Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
universle afstandsbediening.
ik wil er 1 met losse batterijen die accu dingen vind ik vervelend zodra de accu dood is heb je er niks meer aan.

Wat is je budget?
+/- 100 euro of minder.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
hij moet alle afstandsbedieningen vervangen en dat zijn er momenteel 5 tevens wil ik extra functies/mogelijkheden om meerdere aparaten en of functies onder 1 knop te zetten zoals bij Logitech iig kan met TV kijken dat b.v. TV aangaat en de KPN box en versterker aan gaat en op TV komt te staan met 1 knop

Wat heb je zelf al gevonden?
de allombekende Logitech heb ik natuurlijk gevonden met name de Logitech Harmony 350 en 650. maar er zijn ook veel andere merken en er is veel verschil in prijs

Welke vragen heb je hier nog over?
1. Is het display van de 650 het waard tov de 350?
2. zijn er andere afstandsbedieningen die dezelfde functionaliteiten hebben of meer met een betere prijs kwaliteit verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb een Harmony 555, werkt alweer een jaar of 8, heb nog geen andere nodig gehad en kan niet vergelijken.

Het programmeren gaat geweldig, uitzoeken in de lijst en via usb binnen 5min klaar.

De One-Touch-Control vind ik vanaf het begin bagger. Alleen als alles uit staat werkt het, anders schakelt bv 1 vd apparaten van ON naar OFF.

Het display is zeker handig, de 4 toetsen eromheen kunnen per apparaat meerdere functies krijgen, scherm geeft dan meer info. Ik heb met meerdere TV's, receivers ,settop's nog nooit een knop gemist.

Gebruik wel oplaadbare batterijen, zoals nu in de vakantie houdt hij het amper een week vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je uitgebreide post. vervelende vind ik dat Logitech Harmony de koning lijkt te zijn maar op de 350 en 650 na allemaal accu met laad station hebben. dat vind ik veel vervelender dan oplaadbare AA batterijen die heel goedkoop zijn.

het model dat jij noemt is natuurlijk nergens te krijgen maar ziet er mooier en luxer uit dan de 650 en zo zijn er ook nieuwere modellen maar die hebben allemaal interne accu met laad station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:09

FreakNL

Well do ya punk?

Wat is er mis met accu? Ik vind batterijen juist een gehannes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:25
MJanzn schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 23:40:
Ik heb een Harmony 555, werkt alweer een jaar of 8, heb nog geen andere nodig gehad en kan niet vergelijken.

Het programmeren gaat geweldig, uitzoeken in de lijst en via usb binnen 5min klaar.

De One-Touch-Control vind ik vanaf het begin bagger. Alleen als alles uit staat werkt het, anders schakelt bv 1 vd apparaten van ON naar OFF.

Het display is zeker handig, de 4 toetsen eromheen kunnen per apparaat meerdere functies krijgen, scherm geeft dan meer info. Ik heb met meerdere TV's, receivers ,settop's nog nooit een knop gemist.

Gebruik wel oplaadbare batterijen, zoals nu in de vakantie houdt hij het amper een week vol.
Dat probleem had ik ook altijd met Harmony afstandsbedieningen, heb er twee gehad. Als je vanuit een activiteit naar een andere activiteit wilt schakelen dan schakelt ie je apparaten uit.

Heb nu een Philips Configo en die doet dit wel goed! De software is ook wat handiger, hoewel ik geen recente Harmony-software ken. Wel heeft de Philips, evenals de Harmony's die ik gehad heb, soms de neiging om één van de apparaten in een activiteit niet mee te nemen met aan of uit zetten zodat je dat ene apparaat handmatig aan of uit moet zetten.

