vragen over audio in huis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen hier !!!

ik ben bezig met een nieuw huis en wil tog wel een goede sound in huis .
ik hoor mensen veel over het eeuwige SONOS , vind het goed klinken en ook wel mooi qua design
alleen ik vind het gewoon peper duur , als je kijkt wat je wil en nodig hebt playbar subwoofer ( ja maak graag me buren boos ahaha ) en dan heb je de losse elementen . als je dat snel op telt of berekend ben je 2000 euro verder vind ik wat te veel voor muziek draaien .

wat ik graag zou willen met het audio systeem is via me tv de audio lukken horen want van een flatscreen is het net zo goed als het word FLAT het al zegt . verder wil ik via me tablet en me telefoon muziek streamen . ( spotify soundcloud en youtube ) zou het graag in de gehele woonkamer willen indien mogelijk de keuken .

ik lees wel hier en daar wat over versterkers op bluetooth , ik zie op een gegeven moment de boos door het bos niet meer .

ik zou graag jullie tip ervaringen willen weten en als het kan met de bij behorende koste !!

alvast bedankt !!
yoeri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe iets aan je hoofdletter en leestekengebruik :/

Verder: je vraagt om aankoopadvies. Daar is een apart subforum voor in consumentenelectronica. Maar als je daar een topic wilt starten dan zul je wel aan meten geven wat je budget is, wat je er mee wilt doen (films/muziek), wat verd je eisen en wensen zijn qua aansluitingen behalve TV, en vooral: wat je zelf al gevonden had toen je ging zoeken :)

Als je Sonos al te duur vind zou ik een beetje home cinemaset ook uit je hoofd zetten iig. Met 500 euro heb je tegenwoordig net iets in huis.

Tot slot: geluidssmaak is persoonlijk. Wat jij goed vind klinken klinkt voor een ander voor geen meter. Je zult dus iig ergens moeten gaan luisteren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor de opstelling van de tekst .
Ben zwaar dyslectisch dus ik zie het verschil niet .

Het doel voor het het doel voor de audio instelnatie is films kijken en muziek luisteren , kwa muziek is het vrij wel alle van r&b tot rock tot jazz , dus luister eigenlijk alles .

qua prijs maakt het niet zo heel veel uit . ik kwam op de Harmann Cardon site een set boxen tegen en een versterker tegen , daar zat je +- op de 600 800 euro , ik vind dat nog al een verschil als je ziet wat het bij sonos kost daar heb je alleen de playbar voor en dan houdt het eigenlijk op .

ik zou meer jullie ervaring willen weten en tips wat het beste is .

hier heb ik even een link van wat ik had gevonden .

http://www.harmankardon.n..._color=Black-EMEA#start=1

http://www.harmankardon.n...steem/HKTS+9BQ%2F230.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:02:
Mijn excuses voor de opstelling van de tekst .
Ben zwaar dyslectisch dus ik zie het verschil niet
Met diverse tools qua spelling moet het gros van de fouten er wel uit te krijgen zijn. Zodra je aangeeft dat je dyslectisch bent is er al een stuk meer begrip voor minder lekkere zinsopbouw. Maar dat terzijde.

Zoals aangegeven is dit aankoopadvies dus het topic zal ik verhuizen naar Consumentenelektronica Aankoopadvies.

Blijft wel de vraag over wat je concreet zoekt en kwijt wilt zijn. Tussen 2000 euro en 600-800 euro zit nogal een verschil. Waarbij je mijn inziens met 2000 euro aan Sonos-apparatuur veel minder kwaliteit in huis haalt dan voor 2000 euro aan losse componenten. De Harman Kardon is één optie die je kan halen. Wil je per se dat formaat speakers of mag het ook een slag groter zijn of mogelijk zelfs zuilen/vloerstaanders? En moet het 5.1 surround zijn of zou 2.0 of 2.1 ook een optie zijn?

Spotify (Connect) is redelijk standaard op de nieuwere generaties receivers. Youtube afspelen zou dan met Airplay moeten denk ik? Ik ben niet echt into Apple-apparatuur.

Wat wil je met de keuken? Een aparte zone voor de keuken of gewoon dat je muziek zo hard kan spelen dat het de keuken ook haalt? Zone 2 zoals het wordt genoemd hebben veel receivers ook, maar hoe lager het model receiver des te minder soorten bronnen kan je weergeven op Zone 2. Analoog kan veelal op Zone 2, maar wil je ook digitale bronnen dan ga je al naar duurdere receivers kijken. De vraag is dan of de duurdere receiver het waard is. Een receiver van 500 euro en 300 euro aan speakers (om de 800 even aan te houden) is mijn inziens zonde. Meer geld in de speakers levert over het algemeen meer geluid op.

Al met al zijn er letterlijk honderden zo niet duizenden combinaties die je kan maken qua merken en types receivers en speakers. Vandaar dat er wel wat gerichte eisen moeten zijn om van al die combinaties opties te schrappen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.