Problemen eerste build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD13
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-08 10:31
Beste Tweakers,

Ik heb vanmorgen mijn eerste pc in elkaar gezet en toen ik op de knop drukte en een magisch moment verwachtte gebeurde er: niks.

Zover ik kan zien zitten alle kabels op zijn plek en heb ik alles goed aangesloten. Nu is mijn vraag dan ook: welke mogelijke oorzaken kan dit hebben? Oftewel: welke onderdelen MOETEN goed zijn aangesloten wil de pc überhaupt opstarten of iets doen.

De onderdelen die ik er in heb gezet zijn een MSI B150 gaming M3 moederbord met het geheugen in slot 2 en 4 met een Skylake i3-6100 processor. De voeding is een nieuwe antec VPF 450.

Met vriendelijke groet,

BD13

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 13:57
Als deze helemaal niets doet, zitten je kabels wel goed die naar de aan/uit knop gaan.

Geeft je voeding stroom ? groen en zwart even verbinden met een stukje stroomdraad ofzo

Zit verders je 4+4 pin kabel bij processor aangesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD13
Huib_Bloodstone schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:25:
Als deze helemaal niets doet, zitten je kabels wel goed die naar de aan/uit knop gaan.

Geeft je voeding stroom ? groen en zwart even verbinden met een stukje stroomdraad ofzo

Zit verders je 4+4 pin kabel bij processor aangesloten ?
Nou van die kabels naar mijn frontpanel DENK ik dat ze wel goed zitten. Meest verwarrende deel van heel die handleiding. In ieder geval heb ik de handleiding gevolgd en verwacht ik dat het wel klopt zo. Mijn voeding heeft een aantal keer gedraaid met het vorige moederbord dus ik denk ook dat die wel stroom geeft. Maar omdat ik niet zo'n held ben met elektriciteit durf ik daar niet mee te ouwehoeren. Groen en zwart zegt me ook vrij weinig tbh :/. De 4+4 pin kabel zit zover ik kan zien goed aangesloten. Hij klikte dus dat zou wel goed moeten wezen denk ik.

Waar ik op dit moment het meest bang voor ben is dat mijn mobo kapot is. Ik heb mezelf steeds geaard maar een ongeluk zit in een klein hoekje natuurlijk.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:39
toch zul je de kabels van je powerknop naar je moederbord nog een keer moeten nalopen. zo heel moeilijk is dat toch niet?

pak handleiding van je moederbord er bij kijk waar wat op moet (soms staat het zelfs op het moederbord of word er iets met kleurtjes gedaan) op de kabels die van de powerknop komen staat als het goed is wel wat het is.

anders eens een keer de rest knop indrukken misschien gaat hij dan aan.

en is de kast ook nieuw? zo ja zou je ook nog kunnne proberen de reset knop even op de aan knop op het moederbord kunnen connecten zo sluit je uit dat er een fout in de powerknop van je kast zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD13
Ik heb misschien al het probleem gevonden. De connectors zaten in de JCOM. Op mijn oude moederbord zat op die plek de JFP1 (beetje dom van mij maar hoop dat het werkt). Ik ga dit even proberen en daarna zal ik replyen of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 13:57
We horen het wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:25

g0tanks

Moderator CSA
BD13 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:44:
Ik heb misschien al het probleem gevonden. De connectors zaten in de JCOM. Op mijn oude moederbord zat op die plek de JFP1 (beetje dom van mij maar hoop dat het werkt). Ik ga dit even proberen en daarna zal ik replyen of het gelukt is.
Volgende keer goed je handleiding doorlezen en bij alles kijken of het wel logisch is aangesloten. JCOM is namelijk de aansluiting voor een serial port, JFP1 de aansluiting voor een front panel. Grote kans dus dat het probleem nu is opgelost.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BD13
Het was idd de verkeerd aansluiting op de JCOM. Computer loopt als een zonnetje nu!

Dus bedankt mensen voor de reacties :)

Dit bericht is verstuurd vanaf mijn nu draaiende pc :)

[ Voor 18% gewijzigd door BD13 op 19-08-2016 17:24 ]

Pagina: 1