Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router deelt via acces point geen/moeizaam ip's aan clients

Pagina: 1
Acties:

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-11 21:17
Router: Draytek vigor 2132fvn (glasvezel router van Vodafone)
Accespoint: Ubiquiti UAP-AC-Pro aangesloten op lan1

Hiervoor powerline adapter retour gestuurd omdat deze zelfde soort problemen gaf. Dacht dat het aan de powerline verbinding lag.

Het probleem zit dus bij de Draytek. Er zijn geen dhcp services actief op de accespoint.

Meerdere scenario's getest. Voorkeur zelfde SSid naam en ander kanaal dan router. -> client (galaxy s7) schakelt niet automatisch over naar sterkste netwerk. Er wordt logischer wijs maar 1 SSid gevonden maar deze geeft dan de sterkte aan van de zwakkere (wanneer verplaatst wordt van verdieping).

Bij handmatige overschakeling, vlak bij accespoint gaan staan. wifi uitzetten en dan aan dan wordt sterkste opgepikt, wordt er geen ip afgegeven. (fout bij verbinding geen ip)

2de scenario:
Andere SSid naam:
Wordt natuurlijk wel gezien: maar dan verbinden gaat dus ook mis.

Help! wat nu. Hoe moet ik verder

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom je dit in Aanbiedingen en Kortingscodes hebt geplaatst is me een raadsel. Schopje naar Netwerken.

AK >> NT

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• fortfort
gambieter schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:45:
Waarom je dit in Aanbiedingen en Kortingscodes hebt geplaatst is me een raadsel. Schopje naar Netwerken.

[mbr]AK >> NT[/]
Ja dat vraag ik mij ook af, ik geef hier ook gewoon mijn router de schuld :)

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:49
Ik heb het probleem ook. Alleen gebruik ik een Ubiquiti edge lite als DHCP server en Cisco access-points. Met mijn oude S3 had ik die probleem niet. Het lijkt mij een bug van S7.

Verwijderd

fortfort schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:43:
Router: Draytek vigor 2132fvn (glasvezel router van Vodafone)
Accespoint: Ubiquiti UAP-AC-Pro aangesloten op lan1

Bij handmatige overschakeling, vlak bij accespoint gaan staan. wifi uitzetten en dan aan dan wordt sterkste opgepikt, wordt er geen ip afgegeven. (fout bij verbinding geen ip)

2de scenario:
Andere SSid naam:
Wordt natuurlijk wel gezien: maar dan verbinden gaat dus ook mis.

Help! wat nu. Hoe moet ik verder
Zit het AP wel in dezelfde ip range als de router/dhcp server?

• andy88
  • Laatst online: 16:46
Voor wat WiFi betreft:
Zendvermogen omlaag op beide WiFi radio's.
En wel zodanig veel dat er vrijwel geen overlap is, je apparaat 'moet' dan op het juiste moment roamen.

In de Draytek interface:
Wireless LAN > General Setup > TX power (begin bij 10% en ga omhoog zo ver als nodig).

In de Unifi controller:
Ga naar Devices > klik het AP aan > Configuration > Radio's > TX power (begin met 'low')

Networking in het algemeen: zie post hierboven

[ Voor 6% gewijzigd door andy88 op 20-08-2016 10:15 ]

• fortfort
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 10:13:
[...]

Zit het AP wel in dezelfde ip range als de router/dhcp server?
Ja, immers de AP krijgt ip van router, zit ook geen dhcp server in,

• fortfort
andy88 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 10:15:
[...]

Voor wat WiFi betreft:
Zendvermogen omlaag op beide WiFi radio's.
En wel zodanig veel dat er vrijwel geen overlap is, je apparaat 'moet' dan op het juiste moment roamen.

In de Draytek interface:
Wireless LAN > General Setup > TX power (begin bij 10% en ga omhoog zo ver als nodig).

In de Unifi controller:
Ga naar Devices > klik het AP aan > Configuration > Radio's > TX power (begin met 'low')

Networking in het algemeen: zie post hierboven
Dit maakt geen verschil, immers ook bij verschillende netwerknamen gaat het fout bij handmatige verbinding. Wacht ook nog op antwoord Vodafone (leverancier Draytek modem/router)

• andy88
  • Laatst online: 16:46
fortfort schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 12:29:
[...]

Dit maakt geen verschil, immers ook bij verschillende netwerknamen gaat het fout bij handmatige verbinding. Wacht ook nog op antwoord Vodafone (leverancier Draytek modem/router)
Ik denk niet dat VF daar veel ondersteuning op kan bieden, if any.
Heb je die bak (Draytek) als eens een fabrieksreset gegeven?

• fortfort
andy88 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 12:55:
[...]

Ik denk niet dat VF daar veel ondersteuning op kan bieden, if any.
Heb je die bak (Draytek) als eens een fabrieksreset gegeven?
Jeb gedaan, vodafone komt zowaar langs, hebben zoiets als wifi service, ze vinden dat het overal in huis moet werken, anders bieden ze apparatuur aan om het te regelen. Nou ben benieuwd..

• fortfort
Voor de geïnteresseerde:

Vodafone monteur, geschikte vent wilde graag ook bekijken wat er nu speelde dus eerst andere acces-point etc geprobeerd.. zelfde problemen.

Nieuwe (zelfde type) router probleem opgelost. Ook na het opnieuw wijzigen naar de zelfde instellingen als de eerste router.

Nieuw ander probleem, brak en soms traag wifi, lijkt soms te stagneren. Wifi uitgezet en de accespoint van vodafone en mijn huidige accespoint gebruikt voor de wifi. Draait als een speer. Tip voor de vodafone glasvezel club. Wifi uitzetten van de Vigor en zelf accespoints plaatsen.
Pagina: 1