Advies nieuwe receiver/versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:17
Mijn Sony receiver is nu 22 jaar oud en begint kuren te vertonen, plm 2 minuten na inschakelen harde ploppen/kraken door het geluid heen. Naderhand wel oké, maar toch niet prettig. Het apparaat is inmiddels zo oud dat ik reparatie niet overweeg (ik zou het wel zelf kunnen maar wil ook wel eens iets nieuws).

Gebruik:
Hoofdzaak,98%, muziek (achtergrond)
Soms een film met Dolby Surround (nu 5.0)

Budget:
Max €500,-

Speakers:
Front - KEF Coda 7
Rear & Center - Sony kit speaker van huidig receiver

Audio bronnen:
- TV (Samsung D serie)
- Telfort TV box (analoog audio & HDMI out)
- FON! router met Spotify client
- iPod dock
- DVD speler met scart en analoge audio

Eisen/Wensen:
- Minimaal 4 analoge ingangen, liefst meer
- Minimaal 5.0 out (al dub ik nog over "gewoon 2.0, voor die paar films ook geen hele harde eis)
- App bediening (harde eis)
- Streaming radio

Ik heb zelf al gevonden:
- Harman Kardon AVR 151S
- Sony STR-DN860
- Yamaha R-N301 Network Stereo Receiver (al is deze slechts 2.0)

Hoor graag adviezen en inzichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
De Sony heeft, zover ik kan zien, maar 3 analoge inputs en de Harman Kardon maar 2. Ik weet niet of dat je eis of je wens was, maar wellicht heb je niet voldoende daaraan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:46

Moofnor

King of my castle

Waarom de eis voor 4 analoge ingangen?
Met de voorzichtige aanname dat die 4 overeen komen met je 4 bronnen, zou ik zeggen dat je minimaal 3 daarvan ook wel digitaal zou kunnen doen. Vele receivers komen tegenwoordig ook met spotify connect, is dan de router nog nodig?
Ik zou persoonlijk naar een standaard 5.1 receivers gaan kijken van iets als Denon/Marantz.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:45

FeaR

In GoT we trust

Ramon 73 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:19:
Eisen/Wensen:
- Minimaal 4 analoge ingangen, liefst meer
- Minimaal 5.0 out (al dub ik nog over "gewoon 2.0, voor die paar films ook geen hele harde eis)
- App bediening (harde eis)
- Streaming radio
Dat zijn op zich geen exotische eisen. Modellen van dit jaar zoals de Denon AVR-X2300W, Marantz SR5011, Onkyo TX-NR555/TX-NR656 zijn allemaal nog een stuk(je) boven de 500 euro. Maar ik zie eigenlijk geen redenen om voor een nieuw model te gaan. Dan kom ik al snel op iets van bijvoorbeeld een Denon X-2200W van vorig jaar. De Marantz SR5011 tegenhanger is wel iets boven budget, maar mogelijk dat bepaalde ketens wat aan de prijs kunnen doen. Pioneer en Yamaha ben ik zo 1-2-3 niet in thuis qua types van dit jaar/vorig jaar.

Vraag is wel of je inderdaad zo veel analoge ingangen nodig heeft. HDMI is toch wel de standaard om apparatuur mee aan te sluiten.

Qua app-besturing zou ik me daar bij Denon en Marantz niet te blind op staren. Het is leuk en het werkt, maar het is redelijk traag. Ik grijp zelf behoorlijk snel naar de gewone remote.

Tevens schopje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
FeaR schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:00:
[...]

Dat zijn op zich geen exotische eisen. Modellen van dit jaar zoals de Denon AVR-X2300W, Marantz SR5011, Onkyo TX-NR555/TX-NR656 zijn allemaal nog een stuk(je) boven de 500 euro.
Inderdaad, en ik wil zeker niet boven €500,- uitkomen. Dat is ook echt de max max max, liefst geef ik €350,- uit maar dan wordt er al snel over modellen gepraat die weer nét ff iets duurder zijn.
Vraag is wel of je inderdaad zo veel analoge ingangen nodig heeft. HDMI is toch wel de standaard om apparatuur mee aan te sluiten.
Simpelweg heb ik zoveel analoge ingangen nodig. Ik heb alleen de TV en Telfort box die HDMI hebben, DVD speler is ook ±10jaar oud en die heeft alleen scart. Van TV en settop box weet ik niet of er audio op de HDMI zit (heb wel eens gehoord dat dat niet vanzelfsprekend is)
Qua app-besturing zou ik me daar bij Denon en Marantz niet te blind op staren. Het is leuk en het werkt, maar het is redelijk traag. Ik grijp zelf behoorlijk snel naar de gewone remote.
Daarom staan die merken ook niet in de lijst. De appreviews zijn erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je uitleggen waarom je zoveel analoge kanalen wilt hebben? want ik zie die reden niet zo als ik kijk naar je apparaten...

