desktop met hoogwaardige voeding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus.B
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Ik zoek een?
Desktop PC

Wat is je budget ?
600-1000 EUR

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om...
Achtergrond; ik ben student maar geen techneut. Na 2 standaard winkel PC's die ieder <= 3 jaar meegingen wil ik op aanraden van vrienden er 1 in elkaar laten zetten met in de basis kwalitatief goede onderdelen die wel meer dan 2 jaar meegaan. Ik heb ondertussen begrepen dat de stroomtoevoer van de gemiddelde studentenkamer vaak niet optimaal is maar een UPS zit er helaas niet in. Daarom hoop ik met een goede voeding dit keer al wat goed te maken? Maar ja wat is goed ? Ik heb er nu zoveel over gelezen ik kom er niet echt uit. Hot topic !

Ik ben op zoek naar In ieder geval een goed moederbord dat een I5 Intel processor en 16 GB ram aan kan. Graphische kaart heb ik al en ook niet belangrijk voor mijn gebruik. Overigens staat hij dag en nacht aan op de kamer waar ik slaap en het 16 gb RAM zit met 2 vm's onder windows altijd 80% vol. Maar nooit echt meer. De enige echt zware taak is 3 keer per week een college opnemen en encoderen naar mp4 en af en toe een sidescroll gamepie om ff af te schakelen op de tweede hdmi monitor

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik weet niet of het verstandig is... Maar
Ik wilde in het uiterste geval gewoon de BBG mainstream game PC zonder grafische kaart pakken als referentie.
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2016
En alleen de volgende componenten:

- kast; veel koel mogelijkheden is de enige eis. Hoeft niet mooi te zijn. En komt extra HD in. Ben wat geschrokken deze warme zomer hoe warm het werd op mijn kamer.

- Processor; I5.
- RAM 16gb.
- moederbord; i5 >= 16GB ram. USB 3 die stroom levert.

- voeding; zoals gezegd kwalitatief goed om de absurditeit van het studentenhuis te kunnen doorstaan. 1 * SSD + oude hdd.

- SSD; wordt mijn eerste!

Tja kast; MB, voeding; SSD .. Ik dacht hoe moeilijk kan het worden, maar bleek toch wat lastiger te zijn met al die variabelen. In ieder geval al super bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dat ik niet meer voor het standaard broodje kaas hoef te gaan.

N.b. 1 keer was de voeding doorgebrand en andere keer het moederbord kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Welke videokaart heb je?
Zoals ik de topicstart lees ga je het redden de interne gpu en dan heb je genoeg aan een lichte voeding. De pricewatch: Seasonic G-series 360 watt heeft een ongeëvenaarde kwaliteit in het vermogen tot 400w. Gaat met gemak 10 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus.B
  • Niet online
Hoi !

Ik heb een oude msi GeForce GT 430 1024mb die nog steeds (( hopelijk )) voldoet.

Ik begrijp ondertussen na verschillende discussies gelezen te hebben dat er geen link is tussen wattage en geluid DB. Daarom had ik eerst de seasonic G series 450 Watt omdat die als enige de db's erbij had staan en hoger uitkwam in wattage. Denk je dat deze twee behalve het wattage anders zijn ? Ze passen toch beide op dezelfde moederborden ? Sorry voor die noob vraag btw.

Als ik dan toch bezig ben sorry voor het missen van de urls naar de producten in de pricewatch maar mijn telefoon pakt de opmaak niet. Tijd voor een PC :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Laat de GT430 maar wat hij is. De interne gpu van Intel is sneller.
Zonder aparte videokaart heb je dan een systeem dat niet eens 100w verbruikt. De 360w Seasonic is dan de beste voeding die je kan nemen.

