Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Mijn vraag
Hoe krijg ik Netflix zover dat 5.1 optie erbij komt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een Yamaha rx-v479 reciever, 3.1 opstelling, hierop zit een chromecast op HDMI 1 (BD/dvd) en de tv zit op HDMI out. Geluid in HDMI settings op amp, tv uit. Als ik nu the dark knight start (die sowieso 5.1 heeft), krijg ik alleen de optie stereo.

De Yamaha herkent de chromecast ook en geeft de naam weer op de display.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
HDMI 1 (bd/dvd) + chromecast reset
HDMI 6 (hdcp 2.2) + chromecast reset
Netflix Android app (galaxy s7)
Netflix iOS app (iPad)
Netflix app Windows 10 store (5.1 maar geen chromecast..)
Netflix site Windows 10 icm Chrome
Back speakers aangezet in reciever (ook al heb ik die niet)

Iemand een idee?

Om nou een Apple tv/PlayStation te moeten kopen voor 5.1 Netflix is ook al zoiets.. HTPC is ook geen optie, Netflix doet geen 5.1 voor flash/html5.

Beste antwoord (via xAndyx op 19-08-2016 13:00)

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 17:13

cky

Dit is een tijdelijke beperking vanuit Netflix, met jou configuratie heeft het niets te maken.

Netflix heeft de optie er tijdelijk uit gehaald omdat dit voor veel gebruikers voor problemen heeft gezorgd. Dit komt als het goed is met de volgende update weer goed.

Check het Chromecast topic maar eens. Hebben meerdere mensen via de chat van Netlix gehoord.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:06
xAndyx schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:44:
Mijn vraag
Hoe krijg ik Netflix zover dat 5.1 optie erbij komt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een Yamaha rx-v479 reciever, 3.1 opstelling, hierop zit een chromecast op HDMI 1 (BD/dvd) en de tv zit op HDMI out. Geluid in HDMI settings op amp, tv uit. Als ik nu the dark knight start (die sowieso 5.1 heeft), krijg ik alleen de optie stereo.

De Yamaha herkent de chromecast ook en geeft de naam weer op de display.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
HDMI 1 (bd/dvd) + chromecast reset
HDMI 6 (hdcp 2.2) + chromecast reset
Netflix Android app (galaxy s7)
Netflix iOS app (iPad)
Netflix app Windows 10 store (5.1 maar geen chromecast..)
Netflix site Windows 10 icm Chrome
Back speakers aangezet in reciever (ook al heb ik die niet)

Iemand een idee?

Om nou een Apple tv/PlayStation te moeten kopen voor 5.1 Netflix is ook al zoiets.. HTPC is ook geen optie, Netflix doet geen 5.1 voor flash/html5.
Ik zou het toch zoeken in de instellingen en/of beperkingen van de receiver denk ik.
Zelf heb ik een Chromecast 2 in mijn (Denon) receiver steken, maar die geeft bij vrijwel alle films en series Dolby Digital Plus door. Ik gebruik de Netflix app op Android, maar ik vraag me af dit er wat toe doet. Het streamen wordt namelijk afgehandeld door de Chromecast, niet door de app op je telefoon of tablet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 17:13

cky

Dit is een tijdelijke beperking vanuit Netflix, met jou configuratie heeft het niets te maken.

Netflix heeft de optie er tijdelijk uit gehaald omdat dit voor veel gebruikers voor problemen heeft gezorgd. Dit komt als het goed is met de volgende update weer goed.

Check het Chromecast topic maar eens. Hebben meerdere mensen via de chat van Netlix gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 21:06
cky schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:25:

Oh, had ik nog niet eens gezien! Net deze week terug van vakantie en heb verder nog geen Netflix gekeken.

Zal het zo eens checken. Thnx :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• david72
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-06 14:45
Er is tijdelijk een probleem met Chromecast 2 en Netflix in 5.1: https://productforums.goo...xt-place=forum/chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Heb m'n Chromecast 1 er even aangehangen en direct Dolby Digital Plus 5.1

Dan maar even die gebruiken :X

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:13
Is dit probleem al opgelost? Ik wilde vanavond namelijk mijn nieuwe Sonos-installatie (1x Playbar en 2x Play: 1) testen, maar kan via de Netflix-app en Chromecast 2 alleen stereo kiezen. :S

Films die ik heb geprobeerd: Force Awakens, Civil War en de serie Luke Cage.

Surround Sound is geconfigureerd en ingeschakeld in de Sonos App.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xAndyx
Voor zover ik weet was/is het opgelost. Ik ondervind geen problemen.

Misschien even vragen aan netflix support anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
is het probleem daadwerkelijk opgelost ?
ik wil mijn laptop (lenovo e51) gebruiken voor netflix met 5.1 sound (windows10 app) via chromecast (welke versie?) op mijn Philips Smart TV (46PFL4208)
Als 5.1 niet werkt hoef ik geen chromecast aan te schaffen... :X
Thnx _/-\o_

ps:
netflix op laptop via wifi, chromecast gaat toch ook via wifi ? hopelijk geeft dat geen problemen...

