Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC rond de 1000 euro, liefst VR ready

Pagina: 1
Acties:

• rienkw
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-01 12:50
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe gaming PC die een tijdje mee kan. Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en ben tot het volgende gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 53,95€ 53,95
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 313,-€ 313,-
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 66,01€ 66,01
1Sharkoon BW9000-V (Closed) Zwart€ 65,95€ 65,95
1Arctic Cooling Alpine 11 GT Rev. 2€ 6,72€ 6,72
1Kingston HyperX Fury black HX421C14FB2K2/16€ 75,45€ 75,45
1Corsair CX450M€ 53,49€ 53,49
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 118,95€ 118,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 964,68

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwste games kunnen spelen op 1080p en dat de komende jaren ook nog kunnen, verder alledaagse dingen als TV/films kijken. Ik overweeg een VR bril te kopen maar weet dat nog niet zeker.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro exclusief windows&assemblage. Dit is geen super harde grens.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 Monitoren, dat is het wel.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem dat een beetje futureproof is waar ik nog lang mee kan werken. Aardig wat opslagruimte is ook wel gewenst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor AMD over NVidia voor de videokaart, vooral omdat ik iets meer vertrouwen heb in AMD om kaarten te blijven ondersteunen en verbeteren na release. Verder geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
- Controle of bovenstaande systeem ok is, of alles compatible met elkaar is etc.
- Specifiek het moederbord: ik begrijp niet helemaal wat het nadeel is van een uATX moederbord, maar ik zie vergelijkbare builds meestal met een duurdere variant. Zijn er naast de 2x memory slots en 1x grafische kaart slot nog andere nadelen van deze micro kaart?
- Verder wil ik 2 oudere DVI-D monitoren op de videokaart aansluiten, 1 ervan met een DisplayPort->DVI-D adapter (Samsung syncmaster 205BW). Is dat een goed plan, en volstaat een passieve adapter of is een actieve nodig? Daarnaast wil ik ook nog mijn TV aansluiten via HDMI maar die link zou ik dan alleen af en toe gebruiken om een film te kijken o.i.d.

Alvast bedankt voor de feedback!

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:57
Behoorlijke set-up voor het geld. Weet je dat je een ATX-kast hebt met Micro-ATX moederbord? Je hebt in de kast dus veel lege ruimte. Persoonlijk zou ik dan ook naar een Micro-ATX kast zoeken: https://tweakers.net/cate...EFkWWKOklW0kqG5pVJsbW0tAA

Verder kan je overwegen pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 in te bouwen (mocht je kast dicht zijn). 'Lelijk' ram, maarja, zie je niks van en ietjes goedkoper.

Strakke build!

• rienkw
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-01 12:50
Bedankt voor de feedback! Een kleinere kast is inderdaad een goed idee, daar ga ik naar kijken. En goed punt dat het geheugen net iets goedkoper kan zonder de mooie afwerking.

Verwijderd

De cpu koeler is weggegooid geld. Presteert niet beter dan de boxed koeler. Een pricewatch: Arctic Cooling Alpine 11 PLUS doet het al een stuk beter maar waarom een topflow nemen in een behuizing waar ruimte is voor een tower pricewatch: Cooler Master Hyper 212X die ook nog eens stiller is.

Behuizing zou je kunnen denken aan pricewatch: Cooler Master N200 Closed, pricewatch: Fractal Design Core 1500 of pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black).