Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Cixelsyd
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 05-07 19:35
Beste Medetweakers,

Vanaf gisteravond een vervelend probleem opgetreden met mijn nieuwe setup, waarbij ik al zeker weet dat het probleem zich moet afspelen in de GPU. Voor de duidelijkheid eerst een lijstje van mijn setup:

De volgende onderdelen heb ik nieuw aangeschaft:
CPU: pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed
MB: pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P
RAM: pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213
GPU: pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming
PSU: pricewatch: Corsair RM550x

Aangevuld met een HDD, SSD, Scythe Mugen 2 Revb processorkoeler, en een CM 690 III, welke ik van mijn vorige systeem heb meegenomen. Dit systeem op 08-08-2016 in elkaar gezet. Dit alles werkt op Windows 10 met de anniversary update.

Het Probleem:
Ik was gister lekker aan het gamen, in dit geval Rainbow Six: Siege, toen plots het beeld zwart werd, de GPU vol in de ventilatoren knalde. Ik kon mijn team nog steeds horen communiceren, en het spelgeluid was ook niet weg. De PC gereset, en snel Speccy opgestart om de temp. te bekijken, welke een mooie 40 graden aangaf.

Het probleem is nu al 3x voorgevallen ondertussen in twee dagen tijd. Ten tijde dat het gebeurd is de temperatuur van de kaart rond de 60 graden. Dit lijkt me in geen overheat?

Wat heb ik geprobeerd?:
Allereerst gegoogled natuurlijk, en ik kom verschillende gevallen tegen waarin hetzelfde gebeurd. In geen gevallen zie ik een oplossing meerdere malen terugkomen. (zie: https://www.google.nl/web...fans+full+speed&tbs=qdr:w)
Ik heb de kaart uit het slot gehaald, bekeken, maar zag geen visuele schade, voelde geen extreme hitte

Ondertussen heb ik een Driver rollback gedaan volgens de stappen van NVIDIA (terug naar 369.09 driver): http://www.nvidia.com/object/driver_rollback.html, welke ook een negatief resultaat heeft gehad.

Edit:
De driver rollback werkte niet. Vervolgens met DDU de drivers eraf gehaald, en de 368.39 (welke met de kaart geleverd werden op CD, opnieuw geinstalleerd). Tot nu toe lijkt dit te werken. Ik kijk het nog even aan.

Als jullie enig idee hebben, hoor ik het graag :).

Alvast bedankt voor de hulp,

Mvg.

Cixelsyd wijzigde deze reactie 19-08-2016 13:12 (5%)

Alle reacties

• lolhoo
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-07 11:46

lolhoo

Just reboot and relax

Check anders ook even je Windows logboek.
Kan een super duidelijk antwoord in staan waarom ie dat doet.
Je kan anders iets van msi afterburner of misschien dat gigabyte wat heeft installeren.
Je kan dan beter waarden hangen aan jouw fan snelheid.
Maar so far so good klinkt het als een driver bug.

Did you try to put it off and on again?

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17-07 16:17
Kijk eens inderdaad in de Event Viewer (Windows Logboek) zoals lolhoo al aangeeft.

Mocht het echter nog vaker voorkomen, dan kan je eventueel contact opnemen met je fabrikant of met Nvidia.

Maar als het nu wel blijft werken, lijkt het inderdaad een driver issue te zijn.

Je kan nog eens kijken in de laatste 2 patch notes van Nvidia. Mogelijk dat ze daarin al aangeven dat het probleem er is.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Cixelsyd
Het lijkt erop dat het een probleem is die onder andere door W10 met de anniversary update icm de nieuwe drivers wordt veroorzaakt. Voorlopig blijf ik maar even op deze. Hier lijkt alles naar behoren te werken

• MikesGameWorld
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06-06 09:46
Wij hebben hier dus hetzelfde probleem.
We hebben met DDU de drivers verwijderd en we hebben daarna de 368.39 geinstalleerd.
Maar na een paar minuten kwam het probleem weer terug.
GPU: Gigabyte GTX 1070
CPU: Intell I5 4600
MB: ASrock
Hebben jullie nog ideeen??
Er staat ook W10 zonder anniversery update op.

MikesGameWorld wijzigde deze reactie 10-09-2016 23:06 (8%)

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• Cixelsyd
Wat ik ook deed, het probleem bleef hier.

De kaart uiteindelijk RMA verzonden, en vanuit Azerty is er een nieuwe verstuurd. Deze heeft tot nu toe geen problemen.

• Wizo
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16-05 13:17
Ik heb hetzelfde probleem, als TS, maar iets andere setup.

TypeProduct
MBGigabyte GA-B150-HD3P
GPUMSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
KastFractal Design Define S
MemCrucial CT2K8G4DFD8213
PSUCorsair RM550x
SSDSamsung 850 EVO 500GB
MonitorAOC G2460VQ6 Zwart

Naar SIComputers.nl teruggestuurd voor RMA. Maar daar kreeg ik te horen dat de kaart wel werkte, getest in een pricewatch: Intel Core i3 3220 Boxed en pricewatch: Asus P8Z77-V LX2.

Inmiddels heb ik ook contact met MSI zelf, zij denken dat het aan de PSU ligt, deze zou mogelijk te laag wattage geven. Toch lijkt me dit vrij onwaarschijnlijk, via hun eigen powersupply calculator (https://www.msi.com/power-supply-calculator) kom ik uit op 246 watt als alles maximaal draait.

Inmiddels begrijp ik op het forum van MSI dat er mogelijk incompatibiliteit is tussen Gigabyte en MSI spullen... daar wordt aangegeven door gebruikers dat dit een veel voorkomend probleem is. Echter op het internet kan ik er niets over vinden?

Ik heb inmiddels mijn GPU tijdelijk vervangen voor een Radeon Sapphire 280x en de computer draait nu zonder problemen. Het hele zwarte scherm/100% fans spinnen komt niet meer voor.

Ik zal mijn GPU ook nog los testen met een ander motherboard, hopelijk kan ik deze dan ook uitsluiten voor dit probleem.

Als iemand nog ideeŽn/suggesties/tips heeft... ze zijn meer dan welkom!
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True