Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 22:22
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn zusje (bijna 17) gaat aankomend jaar een semester naar Engeland om een hotelmanagement-achtige opleiding te doen. Vervolgens gaat ze een opleiding doen in Nederland, maar dit zal wat laptopwerk betreft niet veel verder gaan dan wat tekstverwerken. Verder kijkt ze uiteraard graag naar een serie/tv op zijn tijd.

Wat is je budget?
500-600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal mee moeten naar school. Het zou dus fijn zijn als-ie niet te zwaar is, en qua beeldformaat tussen de 13 en 14 inch in zit. Mijn eigen ervaring leert dat het erg prettig is om relatief lang te kunnen doen met een accu, dus bijvoorbeeld een Lenovo Yoga 500 valt al af, vanwege de tegenvallende 30Wh accu.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee. In ons gezin werkt iedereen met een Macbook, maar zo veel geld wil ze eigenlijk niet uitgeven. Verder hebben we eigenlijk geen merkvoorkeuren.

Ergo, de wensen voor dit gebruik lijken mij als volgt:
Goed 1080p scherm van 13-14 inch
128GB SSD
Goede accuduur
Goede trackpad
Max 600 euro.

Een simpele zoekopdracht in de Pricewatch levert al snel de Lenovo Yoga 500 op pricewatch: Lenovo YOGA 500-14ISK (80R500FPMH) maar die valt dus af vanwege de slechte accu.

Dan blijven er mijns inziens nog over:
De HP Pavilion x360 13-U090ND pricewatch: HP Pavilion x360 13-u090nd met 128GB SSD, 1080p IPS(!) scherm en een acceptabele accuduur (41Wh)
De Asus Transformer Book Flip TP301UA-C4117T pricewatch: Asus Transformer Book Flip TP301UA-C4117T met 128GB SSD, 1080p (niet-IPS) scherm en een enorme accu van 55Wh.

Nu ben ik benieuwd, welke zouden jullie kiezen, waarom + zie ik wellicht iets over het hoofd? In ieder geval alvast bedankt voor je eventuele input!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 17:14
marijni12 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:40:

Dan blijven er mijns inziens nog over:
De HP Pavilion x360 13-U090ND pricewatch: HP Pavilion x360 13-u090nd met 128GB SSD, 1080p IPS(!) scherm en een acceptabele accuduur (41Wh)
De Asus Transformer Book Flip TP301UA-C4117T pricewatch: Asus Transformer Book Flip TP301UA-C4117T met 128GB SSD, 1080p (niet-IPS) scherm en een enorme accu van 55Wh.

Nu ben ik benieuwd, welke zouden jullie kiezen, waarom + zie ik wellicht iets over het hoofd? In ieder geval alvast bedankt voor je eventuele input!
Als je zusje volgend semester in Engeland gaat studeren, is het dan wellicht een optie om de laptop in Engeland te kopen? Volgens mij zijn laptops over het algemeen goedkoper daar, bijvoorbeeld deze lijkt erg mooi geprijsd en vind je in nederland voor 700 euro. (al levert deze deal volgens mij ook gratis naar Nederland). Lijkt me een stuk meer waar voor je geld bieden met een QHD scherm, 8gb Ram, energie zuinig en erg licht.

[ Voor 4% gewijzigd door sjenk op 19-08-2016 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
http://www.dell.com/nl/p/...ron-13-5368-2-in-1-laptop

Misschien is dit iets? :) Er zit wel een hdd in, maar die is vast zeker te vervangen voor een SSD. Bij dell kan je ook 10% studenten korting kopen. Dus dan heb je 60 euro over voor een SSD. :)

Als de grote ook iets kleiner mag zijn kan je ook kijken naar een surface pro 3 tablet ?:)
https://www.microsoft.com...l/devices/compare-devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjenk schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 23:27:
[...]

Als je zusje volgend semester in Engeland gaat studeren, is het dan wellicht een optie om de laptop in Engeland te kopen? Volgens mij zijn laptops over het algemeen goedkoper daar, bijvoorbeeld deze lijkt erg mooi geprijsd en vind je in nederland voor 700 euro. (al levert deze deal volgens mij ook gratis naar Nederland). Lijkt me een stuk meer waar voor je geld bieden met een QHD scherm, 8gb Ram, energie zuinig en erg licht.
Wellicht ivm de "crisis" ook goedkoper om in ponden te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-08 15:39
Deze ligt iets boven je budget maar dan heb je wel een lichtere notebook met een supergoed mat scherm.

pricewatch: HP Envy 13-d080nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 22:22
Bedankt voor jullie input. De prijs van 600 euro is wel een redelijk absoluut maximum, dus alles hierboven valt eigenlijk af, inclusief de bovengenoemde Asus van Amazon. Daarnaast willen we graag dat ze de laptop al heeft hier in Nederland, om nog even te kunnen "wennen" aan Windows.
Dit meegenomen, is er eigenlijk een reden om niet voor de HP Pavilion x360 13-U090ND pricewatch: HP Pavilion x360 13-u090nd te gaan? Aangezien het hier gaat om een Skylake i3 6100u processor, een SSD en een Full HD IPS-scherm, denk ik niet dat je iets beters gaat vinden voor dit geld, of denken jullie hier anders over?

[ Voor 9% gewijzigd door marijni12 op 21-08-2016 16:42 ]

Pagina: 1