Game & 3D CAD PC rond de 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

- Gamen op een 1080p monitor. Ik wil dat het systeem enigszins toekomstvast is. Ik heb met goed resultaat mijn huidige E8400 met HD4870 8 jaar lang gebruikt doordat die combinatie bij aankoop in 2008 erg snel was. De laatste paar jaar komt de klad er een beetje in met veel games die langzaam of niet meer draaien. Ik geef liever iets meer uit waardoor ik het nieuwe systeem weer 5-6 jaar kan gebruiken dan dat ik over twee jaar al tegen forse beperkingen aanloop.
- Solidworks draaien voor mijn vrouw. Ze draait dit nu op een 6 jaar oude laptop met een Quadro kaart, maar ik heb begrepen dat SolidWorks met een simpele workaround perfect draait op huidige gaming cards. Als iemand andere ervaringen heeft hoor ik dat natuurlijk graag.
- Het systeem moet idle en tijdens internetbrowsing en andere minimum-load activiteiten echt stil zijn. Mijn HD4870 staat altijd als een malle te blazen, zelfs idle. Het is niet zo'n issue als het onder load wat meer geluid maakt.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik wil rond de 1000 euro klaar zijn. Mijn huidige estimate ligt hoger dan dat maar omdat ik verwacht het systeem pas over een maand of drie te kopen, denk ik dat dat niet zo'n issue is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Wacom tablet, een 3D muis en een joystick. Ik zie hier geen issues. Ik blijf Windows 7 draaien dus drivers zijn geen issue denk ik.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik heb een selectie gemaakt op basis van de Mainstream Game PC BBG van juli. Het merendeel van de componenten ziet er prima uit en neem ik over. Een aantal zaken zijn ter discussie:

- Videokaart: Ik denk dat een GTX1070 overkill is op dit moment maar aangezien ik toekomstvast wil zijn en ik de beperkingen van de aanbevolen 480 al zie, lijkt dit me een betere keuze.
- Voeding: Hier gaat het stille aspect meespelen. Ik heb het topic van The_Mask bekeken en gekozen voor de 400W Be Quiet Straight Power 10 omdat deze erg stil zou zijn. Ik vraag me echter af of 400W voldoende is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Interesseert me eigenlijk niet.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Afgezien van het stille aspect zou het handig zijn als er wat USB poorten voor de grijp liggen. Daarnaast wil ik een DVD-brander in het systeem zetten. Ik moet bekennen de case in de BBG niet goed bekeken te hebben dus ik weet niet hoe goed deze voldoet.

Verder heb ik de BBG PC uitgebreid met een 4TB HDD. Ik heb de populairste uit de PW genomen.

Ga je overklokken?

Neen.

Wat verwacht je van ons?

Ik hoor graag of dit systeem überhaupt gaat werken, met name wat betreft de voeding. Verder graag advies over hoe stil het zal zijn en/of ik andere keuzes moet maken hiervoor.

Een check op de bruikbaarheid van het systeem voor 3D CAD en met name SolidWorks zou ook fijn zijn maar ik heb hier niet veel zorgen over.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 182,48€ 182,48
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Gainward GeForce GTX 1070 8GB€ 442,50€ 442,50
1Seagate Desktop HDD, 4TB€ 127,-€ 127,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 32,14€ 32,14
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 13,10€ 13,10
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 70,95€ 70,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 146,50€ 146,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.167,52

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
in je kast passen geen dvd spelers ;) ;)
Dus of andere kast of speler weglaten.

Voor de rest leuk systeem.

[ Voor 53% gewijzigd door Elmo_b op 19-08-2016 13:06 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
Ja zie je, meteen afgestraft omdat ik die case niet goed bekeken heb :) Nou ja, dat is niet het meest spannende.

Deze is misschien wat geschikter:

pricewatch: Corsair Carbide 100R Silent Edition

These are my principles. If you don't like them, I have others.