Nieuwe woning met traag vdsl

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weysboy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-10 21:14
Ik verhuis binnenkort, alleen het probleem is dat het internet er retetraag blijkt te zijn. Als ik via verschillende aanbieder kijk wat zij kunnen leveren dan geven zijn aan dat zij via (v)dsl een download snelheid kunnen leveren van 9 MB/s. Ik heb even gekeken en aan de overkant van de straat leveren ze 42 MB/s. Het gaat hier om een huurhuis. Maar wat kan ik hier aan doen?

EDIT: Mb/s

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Met 9MB en 42MB mag je wel blij zijn anders... maar je zal bedoelen 9Mbit/s en 42Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Kabel- danwel glasvezel internet nemen.

Of naar een ander huis verhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In de basis, vrij weinig. Je zal naar glasvezel of kabel moeten kijken (kabel is overal wel beetje te krijgen), maar je zal waarschijnlijk precies op de grens van een straatkast gebied zitten en het is dan de vraag wanneer jij aan de beurt bent voor een upgrade.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Onderin heb je soms het geluk dat mogelijk upgrades geplanned staan.

Ik heb zelf zo erg dat mijn buurman 100Mbit en bonded 200Mbit kan halen, terwijl ik het mag doen met 27Mbit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weysboy
SinergyX schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:14:
In de basis, vrij weinig. Je zal naar glasvezel of kabel moeten kijken (kabel is overal wel beetje te krijgen), maar je zal waarschijnlijk precies op de grens van een straatkast gebied zitten en het is dan de vraag wanneer jij aan de beurt bent voor een upgrade.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Onderin heb je soms het geluk dat mogelijk upgrades geplanned staan.

Ik heb zelf zo erg dat mijn buurman 100Mbit en bonded 200Mbit kan halen, terwijl ik het mag doen met 27Mbit.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/715aa6fc85.png

Volgens de link die jij gegeven hebt, zal het begin 2017 zijn. Dat scheelt iig. Verder is het jammer dat er voorlopig geen plannen zijn voor glasvezel daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weysboy schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:21:
[...]

[afbeelding]

Volgens de link die jij gegeven hebt, zal het begin 2017 zijn. Dat scheelt iig. Verder is het jammer dat er voorlopig geen plannen zijn voor glasvezel daar.
Inderdaad, al zou ik zeker nog even naar de kabel kijken. 48Mbit betekend dat je nog steeds op enige afstand blijft van de centrale, al gezien feit dat je nu al bonding kan, zou je dus naar de 96Mbit moeten kunnen gaan.

Of de informatie gaat al uit van maximale snelheid, dus 48Mbit bonded, wat dus 24Mbit per ader zal zijn - zit je toch aardig stukje van de wijkkast (per ader vvdsl2 kan tot 100mbit).

Staar je alleen niet blind op die planning, die heb ik 4x zien langskomen, van uitstel naar 1 kwartaal eerder, naar uiteindelijk helemaal geen upgrade meer.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 19-08-2016 16:31 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weysboy
SinergyX schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:30:
[...]

Inderdaad, al zou ik zeker nog even naar de kabel kijken. 48Mbit betekend dat je nog steeds op enige afstand blijft van de centrale, al gezien feit dat je nu al bonding kan, zou je dus naar de 96Mbit moeten kunnen gaan.

Of de informatie gaat al uit van maximale snelheid, dus 48Mbit bonded, wat dus 24Mbit per ader zal zijn - zit je toch aardig stukje van de wijkkast (per ader vvdsl2 kan tot 100mbit).

Staar je alleen niet blind op die planning, die heb ik 4x zien langskomen, van uitstel naar 1 kwartaal eerder, naar uiteindelijk helemaal geen upgrade meer.
Conclusie: behalve naar de kabel kijken kan ik er niets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weysboy schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:41:
[...]

Conclusie: behalve naar de kabel kijken kan ik er niets aan doen?
Inderdaad :) minieme kans dat de data van fourstack onjuist is (vraag even je directe buren of ze vdsl hebben), anders houd het inderdaad op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:28
SinergyX schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:51:
[...]
Inderdaad :) minieme kans dat de data van fourstack onjuist is...
Is dat zo? Mijn ervaring is heel anders. Ik heb een drietal xs4all verbindingen onder mijn beheer (2x adsl2+ en 1x vdsl2).

