Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het importeren van telefoons uit China, want ik was namelijk op dealextreme door de FAQ aan het browsen en kwam dit stukje tegen:

"Our common Airmail delivery service does not have an invoice in the package, however, express shipping methods such as TOLL Express, DHL or TNT orders must be sent out with an invoice for customs clearance."
http://cs.dx.com/FAQ/Detail/10, 2de alinea

Betekend dit dat wanneer je geen extra snelle levering kiest (gewoon standaard, geen expedited ofzo) dat er dan simpelweg nooit te maken krijgt met de douane?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59
Nee. De kans is dan wat kleiner. Want die doen steekproeven.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraag wat voor mij nogsteeds niet duidelijk is, DealExtreme heeft ook een EU direct. Betekent dat deze dan vanuit Europa verzonden worden en dat er dan geen douanekosten bij komen kijken?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 13:09 ]

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:36
Sterker nog het is zelfs andersom.
Bij de gekende koeriersdiensten, waarbij DealExtreme wel standaard een factuur voorziet. Kun je vooraf prima de douane afhandeling inschatten/berekenen. Wanneer er geen factuur in het pakket zit, en het pakket wel gecontroleerd word mag(en zal) de douane een schatting maken wat het artikel waard is en op basis daarvan de douanekosten berekenen. Voor zover ik weet is hier geen "beroep" tegen mogelijk.

Wat betreft eu-direct. Dat word inderdaad verzonden uit een euro locatie en daardoor normaal gesproken geen douane gezeur.

[ Voor 12% gewijzigd door nsa1984 op 19-08-2016 13:14 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het antwoord!

Weet je toevallig ook over de douane kosten met betrekking op EU-direct? Zover ik het begrijp hebben ze dan de goederen in Europa liggen en hoef je binnen Europa geen douanekosten te betalen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:39:
Bedankt voor het antwoord!

Weet je toevallig ook over de douane kosten met betrekking op EU-direct? Zover ik het begrijp hebben ze dan de goederen in Europa liggen en hoef je binnen Europa geen douanekosten te betalen.
Nee. Dat is alleen via een europese shipper. EU Warehouse is wel zonder douane

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:28

Wallie

Herr

nsa1984 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:13:

Wat betreft eu-direct. Dat word inderdaad verzonden uit een euro locatie en daardoor normaal gesproken geen douane gezeur.
Nope, laatst een tablet van eu-direct besteld... was door de douane onderschept en kwam uit china, mocht 36euro betalen. Had er voor minder dan een euro een tax-verzekering bij gedaan en heb het ook netjes teruggekregen van DX.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik me niet vergis zit er een max aan het bedrag dat je terug kon vragen? Iets van €40 ofzo.

EDIT: Yups, gevraagd op DX en het maximum is 40 dollar.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 13:48 ]

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:36
@hierboven,

sorry heren ik had niet door dat dealextreme inmiddels een dienst met de naam "eu direct" had, en nam aan dat het ging om de dealextreme eu warehouse methode ging.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Maakt verder niet uit toch handig om te weten ivm andere webshops, maar helaas heeft dealextreme geen eu warehouse.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Praten over het omzeilen van Douanekosten is verboden op tweakers. Hier gaat dus ook een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.