Laptop total loss: nieuwwaarde of dagwaarde?

Pagina: 1
Acties:
  • 608 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 16:45
Mijn laptop is vandaag total loss verklaard door de reparateur van mijn inboedelverzekeraar. Op 30 augustus 2013 heb ik mijn laptop aangeschaft.
De schade datum is 25 juli 2016.

Nu gaf de verzekeraar aan dat als de dagwaarde van de laptop minder dan 40% waard is van de dagwaarde, dat de dagwaarde uitgekeerd zal worden minus het eigen risico.
Bij een dagwaarde van of hoger 40% zal de nieuwwaarde uitgekeerd worden.
Volgens de afschrijvingstabel (opgezocht) wordt computerapparatuur binnen 5 jaar afgeschreven met 20% per 12 maanden/jaar.

Met mijn aankoopdatum is de laptop na de afschrijving 41.67% waard (2 jaar en 11 maanden in gebruik na schademelding). Als de verzekeraar gewoon 3 jaar rekent is mijn laptop in theorie nog steeds 40% waard (en niet minder dan). Zal ik nu de nieuwwaarde of dagwaarde krijgen?

De klantenservice medewerker wilde geen uitspraken doen omdat hij geen schadebehandelaar is. Maar voor mij is het wel handig me weten omdat het heel erg verschilt wat ik uitgekeerd zal krijgen bij nieuwwaarde (paar honderd euro) of de dagwaarde (enkele tientjes).

[ Voor 4% gewijzigd door Cheezborger op 19-08-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Nieuwwaarde.

De verzekeraar heeft helemaal geen behoefte aan negatieve publiciteit over dit soort dingen. Tenzij je zo een goedkope internetpolis hebt die willen nog wel eens moeilijk doen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, dat is een kristallen bol-vraag en iets wat je eerst met de verzekeraar moet afhandelen. Hier een vaag topic over openen zonder informatie over je polis, je laptop etc is niet zo zinvol.

Mocht je problemen hebben met de afhandeling, open dan een topic. Maar nu is dat nog niet zinvol :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.