanim schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 18:07:
Misschien een optie om over te stappen naar Ziggo en dan gebruik te maken van een CI module? Dan heb je geen decoder meer nodig. Is voor mij in elk geval een reden om bij Ziggo te blijven.
Heb nu glasvezel en in mijn nieuwe woning komt alleen nog UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
65" zwevend ophangen, kabels via gootje in de muur ( niet zoals nu met plakgoot ).
Zwevend meubel waar alle apparatuur in kan.
Stopcontacten in het meubel maken, zodat je muur vrij blijft, en niet zoals nu dat je ertegenaan kijkt.
Sleuven in de muur voor speakerdraad naar je staanders, en die via de plint achter je speakers eruit laten komen.
Moet jij is kijken hoe verschrikkelijk strak dat wordt.
Zo heb ik het laast met mn nieuwe huis gedaan en ben verschrikkelijk blij ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 05:58
Wackmack schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:59:
Goeie ideeën. Qua indeling is er geen kamer naast de woonkamer, ja de keuken.
Helemaal prima toch? Gaatje doorboren en je hoeft alleen een keukenkastje op te offeren voor de apparatuur. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Laatst online: 20-10 01:34

macnerd

No Apples please :-)

Ik wil straks ook een strakke wand met een grote tv eraan, maar ik heb iets anders in gedachten. Bij mij lopen er namelijk ook een paar buizen over de muur (als een L op z'n kop).

Wat ik ga doen is een wandje ervoor zetten van 2 meter breed, daarmee vallen de buizen precies erachter. Dat wandje komt ongeveer 15 cm voor de echte muur. De zijkanten worden dichtgemaakt, waarschijnlijk in de vorm van kastdeurtjes. In de wand komt dan een koof waar de tv in past, met zo'n 5 cm er omheen; het wordt dus een inbouw-tv. Mogelijk komen er aan de voorkant ook nog wel kastjes, maar daar heb ik nog niet over nagedacht. Aan de zijkant van het meubel komen nog ledstrips om het af te maken.

Hiermee kunnen alle kabels maar ook apparatuur weggewerkt worden. Denk dat dat heel strak wordt :)
Misschien ook een idee voor jou?

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Grandisimo schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:33:
65" zwevend ophangen, kabels via gootje in de muur ( niet zoals nu met plakgoot ).
Zwevend meubel waar alle apparatuur in kan.
Stopcontacten in het meubel maken, zodat je muur vrij blijft, en niet zoals nu dat je ertegenaan kijkt.
Sleuven in de muur voor speakerdraad naar je staanders, en die via de plint achter je speakers eruit laten komen.
Moet jij is kijken hoe verschrikkelijk strak dat wordt.
Zo heb ik het laast met mn nieuwe huis gedaan en ben verschrikkelijk blij ermee.
Klinkt goed, ga sowieso een aantal kabels infrezen. Heb je een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Xander schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 21:26:
[...]

Helemaal prima toch? Gaatje doorboren en je hoeft alleen een keukenkastje op te offeren voor de apparatuur. ;)
Dit is de plattegrond, Afbeeldingslocatie: http://www.woneninzuidbroek.nl/img/types/c/afmetingen/bgg.jpg

Zoals je kan zien hoef ik niet eens te boren. Woonkamer is wel 50cm lager dan de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Wellicht is een high end soundbar ook het overwegen waard. Heb je direct versterking/hdmi switch in een strakke slinke behuizing en een veelal een draadloze sub. Het zal zeker wel iets minder goed klinken dan grotere actieve speakers, maar ik vond het verschil acceptabel.

Ik ben van een aardig mid end home cinema (JBL TiK serie speakers en Denon X4000 versterking) terug gegaan naar een Arcam Solo Bar + Sub. Klinkt nog steeds heerlijk, en het heeft de kamer aardig opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Misschien zou je ook eens kunnen kijken naar een beamer? Dat scheelt dan het altijd in de woonkamer hebben staan/hangen van zo'n lomp zwart blok. Dan denk ik bijvoorbeeld aan de Ultra Short Throw beamer pricewatch: LG PF1000U

Dat ziet er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://projection-mapping.org/wp-content/uploads/2015/09/MiniLG.png

Misschien kan je hem ook nog wel deels wegwerken in een meubel.

Pagina: 1