Ben zeer tevreden over de Philips, het enige dat ik er minder handig aan vind is dat ie op batterijen loopt, ik heb liever een oplaadstation omdat mijn batterijen altijd net op zijn als ik geen nieuwe in huis heb. Voor jou dus juist een voordeel, hij loopt op 3xAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FreakNL schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:34:
zodra de accu dood/lui zijn dan is het hele apparaat waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:01
FreakNL schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:34:
Als je accu leeg is dan is het uit met de pret en moet je eerst opladen. Batterijen kun je meteen vervangen en je kunt weer door.

Overigens ligt hier alinmiddels 7 jaar een Harmony 650 en die bevalt nog steeds prima. Al beginnen sommige knopjes wat slecht contact te maken, hij moet maar weer eens schoongemaakt worden.

Of je apparaten uit moeten gaan bij het wisselen van activiteiten kun je instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PhilipsFan schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 02:28:
[...]

Als je accu leeg is dan is het uit met de pret en moet je eerst opladen. Batterijen kun je meteen vervangen en je kunt weer door.

Overigens ligt hier alinmiddels 7 jaar een Harmony 650 en die bevalt nog steeds prima. Al beginnen sommige knopjes wat slecht contact te maken, hij moet maar weer eens schoongemaakt worden.

Of je apparaten uit moeten gaan bij het wisselen van activiteiten kun je instellen.
kan jij wat duidelijkheid geven over paar dingen lees verschillende verhalen
1. kan de harmony 650 5 of 8 remotes vervangen?
2. kan je ook favoriete kanalen/zenders instellen net als sommige andere harmony producten?
3. is er inmiddels support voor Windows 10?
4. kan je ze ook combineren met een van de logitech apps voor android en zo ja welke?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:33:
[...]

kan jij wat duidelijkheid geven over paar dingen lees verschillende verhalen
1. kan de harmony 650 5 of 8 remotes vervangen?
2. kan je ook favoriete kanalen/zenders instellen net als sommige andere harmony producten?
3. is er inmiddels support voor Windows 10?
4. kan je ze ook combineren met een van de logitech apps voor android en zo ja welke?
1. Hij kan 5 apparaten bedienen. Het concept 'afstandbediening' is er niet meer met Harmony, je activiteiten stellen alle apparaten in. (Eventueel is hier wel een mouw aan te passen, als je bv een extra apparaat wilt bedienen dan kun je de commando's inleren bij een ander apparaat. Wordt echter wel ingewikkeld dus als je echt meer apparaten wilt bedienen dan zou ik een luxere nemen).
2. Ja dat kan, je kunt zelfs de 4 softkeys naast het display voorzien van logo's.
3. Geen idee, ik gebruik zelf windows 8 en ze hebben een vrij moderne app. Volgens mij zou die het prima moeten doen op Windows 10 maar ik weet het niet 100% zeker.
4. Nee, als je apps wilt gebruiken dan heb je een Logitech Harmony Hub nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
top heb uiteindelijk de Harmony 650 gehaald instellen was kinderlijk eenvoudig en het werkt meteen goed.
wel was er wat finetuning nodig maar ook dat ging prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04
Hier een Harmony Ultimate. 2dehands gescoord voor een goeie 120€.
Ik heb gewoon de discipline om die elke avond in zijn laadstation te zetten.

Werkt perfect, en omdat alles in een kast zit (muv TV) werkt dit prima via Wifi.
En als de batterij toch eens plat is, dan kan ik nog via Smartphone bedienen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
migchiell schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:46:
Dat probleem had ik ook altijd met Harmony afstandsbedieningen, heb er twee gehad. Als je vanuit een activiteit naar een andere activiteit wilt schakelen dan schakelt ie je apparaten uit.
Misschien bedoel je iets anders, maar ik heb een Logitech Harmony Ultimate One, maar bij mij schakelt hij alleen de apparaten uit die je niet gebruikt als je naar een andere activiteit gaat.
Dit kun je ook aanpassen met de software instellingen.
Opladen hoeft bij mij ook maar één keer per week.

[ Voor 4% gewijzigd door HereIsTom op 30-08-2016 19:23 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Pagina: 1