Kijk niet naar de dB opgave van een fabrikant maar zoek reviews op van de betreffende voedingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:46:
Welke videokaart heb je?
Zoals ik de topicstart lees ga je het redden de interne gpu en dan heb je genoeg aan een lichte voeding. De pricewatch: Seasonic G-series 360 watt heeft een ongeëvenaarde kwaliteit in het vermogen tot 400w. Gaat met gemak 10 jaar mee.
De vengeance 400W is ook heel goed voor dezelfde prijs, alleen slechter verkrijgbaar.
De BQ 400W is een tientje duurder maar ook iets beter en stiller.
https://tweakers.net/pric...are/317759;415512;496295/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus.B
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:36:
Laat de GT430 maar wat hij is. De interne gpu van Intel is sneller.
Zonder aparte videokaart heb je dan een systeem dat niet eens 100w verbruikt. De 360w Seasonic is dan de beste voeding die je kan nemen.
Het was niet eens opgekomen dat het ook zonder graph. kaart kon. Kan ik dat geld weer besteden aan een betere SSD of moederbord.
Kijk niet naar de dB opgave van een fabrikant maar zoek reviews op van de betreffende voedingen.
Dus geluidsniveau als geheel is meer kwalitatief ipv kwantitatief. Dat wist ik niet thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou sowieso voor een half of vol modulaire voeding kiezen. overbodige kabels in je PC zit je niet op te wachten toch ?

Dan kom je met deze voeding goed weg, ook als je je videokaart gaat upgraden https://tweakers.net/pric...oler-master-gm-g550m.html

[ Voor 39% gewijzigd door Hackus op 20-08-2016 11:18 . Reden: link naar voeding ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus.B
  • Niet online
mitsumark schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 23:49:
[...]

De vengeance 400W is ook heel goed voor dezelfde prijs, alleen slechter verkrijgbaar.
De BQ 400W is een tientje duurder maar ook iets beter en stiller.
https://tweakers.net/pric...are/317759;415512;496295/
Nu ik begrijp dat ik geen graph. Kaart nodig heb was ik al helemaal niet van plan te besparen op de voeding, dat tientje is dus niks. Ik bedenk me dat er 4 fans in principe inzitten dus als ieder wat stiller is dat maakt zeker wat uit cumulatief gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus.B
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:15:
Ik zou sowieso voor een half of vol modulaire voeding kiezen. overbodige kabels in je PC zit je niet op te wachten toch ?

Dan kom je met deze voeding goed weg, ook als je je videokaart gaat upgraden https://tweakers.net/pric...oler-master-gm-g550m.html
In principe hoeft dat ding nooit meer open ((praying..) met mijn twee linker handen)). Dus de hoeveelheid kabels maakt niet zo uit tenzij het de koeling of de hdd etc belemmert door bijv. te weinig kabels beschikbaar te hebben.

Een beetje computer winkel weet dat wel hopelijk. *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
haha zou je als student niet eens wat tijd besteden aan kennis over dit onderwerp?
Kabels.. waarom denk je dat teveel kabels in een computer niet uitmaakt?
Na 2 standaard winkel PC's die ieder <= 3 jaar meegingen wil ik op aanraden van vrienden er 1 in elkaar laten zetten met in de basis kwalitatief goede onderdelen die wel meer dan 2 jaar meegaan. Ik heb ondertussen begrepen dat de stroomtoevoer van de gemiddelde studentenkamer vaak niet optimaal is maar een UPS zit er helaas niet in. Daarom hoop ik met een goede voeding dit keer al wat goed te maken?
Wat is er misgegaan? Voeding opgeblazen? Voeding was geen a-merk dus rest hardware kapot?
Of heb je gewoon te trage pcs gekocht? Info info info. Wij kennen jou niet, als je hulp wilt moet je uitleg geven!
Overigens staat hij dag en nacht aan op de kamer waar ik slaap
16 gb RAM zit met 2 vm's onder windows altijd 80% vol. Maar nooit echt meer.
De enige echt zware taak is 3 keer per week een college opnemen en encoderen naar mp4
Oke, er staat ergens in jouw onduidelijke post wat belangrijke informatie... was er haast niet uit te halen.

