Toon posts:

Lijst ordenen met excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb op mijn werk nu een leadlijst van 2500 prospects alleen staan ze in de verkeerde volgorde in het excell bestand.

Het staat nu zo:

Pietje Puk Rozengracht 24 202517431 1016NC Amsterdam
1016NC Amsterdam
0202217431

Maar ik wil het zo:
Naam Restaurant: Contactpersoon: Adres: Tel nr: Plaats
Restaurant Pietje Puk Klaas Jansen Rozengracht 24 0202517431 1016NC Amsterdam

Is hier een optie in excell voor of een ander programma? Of moet ik al die leads handmatig in gaan voeren? :(

Een vriend van mij stuurde dit via whatsapp maar hier begrijp ik echt niets van:

Zet bv in AA1: +a1, AB1: B1, AC1: B2, AD1: B3, AE1: C1.
Zodat alle info van 1 restaurant in 1 regel staat.
Copieer AA1 t/m AZ1 naar:
AA2 t/m AA100000 (voor mijn part).
Je zult zien dat om de drie of vier regels alle info staat van een bepaald restaurant.
Copieer kolommen AA t/m AZ
en doe: paste values...
Nu kun je de kolommen A t/m Z deleten.
Selecteer kolommen A t/m Z (die eerst AA t/m AZ waren)
Sorteer op kolom A.
De rijen waar 0 staat in kolom A kun je deleten.

Het staat nu zo.

https://puu.sh/qGHvM/f0a340ecc1.png

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 13:59 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-08-2016 10:32)

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Stap 1 in data; fatsoeneren.

Die vriend gaat er in ieder geval van uit dat de data altijd op dezelfde manier in Excel staat. Indien dit zo is, is wat hij biedt wel werkzaam.

Wat hij dus zegt:
  1. In kolom AA1 zet je de formule: =A1
  2. [i]Zo zet je de data van cel A1 in AA1[/i]
  3. In kolom AB1 zet je de formule: =B1
  4. [i]Zo zet je de data van cel B1 in AB1[/i]
  5. In kolom AC1 zet je de formule: =B2
  6. [i]Zo zet je de data van cel B2 in AC1, je begint hier de data van een tweede regel in een enkele regel te zetten[/i]
  7. In kolom AD1 zet je de formule: =B3
  8. [i]Zo zet je de data van cel B3 in AD1[/i]
  9. In kolom AE1 zet je de formule: =C1
  10. [i]Zo zet je de data van cel C1 in AE1[/i]
Dan selecteer je in dit voorbeeld cellen AA1 tot en met AE1 en trek je deze naar beneden (met dat kleine vierkantje rechtsonder de selectiekader) tot zeg regel 10000.

Aangezien 10000 regels gevuld zijn en uiteindelijk 3 regels geconsolideerd worden naar 1 regel, zou je effectief 3333 1/3 prospects nu geconsolideerd hebben.

Vervolgens kopieer en plak je de cellen AA1 tot en met AE10000 als waarden, daarna verwijder je kolommen A tot en met Z en kan je over A1 tot en met E10000 een autofilter zetten. Dan filter je op de waarde 0 in bijvoorbeeld kolom A (resultaat van de =CELL formule wanneer deze leeg is) en verwijder je al deze regels. Wanneer je dan de filter op kolom A verwijdert heb je alle data netjes onder elkaar in regels. Zet de juiste kolomnamen erboven en je hebt een lijst die je wel kan sorteren.

Tip: zet de uiteindelijke tabel om in een formatted table (home tab > styles group > format as table).

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Dit is denk ik de meest cryptisch vraagformulering die ik tijden ben tegengekomen. Ik een deel van de info niet eens fatsoenlijk plotten. Zie meerdere namen zijn waarvan twee verschillende die wellicht van het restaurant kan zijn (borchland en mantoe).