pricewatch: Denon AVR-X1200W
pricewatch: Denon AVR-X1100W

de hierboven gelinkte receivers zijn echt wel mooi maar 2 analoge in en uitgangen maar ook 2 optische en zo goed als alles is tegenwoordig optisch aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:23:
kan je uitleggen waarom je zoveel analoge kanalen wilt hebben? want ik zie die reden niet zo als ik kijk naar je apparaten...
Ik heb:
- TV (Samsung D serie)
- iPod dock
- DVD speler met scart + analoge audio (was ik vergeten)

De laatste 3 hebben alleen maar 2 RCA aansluitingen voor geluid, dus dat gaat niet anders. TV en settopbox zijn ook analoog aangesloten (nu) maar kan misschien ook via HDMI met de juiste versterker. Ik heb dus op z'n allerminst 3 analoge aansluitingen nodig. En ik weet niet of TV überhaupt wel audio via HDMI heeft, dus daar zit misschien nog wel wat risico in.

En overigens kan ik de Sony STR-DN860 voor €399,- kopen in de MM in Duitsland. Het prijsverschil met andere merken wordt dan wel kleiner.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon 73 op 21-08-2016 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het niet handiger om de DVD speler te vervangen voor een blue ray speler?
en het nut van die FON router met spotify snap ik niet die versterker heeft spotify connect
ik heb dat op mijn TV en gebruik mijn telefoon om spotify te starten en dan met spotify connect wordt het door mijn versterker afgespeeld
de Ipod dock kan je gewoon aansluiten

dan ben je voor +/- 450 euro klaar heb je meteen blue ray speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ramon 73 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 07:51:
[...]

Ik heb:
- TV (Samsung D serie)
- iPod dock
- DVD speler met scart + analoge audio (was ik vergeten)

De laatste 3 hebben alleen maar 2 RCA aansluitingen voor geluid, dus dat gaat niet anders. TV en settopbox zijn ook analoog aangesloten (nu) maar kan misschien ook via HDMI met de juiste versterker. Ik heb dus op z'n allerminst 3 analoge aansluitingen nodig. En ik weet niet of TV überhaupt wel audio via HDMI heeft, dus daar zit misschien nog wel wat risico in.

En overigens kan ik de Sony STR-DN860 voor €399,- kopen in de MM in Duitsland. Het prijsverschil met andere merken wordt dan wel kleiner.
Je vergeet dat de techniek in 22 jaar vooruit gegaan is. Receivers hebben internetradio, een ingebouwde spotify client en een USB aansluiting. Op die laatste kun je direct een iPod hangen, of, als je echt wilt, een klein dockje voor een par euro bij DX.com kopen.
Telfort box hang je direct aan je TV (want gebruik je toch altijd in combinatie met) en van daar uit al dan niet digitaal naar je receiver. Kan ook via digital optical of coaxial want een hoger signaal dan DTS krijg je via telfort toch niet binnen. En die DVD speler gooi je dan op een analoge aansluiting. Eentje zit er meestal nog wel op ;)

Kortom: met een beetje networked receiver vervang je je Fon client, iPod dock en de radio van je telfort decoder. Dan heb je die analoge dingen dus ook niet nodig. Welcome in the digital age :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:27:
[...]

Je vergeet dat de techniek in 22 jaar vooruit gegaan is. Receivers hebben internetradio, een ingebouwde spotify client en een USB aansluiting. Op die laatste kun je direct een iPod hangen, of, als je echt wilt, een klein dockje voor een par euro bij DX.com kopen.
Telfort box hang je direct aan je TV (want gebruik je toch altijd in combinatie met) en van daar uit al dan niet digitaal naar je receiver. Kan ook via digital optical of coaxial want een hoger signaal dan DTS krijg je via telfort toch niet binnen. En die DVD speler gooi je dan op een analoge aansluiting. Eentje zit er meestal nog wel op ;)

Kortom: met een beetje networked receiver vervang je je Fon client, iPod dock en de radio van je telfort decoder. Dan heb je die analoge dingen dus ook niet nodig. Welcome in the digital age :)
ben het grotendeels eens met je post, kan haast niet anders erg veel overlap met mijn post. maar 1 ding valt me wel op. dat je iedereen aanmoedigd om bepaalde apparaten aan te sluiten op de TV ipv de receiver.

weet wel dat veel mensen zoals ik JUIST een receiver willen om alles op aan te sluiten zodat ze minder gedoe hebben met source selectie en het handiger is.
Pagina: 1