Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrancisArthur
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09-2018
Hoe is de bediening van het menu?

Ik heb een paar keer met een 120/144Hz monitor van Asus gewerkt en ik vond dat zo irritant langzaam en onhandig. Zeker omdat ik van een BenQ kom met makkelijke bediening en zelfs een stukje hardware waarop je heel snel 3 custom settings kan aanklikken.

Helaas vind ik geen BenQ als ik op IPS selecteer, dit in verband met photoshop/editen van foto's etc. Dit lukt echter ook wel op mijn monitor maar ik wil toch eens dat IPS ervaren. De Eizo springt eruit maar de prijs is zo pijnlijk...

Beste antwoord (via FrancisArthur op 20-08-2016 00:04)

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Ik heb de MG279Q. Geen klachten over het menu, werkt naar behoren. Verder valt daar naar mijn mening weinig over te zeggen. Menu interesseert mij bar weinig bij een monitor. Ik pas eenmalig de kleurinstellingen aan en zet hem op 144hz. Verder kom ik er niet meer aan, maar als je specifieke vragen hebt kan ik die natuurlijk beantwoorden.

[ Voor 13% gewijzigd door Assix op 19-08-2016 19:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:37
Bediening van welk menu ?????
Welke monitor ????

Heb je geen handleiding ?????

[ Voor 50% gewijzigd door SpiriTNL op 19-08-2016 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:54

nelizmastr

Goed wies kapot

SpiriTNL schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:15:
Bediening van welk menu ?????
Welke monitor ????

Heb je geen handleiding ?????
Er is een product getagged aan dit topic. Daar gaat het over. En dan specifiek de OSD.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:37
Je vraagt specifiek om gebruikers ervaring neem ik aan.
Want hoe het werkt kan je in de handleiding vinden.

Ik kan je daar niet mee helpen maar volgende keer ff duidelijk vragen wat je wilt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Ik heb de MG279Q. Geen klachten over het menu, werkt naar behoren. Verder valt daar naar mijn mening weinig over te zeggen. Menu interesseert mij bar weinig bij een monitor. Ik pas eenmalig de kleurinstellingen aan en zet hem op 144hz. Verder kom ik er niet meer aan, maar als je specifieke vragen hebt kan ik die natuurlijk beantwoorden.

[ Voor 13% gewijzigd door Assix op 19-08-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrancisArthur
Ik dacht dat ik reageerde op de review van een specifieke monitor vandaar dat ik het verder niet herhaald heb.

Ik moest zwarte knoppen indrukken die slechte te zien waren, onder de monitor en heel veel submenu's door om gewoon kleuren in te stellen omdat ik bij mensen die Spyder4 Pro een color profile aan te maken.

Terwijl bij de BenQ die gewoon op de buitenkant zitten en dan gaat er een lichtje branden als je met je hand in de buurt komt + dat blokje wat erbij hangt waar je heel snel quick settings kan doen.

Voor FPS games is het handig als je met je black equalizer meer in het donker kan zien en die settings gebruik ik niet voor mijn foto editing. Bedankt voor je antwoord in ieder geval Assix. Op die andere reageer ik niet eens, die zijn er alleen op uit om te flamen.

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
FrancisArthur schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 00:07:
Ik dacht dat ik reageerde op de review van een specifieke monitor vandaar dat ik het verder niet herhaald heb.

Ik moest zwarte knoppen indrukken die slechte te zien waren, onder de monitor en heel veel submenu's door om gewoon kleuren in te stellen omdat ik bij mensen die Spyder4 Pro een color profile aan te maken.

Terwijl bij de BenQ die gewoon op de buitenkant zitten en dan gaat er een lichtje branden als je met je hand in de buurt komt + dat blokje wat erbij hangt waar je heel snel quick settings kan doen.

Voor FPS games is het handig als je met je black equalizer meer in het donker kan zien en die settings gebruik ik niet voor mijn foto editing. Bedankt voor je antwoord in ieder geval Assix. Op die andere reageer ik niet eens, die zijn er alleen op uit om te flamen.

MVG
De knoppen zitten op logische plekken aan de achterzijde van de zijkant, verder geen licht indicator, maar ik heb die dan ook niet nodig. De knop voor het standaard menu is rond en heeft een andere textuur waardoor die makkelijk te herkennen is. De andere knoppen zijn voor specifieke submenus's (die ik persoonlijk nooit gebruik). Er zitten veel fps opties op deze monitor, zoals een crosshair en andere dingen. Ik vind het persoonlijk meer gimmicks en maak geen gebruik van deze features, dus kan hier helaas niet echt mijn ervaringen over delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrancisArthur
Bedankt in ieder geval voor je informatie. Omdat ik steeds heen en weer geslingerd wordt tussen iets kiezen wat goed is voor gaming en tevens fotografie, kom ik op IPS monitoren uit die heel duur zijn of 4K van BenQ bijvoorbeeld waar ik toch nog het één en ander mis in de specs voor het gamen.

Het wordt toch maar weer even wachten, net als die GTX 1070 *grrrr* Hopelijk snel dat ie nu in de buurt van de €450,-- komt.

MVG!
Pagina: 1