Het lijkt erop dat er data in kolommen is geplakt (al dan niet via de optie text to columns) maar dat is al niet lekker gegaan waardoor je er nu helemaal geen chocola meer van kan maken. Wat is de bron data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Miss_80 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:01:
Dit is denk ik de meest cryptisch vraagformulering die ik tijden ben tegengekomen. Ik een deel van de info niet eens fatsoenlijk plotten. Zie meerdere namen zijn waarvan twee verschillende die wellicht van het restaurant kan zijn (borchland en mantoe).

Het lijkt erop dat er data in kolommen is geplakt (al dan niet via de optie text to columns) maar dat is al niet lekker gegaan waardoor je er nu helemaal geen chocola meer van kan maken. Wat is de bron data?
https://puu.sh/qGPLf/3918faf7a6.png

De brondata komt uit een CRM systeem. :'(

Wij willen dit nu in ons eigen CRM-systeem zetten maar die pakt alleen de volgorde wat ik net noemde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss_80
Heb je mogelijkheden om de export van het andere CRM systeem in CSV te laten zetten? Daar kan je vaker wat meer mee

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Die vriend gaat er in ieder geval van uit dat de data altijd op dezelfde manier in Excel staat. Indien dit zo is, is wat hij biedt wel werkzaam.

Wat hij dus zegt:
  6. [i]Zo zet je de data van cel B2 in AC1, je begint hier de data van een tweede regel in een enkele regel te zetten[/i]
Dan selecteer je in dit voorbeeld cellen AA1 tot en met AE1 en trek je deze naar beneden (met dat kleine vierkantje rechtsonder de selectiekader) tot zeg regel 10000.

Aangezien 10000 regels gevuld zijn en uiteindelijk 3 regels geconsolideerd worden naar 1 regel, zou je effectief 3333 1/3 prospects nu geconsolideerd hebben.

Vervolgens kopieer en plak je de cellen AA1 tot en met AE10000 als waarden, daarna verwijder je kolommen A tot en met Z en kan je over A1 tot en met E10000 een autofilter zetten. Dan filter je op de waarde 0 in bijvoorbeeld kolom A (resultaat van de =CELL formule wanneer deze leeg is) en verwijder je al deze regels. Wanneer je dan de filter op kolom A verwijdert heb je alle data netjes onder elkaar in regels. Zet de juiste kolomnamen erboven en je hebt een lijst die je wel kan sorteren.

Tip: zet de uiteindelijke tabel om in een formatted table (home tab > styles group > format as table).

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
En dan opnemen als makro (of schrijven als je VBA kennis hebt) zodat je die stappen die hierboven worden uitgelegd gewoon kan koppelen aan een knop of zo zodat je het niet elke keer opnieuw hoeft te doen 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Miss_80 op 19-08-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:48
Als je het echt goed wilt doen dan zet je direct de huisnummers en -toevoegingen in aparte velden (kolommen). Let ook op dat Excel niet de voorloopnullen van de telefoonnummers weghaalt omdat hij ze ziet als getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jean Paul schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:25:

Wat hij dus zegt:

Maar dan mis ik er toch 7000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Ik begrijp uit jouw TS dat je 2500 prospects hebt welke elk uit 3 regels bestaat, dus netto zou je 3*2500 regels hebben welke met bovenstaande methode dus terug 2500 regels wordt met schone data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jean Paul schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:25:

Wat hij dus zegt:

Wanneer ik kopiëren plakken doe krijg ik overal #VERW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:33:
Wanneer ik kopiëren plakken doe krijg ik overal #VERW!
Je moet bij het plakken aangeven dat je alleen de Waarden wilt plakken

Zie ook: http://www.easylearning.nl/speciaal-plakken-waarden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
One-eye864 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:42:
[...]
Je moet bij het plakken aangeven dat je alleen de Waarden wilt plakken

Zie ook: http://www.easylearning.nl/speciaal-plakken-waarden/
Hoe geef ik überhaupt aan dat het een waarde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:43:
[...]

Hoe geef ik überhaupt aan dat het een waarde is?
Link bekeken :? ?

EDIT: Aangezien je binnen 1 minuut reageert gok ik van niet ...

[ Voor 15% gewijzigd door One-eye864 op 23-08-2016 10:46 ]

Pagina: 1