[ Voor 34% gewijzigd door gerbruggeman op 08-11-2017 17:30 ]

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is er voor die smart tv niet gewoon een netflix app dan? Lijkt mij makkeoijker. Vraag is dan wel of je TV een 5.1 signaal kan doorgeven naar je receiver maar dat weet je zelf het beste :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Chromecast ondersteunt de 5.1 audio gewoon hoor, kan je gerust aanschaffen. Ik had in augustus 2016 problemen, dat is met een update van google opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
xAndyx schreef op woensdag 8 november 2017 @ 23:01:
Chromecast ondersteunt de 5.1 audio gewoon hoor, kan je gerust aanschaffen. Ik had in augustus 2016 problemen, dat is met een update van google opgelost.
Ah, ok thnx. Dat wilde ik ff weten... _/-\o_
The Eagle schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:46:
Is er voor die smart tv niet gewoon een netflix app dan? Lijkt mij makkeoijker. Vraag is dan wel of je TV een 5.1 signaal kan doorgeven naar je receiver maar dat weet je zelf het beste :)
Ja die app is er. Maar Philips is ruk vwb firmware- & app-updates (koop nooit een Philips Smart TV)
Bovendien is het Smart-TV-gedeelte traag als dikke stroop, vandaar dat ik zocht naar een mediaspeler oid.
Netflix 5.1 is niet standaard voorhanden voor de meeste mediaspelers die op de markt zijn of je moet diep in de buidel tasten voor een geschikte mediaspeler of een nieuwe smart tv.
Chromecast en een snelle laptop met win10 leek me een goede oplossing.
De win10 netflix app ondersteund 5.1 en hoewel de hdmi uit van de laptop geen 5.1 is zou dit via chromecast dus wel moeten lukken, nu ik weet dat chromecast gewoon 5.1 ondersteund.
En ja de tv geeft via hdmi-in naar digitaal uit naar de amp gewoon 5.1 door, tenminste, met de humax digitale ontvanger met hd-recorder gaat dat ook gewoon prima :9

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
xAndyx schreef op woensdag 8 november 2017 @ 23:01:
Nope, geen 5.1 audio bij Netflix met Chromecast 2 ... |:(
Iemand een suggestie ?

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:55
gerbruggeman schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:14:
[...]

Nope, geen 5.1 audio bij Netflix met Chromecast 2 ... |:(
Iemand een suggestie ?
Chromecast heeft beperkte ondersteuning voor 5.1. Volgens mij alleen Dolby Digital, maar geen DD True HD, DTS of DTS-HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:12
Welke titels bekijken jullie om 5.1 te testen? Vaak wordt Hugo of house of cards genoemd, maar bij mij geen 5.1 vis mijn Samsung S7 Netflix app.
Wel gewoon via laptop rechtstreeks naar tv via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

Maakt niets uit. Alles wat ik vanaf de netflix app op mijn telefoon (OP3) cast geeft het juiste geluid door.
Heb met Black Mirror, Una bomber getest. Zelfs HDR komt door.

gebruik wel een CC Ultra.
Kan me niet voorstellen dat een normale dat niet doet (Op HDR na dan).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:12
Netflix zegt dat maar een beperkt aantal titels 5.1 geluid hebben, te herkennen aan het Dolby logo op de description page.
Bij geen enkele titel zie ik dat logo.

EDIT: zo te zien worden die logootjes pas geplaatst nadat je gebiedt bent met de Chromecast en in mijn geval concludeert de Netflix app dat mijn setup geen 5.1 ondersteunt :(

[ Voor 35% gewijzigd door Opperpanter2 op 02-01-2018 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

Kijk je dan op je telefoon. Of cast je van je telefoon naar een Chomecast?

Op de telefoon zou je geen DD hebben omdat die dat waarschijnlijk niet ondersteund.
Netflix ziet dat. Net als je geen HDR krijgt als je geen HDR TV hebt.

Op wat oude rommel na wat stereo is, is volgens mij alles wel DD op netfilx.
Zeker moderne films en series.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1024849

De Chromecast direct op mijn receiver Yamaha HTR-2064 aangesloten geeft enkel stereo (in de Netflix app voor iOS is dan ook enkel stereo te selecteren).
Ligt niet aan de receiver, met de PC op een HDMI ingang van de versterker aangesloten heb ik wel 5.1 geluid (bij gewone filmbestanden, dus niet bij Netflix via een browser afspelen).
Ik heb het opgelost door de Chromecast op een HDMI ingang van de TV aan te sluiten (Sony KDL-40EX402 uit 2010, niets bijzonders dus), en de optical-out van de TV op de receiver aan te sluiten; dan werkt 5.1 bij Netflix op de Chromecast feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-06 11:06
gerbruggeman schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:11:
Ja die app is er. Maar Philips is ruk vwb firmware- & app-updates (koop nooit een Philips Smart TV)
Bovendien is het Smart-TV-gedeelte traag als dikke stroop, vandaar dat ik zocht naar een mediaspeler oid.
Netflix 5.1 is niet standaard voorhanden voor de meeste mediaspelers die op de markt zijn of je moet diep in de buidel tasten voor een geschikte mediaspeler of een nieuwe smart tv.
Jij hebt het wel over inmiddels een bijna 5 jaar oude tv...misschien wel zo handig om dat erbij te vermelden, geen enkele fabrikant die nog updates uitbrengt voor apparaten van die leeftijd.

Producten veranderen namelijk ook nog wel eens, soms ten voordele en soms ten nadelen... in het geval van Philips zijn de tv's er absoluut op vooruit gegaan de afgelopen paar jaar sinds ze zijn overgegaan op Android TV.

Ik heb namelijk nu een kleine 1,5 jaar oude Philips TV en herken het helemaal niet... regelmatig updates, tv zit zelfs op de laatst beschikbare Android TV versie én de laatst beschikbare security patch. Apps worden regelmatig geupdate en alles werkt zonder problemen... maak met regelmaat gebruik van apps zoals Plex en Netflix zonder gezeur. Interface zou inderdaad wel wat vlotter mogen werken, maar ik ben ook bekend met de smartphone platforms van andere merken en de 'traagheid' van de interfaces komt bijna overal voor... simpelweg omdat tv-fabrikanten zelfs in hun duurste modellen te langzame hardware plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 08-01-2018 11:53 ]

Pagina: 1