2x virtual machine. Daar heb je dus wel kaas van gegeten? Wat doe je met de virtual machines?

College encoderen naar mp4, waarmee doe je dat? Zoek op internet wat die software fijn vind aan hardware...
en af en toe een sidescroll gamepie om ff af te schakelen op de tweede hdmi monitor
tweede hdmi monitor. Zorg er dus voor dat je moederbord dat aan kan. Ik heb werkelijk geen idee wat sidescroll gamepie is. En sorry, ik heb ook geen zin om te googelen.

edit:
dvi poort kan wel omgezet worden in hdmi, maar zonder geluid zover ik las.

[ Voor 4% gewijzigd door Quacka op 20-08-2016 12:26 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronymus.B schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:24:

Een beetje computer winkel weet dat wel hopelijk. *kuch*
Een beetje computerwinkel heeft van heel veel heel weinig verstand. Mijn ervaring is dat wat ze op voorraad hebben volgens hen goed is want ze willen er vanaf. Veel te vaak komen ze dan met troep als HKC of MS-Tech aanzetten wat je echt niet in je systeem wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus.B
  • Niet online
Quacka schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:56:
haha zou je als student niet eens wat tijd besteden aan kennis over dit onderwerp?
Ik ben er toch nu aandacht aan het besteden ? 'Kennis' is een proces en dat gebeurt nu. Tevens gaf ik al aan in de originele post; ik volg geen technische studie. Ik ben normaal zo iemand die de gordijnen met gaffa tape ophangt.
Kabels.. waarom denk je dat teveel kabels in een computer niet uitmaakt?
Omdat te veel kabels over het algemeen minder erg is dan te weinig kabels ? Te weinig lijkt me erger omdat dan je wel eens een voeding kan hebben die niet voldoet.

Tevens lijkt me dit afhankelijk van het type kast waar nog niet over gesproken is? En de hoeveelheid hw in de kast maar die is toch echt beperkt.
Wat is er misgegaan? Voeding opgeblazen? Voeding was geen a-merk dus rest hardware kapot?
Of heb je gewoon te trage pcs gekocht? Info info info. Wij kennen jou niet, als je hulp wilt moet je uitleg geven.
Zoals ik al aangaf; ik ben afhankelijk van de winkel. De voeding gaf een plof en toen een rare geur. Dus die neem ik aan was de eerste keer doorgebrand toen hebben ze mij een niewe pc verkocht en de tweede keer vertelde men mij dat het moederbord kapot was. H77MA-G43 MSI. En dan ook weer de voeding maar dat was geen plof. Ging gewoon niet meer aan.
Oke, er staat ergens in jouw onduidelijke post wat belangrijke informatie... was er haast niet uit te halen.
Dan hebben we hetzelfde probleem. Ik heb dat namelijk als een expert tegen mij praat. Dan weet ik ook niet welke info er toe doet. Ik heb in ieder geval de template proberen aan te houden en zoveel mogelijk info te geven. Als er specifieke info mist ga ik er gelijk naar op zoek, maar dan weet ik wel wat ik moet zoeken!
2x virtual machine. Daar heb je dus wel kaas van gegeten? Wat doe je met de virtual machines?
Nee niet echt, maar het kon niet anders virtualbox van Oracle installeren is niet zo moeilijk.

