HDD/SSD Aangegeven grote ≠ Kopieer grote

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• XDeluxeX
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-08-2025
Momenteel ben bezig met het handmatig back-uppen van een paar schijfen. Daarmee viel me op dat de ruimte die word aangegeven als gebruikt niet gelijk is aan de hoeveel GB's die ik werkelijk kopieër naar een andere schijf. Ter illustratie, volgens Windows heb ik momenteel 400GB (HDD waarop OS is gëinstalleerd) in gebruik vervolgens heb ik de volledige inhoud van deze schijf handmatig gekopieërd naar een externe HDD. Nadat alles is overgezet is maar zo'n 230 GB +- overgezet en niet de eerder aangegeven 400GB. Mijn vraag is hoe komt dit?

Heeft dit met partities te maken? Zo ja, dan kan ik dit niet zien via Windows 'Computer Management' -> 'Disk Management'. Het enigste wat ik zou kunnen bedenken is dat het OS specifiek partities heeft gereserveerd.

Lian Li Lancool II Mesh Performance | Intel Core 2 Duo 5.2Ghz | R5770 Hawk

Beste antwoord (via XDeluxeX op 19-08-2016 22:58)

Verwijderd

System restore, die bestanden heb je mogelijk niet gekopiëerd. System restore kan erg veel ruimte innemen afhankelijk hoe het geconfigureerd is. De daadwerkelijke bestanden staan in de root in een verborgen systeemmap. Dus als je die niet zichtbaar hebt, heb je deze waarschijnlijk ook niet gekopiëerd. Dat verklaart het verschil in grootte.

Kijk anders eens met een 'TreeSize' achtig programma waar de 'verborgen' ruimte zit.

Alle reacties

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt waarschijnlijk systeem- en verborgen bestanden verbergen aan staan, en die zal je volledig missen in die kopieerslag.

Ey!! Macarena \o/

• XDeluxeX
RaZ schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:30:
Je hebt waarschijnlijk systeem- en verborgen bestanden verbergen aan staan, en die zal je volledig missen in die kopieerslag.
Lijkt me sterk dat deze systeem- en verborgen bestanden rond de 200GB innemen toch?

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

System restore, die bestanden heb je mogelijk niet gekopiëerd. System restore kan erg veel ruimte innemen afhankelijk hoe het geconfigureerd is. De daadwerkelijke bestanden staan in de root in een verborgen systeemmap. Dus als je die niet zichtbaar hebt, heb je deze waarschijnlijk ook niet gekopiëerd. Dat verklaart het verschil in grootte.

Kijk anders eens met een 'TreeSize' achtig programma waar de 'verborgen' ruimte zit.

• XDeluxeX
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:20:

Ik had al even kort gekeken met TreeSize maar zag niks onverwachts, ik ben er uiteindelijk maar vanuit gegaan dat ik deze system restore files, system files, verborgen bestanden niet meer nodig zal hebben. Dus heb ik de schijfen na succesvolle overdracht maar geformat, toch bedankt voor de kennis heren. :*)