De praktijk wijst uit dat er in mijn 3 gevallen veel hogere snelheden worden gehaald dan fourstack aangeeft.
Bij het vdsl2 adres zelf > 2x zoveel snelheid.

adres referentie 1:
Afbeeldingslocatie: https://lamberink.com/etc/images/got/adres_5_thumb.png

adres referentie 2:
Afbeeldingslocatie: https://lamberink.com/etc/images/got/adres_40_thumb.png

adres referentie 3:
Afbeeldingslocatie: https://lamberink.com/etc/images/got/adres_84_thumb.png

Het lijkt me dus sowieso verstandig om je buren eens te vragen. Hoewel het heel goed zou kunnen dat zij veel hogere/lagere snelheden halen dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

'veel' is wel heel erg relatief, zeker op zulke afstanden heb je kleine marges qua kabelkwaliteit waar het iets beter of slechter kan uitvallen, in de basis geeft KPN bij zulke afstanden ook gewoon je lijn volledig vrij om het klein beetje extra eruit te persen.

Die laatste is dan inderdaad mazzel/geluk, natuurlijk (ook bij hoge snelheden anderom) kan de snelheid in de praktijk ietswat anders uitvallen.

Maar valt het anders uit, of haal je het toch niet, KPN (of welke provider je kiest) levert wat ze aangaven en je zit een jaartje vast, valt dan de upgrade nog eens in Q2, heb je leuk halfjaar met zo'n snelheid.

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 19-08-2016 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weysboy schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:08:
Ik verhuis binnenkort, alleen het probleem is dat het internet er retetraag blijkt te zijn. Als ik via verschillende aanbieder kijk wat zij kunnen leveren dan geven zijn aan dat zij via (v)dsl een download snelheid kunnen leveren van 9 MB/s. Ik heb even gekeken en aan de overkant van de straat leveren ze 42 MB/s. Het gaat hier om een huurhuis. Maar wat kan ik hier aan doen?

EDIT: Mb/s
Ik heb hetzelfde probleem. M'n beide buren (!) kunnen 100MBbps VDSL krijgen en de site geeft aan dat ik maar 9Mbps kan krijgen. Momenteel haal ik 14Mbit over ADSL2. Da's dus een beetje gek. Ik gok/hoop dat het om een foutje in die site/database gaat en zal er binnenkort eens achteraan gaan als ik echt VDSL wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:18:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. M'n beide buren (!) kunnen 100MBbps VDSL krijgen en de site geeft aan dat ik maar 9Mbps kan krijgen. Momenteel haal ik 14Mbit over ADSL2. Da's dus een beetje gek. Ik gok/hoop dat het om een foutje in die site/database gaat en zal er binnenkort eens achteraan gaan als ik echt VDSL wil.
Kan ook zijn dat de DSLAM van de straatkast vol zit en er (tijdelijk) geen VDSL wordt geleverd, maar dat je dan vanuit de wijkcentrale ADSL krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Aotearoa schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:15:
[...]

Is dat zo? Mijn ervaring is heel anders. Ik heb een drietal xs4all verbindingen onder mijn beheer (2x adsl2+ en 1x vdsl2).

De praktijk wijst uit dat er in mijn 3 gevallen veel hogere snelheden worden gehaald dan fourstack aangeeft.
Bij het vdsl2 adres zelf > 2x zoveel snelheid.

adres referentie 1:
[afbeelding]

adres referentie 2:
[afbeelding]

adres referentie 3:
[afbeelding]

Het lijkt me dus sowieso verstandig om je buren eens te vragen. Hoewel het heel goed zou kunnen dat zij veel hogere/lagere snelheden halen dan jij.
Vergelijk die actual en attainables eens met de echte speedtest. En vergelijk ze dan maar weer met fourstack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
RobinF schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:06:
[...]

Vergelijk die actual en attainables eens met de echte speedtest. En vergelijk ze dan maar weer met fourstack
Moet wel heel raar gaan wil je van 20Mbit VDSL maar 8 overhouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
HvanderT schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:09:
[...]

Moet wel heel raar gaan wil je van 20Mbit VDSL maar 8 overhouden :P
Klopt. Maar de 15 en 9 klopt wel. Het komt vaker voor dat er ~9 op fourstack staat en er 10-14 haalbaar is. Bij het gebruik van de KPN Experiabox wordt die 9 dan langzamerhand naar de goede snelheid aangepast (k weet niet of dit ook bij andere modems en providers gebeurt). Maar enkele Mbit/s onder de attainable klopt wel.
Pagina: 1