Het probleem was dat veel colleges en sessies gestreamd worden met bijv. Gesloten software als blackboard die hun eigen Java speler hebben. Het enige waar ik dat mee aan de praat krijg is een win7 sessie in vm te laten lopen en die het college te laten afspelen. Tot overmaat van ramp zijn er verschillende versies van in omloop die verschillende Java versies nodig hebben etc. Ik ben blij dat ik het na een maand ergernis zonder gedoe aan de praat heb gekregen. Het enige minpunt is dat het geluid niet synced als er slides door de stream meegestuurd worden.
College encoderen naar mp4, waarmee doe je dat? Zoek op internet wat die software fijn vind aan hardware...
Staat er niet, belave dan win7 etc. Het programma is volgens mij icesoft. Aangezien ik nu geen PC meer heb waar de factuur op staat kan ik je het niet vertellen.
tweede hdmi monitor. Zorg er dus voor dat je moederbord dat aan kan.
Je bedoelt qua hoeveelheid aansluitingen of processor ? Aangezien ik nu begrijp dat de vorige kaart echt heel oud en traag was. Die werd n.b. nooit meer belast samen met de processor dan 30%. Em daarmee is volgens mij ook je laatste stukje commentaar beantwoord toch ?

Thanks !
Ik heb werkelijk geen idee wat sidescroll gamepie is. En sorry, ik heb ook geen zin om te googelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hieronymus.B
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 12:43:
[...]

Een beetje computerwinkel heeft van heel veel heel weinig verstand. Mijn ervaring is dat wat ze op voorraad hebben volgens hen goed is want ze willen er vanaf. Veel te vaak komen ze dan met troep als HKC of MS-Tech aanzetten wat je echt niet in je systeem wil hebben.
Dat zeiden vrienden idd ook al. Het beste wat ik tot nu toe heb gedaan is dat ik dat heb aangetrokken en hier naar toe ben gekomen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quacka
goed zal het uitleggen... je computer wordt warm. Hoe warmer hoe meer problemen een computer gaat geven. De levensduur gaat dus erg achteruit als de temperatuur te hoog wordt.
Om de temperatuur in de kast lager te krijgen, worden er fans ingezet, die aan de voorkant (relatief koele) lucht de kast in zuigen en aan de achterkant de kast weer uitblazen.

Het is de bedoeling dat die lucht zoveel mogelijk langs de onderdelen gaat die warm worden. Zodat de onderdelen gekoeld worden. Een massa kabels in de kast levert dan ook veel problemen op. Immers is er minder ruimte in de kast en slechtere luchtcirculatie.

Een modulaire voeding betekent dat je kabels los bij de voeding geleverd krijgt. Je sluit dan alleen de kabels aan die je nodig hebt. Een semi-modulaire voeding heeft bepaalde kabels (die in elke computer toch al gebruikt worden) wel vast aangesloten. Zo heb je speciale voedingskabel voor videokaarten. Gebruik je een onboard, dan heb je dus geen losse videokaartkabel nodig. Sluit je niet aan.

Ik vind trouwens dat jij bedrogen bent door de computerwinkel. Als jij een computer koopt, dan mag je er vanuit gaan dat deze een bepaalde periode mee kan gaan. Je hebt recht op een deugdelijk product. En 3-5 jaar moet een computer toch wel mee kunnen gaan. (dat ie misschien te traag wordt... och)

Mijn advies voor een nieuwe pc:
Kies een grote kast, die bekend staat om een goede luchtcirculering. (zoek op productnaam en voeg woord cooling en/of review toe) Laat veel stille fans in je kast bouwen. Laat de fans aangesloten worden op een makkelijk bedienbare fancontroller (aan de voorkant bedienbaar). Hiermee kan je snachts de fans stiller laten draaien als je slaapt en de computer waarschijnlijk minder hard hoeft te werken (tenzij je het encoden snachts doet)

Overigens heb je geen technische opleiding nodig om een computer te bouwen, of om een gordijn fatsoenlijk op te hangen. Kwestie van aanleren, moeite doen. Tegenwoordig met alle youtube instructiefilmpjes eenvoudig te leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quacka
Optie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 182,48€ 182,48
1MSI B150M BAZOOKA€ 69,95€ 69,95
1Corsair Obsidian Closed€ 93,90€ 93,90
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair CX450M€ 52,80€ 52,80
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 71,95€ 71,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 537,03

Kast is groot en stil volgens een review van deze site.
Processor zoals de BBG is idd goede keuze. Heb geheugen uitgebreid naar 16 GB.

