Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meer dan 99 procent van verkochte smartphones draait Android

Pagina: 1
Acties:

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-11 13:36
Van de twee marktleiders is Android verreweg de grootste.

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Znorkus schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:20:
Ok opvallend percentage. Zal imho vooral te maken met de low end smartphone die in Azie en andere opkomende markten verkocht worden.

• Znorkus
Nou ik bedoelde meer de tikfout, er staat 'twee marktleider' in het artikel ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Znorkus op 19-08-2016 11:07 ]

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:00
De titel is erg suggestief en doet volledig geen recht aan de afname in marktaandeel iOS.

Een veel betere titel zou zijn "meer dan 86 procent van alle verkochte smartphones draait Android."

Nu lijkt het of zowel android als iOS het goed doen en de rest slecht waar in werkelijkheid alleen android het goed doet en alle anderen afnemen.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 12:16
Znorkus schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:20:
Kun je ook in Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 44 melden. Hoewel dit ook wel gelezen wordt hoor :) (zie net dat hij daar zelfs al eerder gemeld was)

[ Voor 27% gewijzigd door Dorus op 19-08-2016 11:30 ]

• Znorkus
Oh right! Mijn fout :D

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Naast elk topic staat ook een "feedback" knop om dit soort dingen te melden :)

Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/cwnq6qiur/2016_08_19_11_34_38.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Slavy op 19-08-2016 11:36 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
@Znorkus dank, gefixt!
De titel is erg suggestief en doet volledig geen recht aan de afname in marktaandeel iOS.
Ik vermoed dat je iets anders bedoelt dan 'suggestief', kan dat kloppen?
Misschien bedoel je dat je graag had gezien dat de insteek van het artikel anders was? Dat zou kunnen. Op de redactie bakkeleien we elke dag over welke kop ergens boven moet en waarmee we artikelen moeten beginnen.

Ik heb in dit geval gekozen voor het grotere plaatje, de trend die zich lijkt door te zetten. Het aandeel van Windows en BlackBerry daalt niet incidenteel, zoals met Android en iOS wel geregeld gebeurt, maar die zet zich nu al kwartalen door. De daling van iOS kun je wijten aan het seizoen: de daling was er vorig jaar ook en in de jaren ervoor ook.

Er is geen 'juist' antwoord in zulke discussies. Ik heb gekozen voor het een, en jij kunt prima argumenteren waarom een kop als 'Analist: aandeel iPhone op smartphonemarkt daalt' ook prima kan. Als je genoeg goede argumenten hebt en ik heb er te weinig, dan kan je mij overtuigen en dan staat er een andere kop boven.

Ik vind de kop die jij suggereert goed te verdedigen, maar dat is die van mij ook. Ze hadden er beide boven kunnen staan en ik heb ze beide overwogen. Iemand moet de keuze maken en in dit geval was ik dat als auteur - en daarom staat deze kop erboven :)

Ik zou het wel fijn vinden als je in het vervolg woorden als 'suggestief' weg zou laten. Woorden als 'suggestief' en 'clickbait' doen onze nekharen recht overeind staan, omdat je daarmee net doet alsof er kwade opzet in het spel is. Het is een beetje alsof je een cassiere bij de supermarkt gaat beschuldigen van boekhoudfraude als zij een tros bananen twee keer heeft gescand ;)

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:00
Mijn excuses voor het gebruik van het woord suggestief. Wat ik bedoelde was dat de kop doet vermoeden dat ios en android groeien omdat het gezamenlijke aandeel groeit.

Ik begrijp dat de huidige kop ook wel kan omdat het gegeven dat de kleine besturingssystemen nu onder de 1% duiken ook wel nieuws is.

Als laatste wil ik je er op wijzen dat ios sinds Q4 2014 toch wel degelijk aan het dalen is. Natuurlijk niet zo hard als bijvoorbeeld windows maar het is niet alleen een incidenteel iets.

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 12:30

Ryan1981

Je ne sais pas

Leuke topic titel heeft deze post wel, maar hij is niet correct:

Meer dan 99 procent van verkochte smartphones draait Android of iOS
Pagina: 1