is het mogelijk om van een ip adr het type modem/router op t

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRvP
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 04:42
Hallo,

Wij hebben wat problemen met het offline gaan van apperatuur die bij klanten is geinstaleerd, nu vraag ik mij af of het via een soort van "ping" commando mogelijk is om van een lijst specifieke ip adressen op te vragen wat voor internet modem/router type daar geinstaleerd is ?

Dit om mogelijk vast te stellen of dit alleen bij een bepaald type modem gebeurt

Heeft iemand enig idee ?

Een google search heeft niet echt iets opgeleverd helaas.

JR

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou het eens proberen met nmap

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 16:33
Wilt je dit via internet of via het netwerk zelf doen? Ik weet namelijk niet of nmap over internet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRvP
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 04:42
Via het internet, onze toestellen staan verspreid door heel Nederland.

JR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JRvP schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:25:
Via het internet, onze toestellen staan verspreid door heel Nederland.

JR
In beste geval (als web interface van router externe toegang toelaat) ga je op die manier via browser kunnen inloggen op router en versienummer en dergelijke checken. Echter staat dit by default uit en dien je dan wachtwoorden en logins te kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zou er niet op rekenen dat je management GUI van buitenaf kunt benaderen, dat zou namelijk een wagenwijde veiligeheidsissue zijn. Dus dat gaat niet vliegen.

Van binnenaf is het daarentegen vrij eenvoudig info te krijgen, zeker MAC-adres (vendor ID), maar allicht een stuk meer. Ik zou dit vanaf jullie apparatuur ter plekke doen. Hoe manage je dat spul? Via TR-069 of iets anders?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1