Om aan te denken: stille processorkoeler, fan controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:24
Quacka schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:32:
goed zal het uitleggen... je computer wordt warm. Hoe warmer hoe meer problemen een computer gaat geven. De levensduur gaat dus erg achteruit als de temperatuur te hoog wordt.
Om de temperatuur in de kast lager te krijgen, worden er fans ingezet, die aan de voorkant (relatief koele) lucht de kast in zuigen en aan de achterkant de kast weer uitblazen.

Het is de bedoeling dat die lucht zoveel mogelijk langs de onderdelen gaat die warm worden. Zodat de onderdelen gekoeld worden. Een massa kabels in de kast levert dan ook veel problemen op. Immers is er minder ruimte in de kast en slechtere luchtcirculatie.

Een modulaire voeding betekent dat je kabels los bij de voeding geleverd krijgt. Je sluit dan alleen de kabels aan die je nodig hebt. Een semi-modulaire voeding heeft bepaalde kabels (die in elke computer toch al gebruikt worden) wel vast aangesloten. Zo heb je speciale voedingskabel voor videokaarten. Gebruik je een onboard, dan heb je dus geen losse videokaartkabel nodig. Sluit je niet aan.

Ik vind trouwens dat jij bedrogen bent door de computerwinkel. Als jij een computer koopt, dan mag je er vanuit gaan dat deze een bepaalde periode mee kan gaan. Je hebt recht op een deugdelijk product. En 3-5 jaar moet een computer toch wel mee kunnen gaan. (dat ie misschien te traag wordt... och)

Mijn advies voor een nieuwe pc:
Kies een grote kast, die bekend staat om een goede luchtcirculering. (zoek op productnaam en voeg woord cooling en/of review toe) Laat veel stille fans in je kast bouwen. Laat de fans aangesloten worden op een makkelijk bedienbare fancontroller (aan de voorkant bedienbaar). Hiermee kan je snachts de fans stiller laten draaien als je slaapt en de computer waarschijnlijk minder hard hoeft te werken (tenzij je het encoden snachts doet)
Ik denk dat je behoorlijk overdrijft voor een pc die doorgaans 30-60W verbruikt. We praten niet over een high-end game pc die wel 300W of meer kan verbruiken (en dan nog...).

1 outtake fan aan de achterkant is meer dan zat voor een dergelijke pc, heb je er vooraan ook nog 1 is dat mooi meegenomen maar niet nodig.
Een paar kabels extra maakt ook niet zoveel uit in dit geval.
Vaak hebben de moderne kasten ook prima de mogelijkheid om de ongebruikte kabels achter het moederbord of desnoods onderin de kast te proppen, zo zitten ze de airflow niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Natuurlijk overdrijf ik. Heb pas bij mijn laatste build een modulaire voeding genomen. Het gaat erop dat het in een kleine kast kan helpen. In de door mij gekozen hoeft geen modulaire. (heb deze genomen omdat ik die al in mn samenstelling had zitten).
Maar vergeet niet, kleine studentenkamer. Al 2x pc gehad die opgeblazen is. Warmte zal echt invloed kunnen hebben in dit specifieke geval.
Kwestie van alle beetjes helpen.

edit.. wat ook beetje mn frustratie dat ik de topicstart zo lastig vond te lezen en daarna zijn reactie op iemand die advies geeft een modulaire voeding te kiezen.

[ Voor 20% gewijzigd door Quacka op 20-08-2016 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Met een niet-modulaire voeding van deze capaciteit maakt het qua cable management vrij weinig uit, omdat er simpelweg niet zo veel kabels aanzitten. In combinatie met de juiste behuizing kan het er zelfs nog beter uit zien. Verder heeft de grootte van de kast ook niet direct invloed op de airflow, een juiste positionering van de fans wel. Ook geldt dat hoe hoger de temperaturen van je systemen zijn, hoe korter de levensduur alleen maar zodra je boven de maximaal toegestane limiet uit komt. Met een beetje normale behuizing zal dat met dit systeem niet snel gebeuren. Een Corsair Obsidian is erg over de top en gewoon simpelweg niet nodig.

De opgeblazen voedingen zal dan ook waarschijnlijk niet met de temperatuur te maken hebben gehad. Ook zit in een moderne behuizing de voeding onder met de ventilator naar beneden die lucht aanzuigt door de ventilatie gaten en heeft dus niets aan die extra airflow die je zou krijgen met een betere behuizing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 18:54:

Ook zit in een moderne behuizing de voeding onder met de ventilator naar beneden die lucht aanzuigt door de ventilatie gaten en heeft dus niets aan die extra airflow die je zou krijgen met een betere behuizing.
Heb het wel meegemaakt dat de pc doodleuk op de grond op tapijtje wordt gezet. Dan is een dergelijk gepositioneerd fannetje niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Daarom heb ik hekel aan helpen hier. Je krijgt toch alleen betweters die alles beter weten maar uiteindelijk niet helpen.

Kamer wordt blijkbaar snikheet -> goede airflow nodig
Hij wil een stil systeem -> stille goed geisoleerde kast

Niet veel kasten kunnen allebei bieden. Kom dan eens met jouw advies. Of houd je mond liever.

Ben weer voor aantal maanden weg op deze website

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:41:
Daarom heb ik hekel aan helpen hier. Je krijgt toch alleen betweters die alles beter weten maar uiteindelijk niet helpen.

Kamer wordt blijkbaar snikheet -> goede airflow nodig
Hij wil een stil systeem -> stille goed geisoleerde kast

Niet veel kasten kunnen allebei bieden. Kom dan eens met jouw advies. Of houd je mond liever.

Ben weer voor aantal maanden weg op deze website
Ik snap je punt, maar ik en ook anderen vertellen ook alleen maar waarom een aantal punten niet altijd vanzelfsprekend/van toepassing zijn. Ik zie overigens nergens dat stil een eis is.

Maar goed als je zo gaat doen. d:)b
Reepje schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:11:
[...]

Heb het wel meegemaakt dat de pc doodleuk op de grond op tapijtje wordt gezet. Dan is een dergelijk gepositioneerd fannetje niet zo handig.
Goed punt, had ik even niet aan gedacht.

@TS De Best Buy guide van Juli zonder videokaart is opzich prima. Je zou voor een i7 kunnen gaan. Afhankelijk van hoe zwaar de VM's zijn die je draait kunnen de extra threads wel van pas komen. De ssd zou je kunnen veranderen naar 1 van de volgende:
pricewatch: Kingston SSDNow UV400 240GB
pricewatch: Kingston SSDNow UV400 480GB
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB

Welke toch weer wat goedkoper zijn dan de Samsung, terwijl je het verschil in de praktijk waarschijnlijk niet gaat merken.

Als voeding is de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt die ACB2401 al aanraadde de beste keuze voor dit systeem. Vanwege de hoge efficiëntie gaat er minder stroom verloren wat dus minder warmte betekent en betere kwaliteit is er bijna niet voor deze prijs en jouw doeleinden. Als het moet kan er nog een leuke videokaart aan.

Heb je overigens wel geaarde stopcontacten in het studentenhuis? Niet-geaarde kunnen namelijk ook nog wel eens problemen geven.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus.B
  • Niet online
Hee jongens,

Dit is wat ik nu bij elkaar heb. Er staan sommige zaken dubbel op omdat ik nog geen keuze heb kunnen maken. Bijvoorbeeld de truuk met de behuizing en voeding begin ik nu door te krijgen. Alleen het moederbord is nog een zwart gat voor me.

Ik heb bij de voeding 50 tot 100 watt meer gekozen mocht ik in de toekomst een graph.kaart willen bij plaatsen. Tevens zie bij de closed kast geen fan aan de voorkant maar het lijkt me wel de stilste.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Obsidian 450D€ 101,-€ 101,-
1Corsair Obsidian Closed€ 93,90€ 93,90
2Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 131,90
1be quiet! Straight Power 10 CM 500W€ 97,01€ 97,01
1Seasonic G-series 450 watt€ 74,95€ 74,95
1Samsung 850 Pro 256GB€ 125,01€ 125,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 876,20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus.B
  • Niet online
Reepje schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:11:
[...]

Ik heb ooit een verhaal gelezen dat dit de reden zou zijn dat fabrikanten niet meer laptop gebruiken als term maar notebook. Omdat de koeling bij het op 'de lap' gebruiken bij de eerste generaties niet goed werkte en er teveel persoonlijke ongelukken gebeurde. Leuk verhaal weet niet of het waar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De behuizingen zijn veel te groot. Je hebt een mATX bord en dan ga je met bijvoorbeeld een pricewatch: Fractal Design Core 1500 of pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black) erg tevreden zijn. Goede kwaliteit en goede airflow/koeling.

De bq voeding lijkt mij te duur want voor iets minder heb je een betere pricewatch: Corsair RM550x.
De Seasonic is vrij rumoerig onder load. Wil je een upgrade naar elke mogelijke videokaart open houden dan heb je met een pricewatch: Corsair CX450M of een pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W een prima voeding.

De ssd is abnormaal duur. Verschil in snelheid tussen diverse ssd's merk je in dagelijks gebruik niet. Voor de prijs van die 256 gb heb je iets met bijna dubbel zoveel opslag https://tweakers.net/cate...AHQyNzECiDX0NTYDCxQW1sLAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus.B
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:49:
[...]

Ik snap je punt, maar ik en ook anderen vertellen ook alleen maar waarom een aantal punten niet altijd vanzelfsprekend/van toepassing zijn. Ik zie overigens nergens dat stil een eis is.

Maar goed als je zo gaat doen. d:)b

[...]

Goed punt, had ik even niet aan gedacht.

@TS De Best Buy guide van Juli zonder videokaart is opzich prima. Je zou voor een i7 kunnen gaan. Afhankelijk van hoe zwaar de VM's zijn die je draait kunnen de extra threads wel van pas komen. De ssd zou je kunnen veranderen naar 1 van de volgende:
pricewatch: Kingston SSDNow UV400 480GB
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB

Welke toch weer wat goedkoper zijn dan de Samsung, terwijl je het verschil in de praktijk waarschijnlijk niet gaat merken.

Als voeding is de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt die ACB2401 al aanraadde de beste keuze voor dit systeem. Vanwege de hoge efficiëntie gaat er minder stroom verloren wat dus minder warmte betekent en betere kwaliteit is er bijna niet voor deze prijs en jouw doeleinden. Als het moet kan er nog een leuke videokaart aan.

Heb je overigens wel geaarde stopcontacten in het studentenhuis? Niet-geaarde kunnen namelijk ook nog wel eens problemen geven.
Hier haal je wat aan, aangaande virtualbox en verschillende cores gebruiken. Blijkt dus dat virtualbox een dijk van een bug heeft dat bij meerdere cores ingesteld hij 80% cpu kan blijven hangen. 1 keer gebeurd en opgelost met als instelling 1 core only of je moet een dummy vm aanmaken zodat er geen core gedeeld wordt.

Goed punt ik had alle stopcontacten Nagekeken maar er zitten / zaten gewoon teveel mensen op dezelfde groep. Dit is nu opgelost als iedereen hier een beetje blijft nadenken. ;)

Is 360 watt echt genoeg voor hdd ssd mb en evt light graph. Kaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronymus.B schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 22:17:
Is 360 watt echt genoeg voor hdd ssd mb en evt light graph. Kaart?
Ja, doorgaans verbruikt zo'n systeem niet meer dan 200w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus.B
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 22:21:
[...]

Ja, doorgaans verbruikt zo'n systeem niet meer dan 200w.
Ok, Die meer is beter attitude ben ik bijna kwijt... Denk ik;
#ProductPrijsSubtotaal
1Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black)€ 70,49€ 70,49
2Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 131,90
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 70,95€ 70,95
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 62,02€ 62,02
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 587,79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus.B
  • Niet online
Hieronymus.B schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:35:
Ik zoek een?
Desktop PC

Wat is je budget ?
600-1000 EUR
Ok, zo begon mijn eerste post. En mede dankzij jullie heb ik nu een fantastische pc hier staan waar ik zeer tevreden mee ben. Daarom wil ik iedereen die de tijd heeft genomen om te reageren echt super bedanken !
Ik heb er veel van geleerd.

_/-\o_

Kleine recap;
Sommige opperden dat ik hem zelf zou kunnen bouwen. Achteraf, bij het zien van de dozen en handleidingen moet ik zeggen dat ik dit i.d.d. had kunnen doen, maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb. Want hij is netjes afgebouwd, geïnstalleerd en compleet werkend geleverd. Dat had ik zelf niet binnen een dag (zonder ergernis of e.v.t. brokken) kunnen doen.

Ook werd er aangegeven dat ik goed moest opletten welke software ik gebruik in relatie tot de hardware. Het moederbord is zo nieuw is dat verschillende intel drivers nog niet helemaal goed in de sommige linux kernels geïntegreerd zijn. Ook dit was een wijze les. Maar nogmaals het werkt allemaal goed en gaat alleen maar beter werken in de toekomst als er meer stabiele drivers beschikbaar komen in de standaard kernel.

Ook de tip van de handmatige regeling van de koelers op de kast was een goede tip.
Over dat onderwerp ik ben alleen nu nog aan het twijfelen of ik de stock cpu koeler zou vervangen aangezien dat de enige is die ik met regelmaat kan horen. De temp in de kast is tussen de 17 en 30C. En de cpu cores tussen de 30 en 19C. Als iemand een idee heeft hoe zwaar de koeler mag zijn voor een micro-atx bord hou ik me aanbevolen aangezien ik daar niet direct een antwoord op kan vinden. Tot die tijd hou ik het op een https://tweakers.net/pric...6/arctic-freezer-i32.html mocht het nog zover komen.

De SSD had ik zelf in eerste instantie niet gekozen, maar op jullie aanraden toch en nu ben ik heel blij dat ik dat gedaan heb :) Huge difference :)

En zo kan ik nog wel even doorgaan, de strekking is duidelijk...

Cheers,

H.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ee zware koeler is niet nodig. Zelfs een koelertje als de pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim is onhoorbaar op een cpu met een tdp van 65w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus.B
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 19:07:
Een zware koeler is niet nodig. Zelfs een koelertje als de pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim is onhoorbaar op een cpu met een tdp van 65w.
Damn thanks, dat was snel. Slaap je ook wel eens ;)

Ok, ik begrijp uit je antwoord dat passief of semi-passief hier niet veel uitmaakt en hetzelfde voor het gewicht.

Misschien een domme vraag, of ik denk te veel na. Maar als ik kijk naar de installatie-diagrammen van al die ventilatoren dan kan je kiezen of de koeler aan de boven,onder,zij-kant moet. Uiteraard hangt dat voor een deel van de situatie af maar is het bij een normale kast beter om de koeler van boven door het blok naar beneden te laten blazen of net andersom aangezien de warme lucht toch opstijgt naar boven ?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een AMD cpu zit de ventilator van de Pure Rock Slim aan de onder-/bovenkant dit ivm de bevestiging op het AMD bracket. Op een Intel cpu zit de ventilator aan de zijkant en blaast de lucht van voor naar achteren door de koelribben. De achterste casefan werkt de warme lucht naar buiten.
Pagina: 1