Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Eerst even in het kort wat er gebeurt is;

Gebruik een oneplus 2 als 2de toestel, deze begon wat langzaam te worden dus ik dacht ik restore em lekker naar de fabrieksinstellingen.
Nadat het toestel leeg was kwam deze mooi in het "1st use "setup terecht.

En daar begint dus het probleem.

Normaal gesproken skip ik alles in de 1st use setup.
Maar waar je normaal gesproken een wifi netwerk moet kiezen kan ik helaas niet meer verder.

Die skip knopje is ook lekker "grijs" en kan niet aangeklikt worden.
Waar normaal de lijst met wifi netwerken komt te staan staat nu; To see available networks, turn wi-fi on.

Erg raar geval gezien het ook niet te skippen is..

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/va/1552755.jpg

Dacht zelf ik kanl er even een custom rom op maar dat gaat ook moeilijk gezien ik android debugging niet kan aanzetten door dit probleem.

Enige suggesties / tips?

Als ik hier niet uit kom zal ik deze helaas moeten doorverkopen (staat al online).
Maar lijkt me zonden gezien het een redelijk leuk toestel is.

Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wat gebeurt er als je een SIM erin stopt die een dataconnectie kan maken?

En doorverkopen met een probleem, dan kan je dat maar beter aangeven. En anders reset je hem nog een keertje, maar dan via de recovery.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 12:21
Hier had ik ook last van in de eerste setup. Als je überhaupt beginr met het opzetten van je WiFi, doet hij niks en kan je niet verder. Heb ik toendertijd volgens opgelost door een (hard) reset/reboot te doen en gelijk op skip te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwkinderman
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 06:07
Volgens mij had ik dit probleem ook toen ik het toestel had gekocht en voor de eerste keer opstartte. Ik heb het toen met een gids op XDA opgelost. Je kan namelijk stock firmware sideloaden via USB. Het nadeel is dat je dan wel alles kwijt bent, maar volgens mij ben je dat al met een factory reset.

Deze link lijkt je volgens mij wel verder te helpen:

http://forum.xda-develope...d-bricked-device-t3183449

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 01:34:
En wat gebeurt er als je een SIM erin stopt die een dataconnectie kan maken?

En doorverkopen met een probleem, dan kan je dat maar beter aangeven. En anders reset je hem nog een keertje, maar dan via de recovery.
Blijft helaas het zelfde, ookal zit er een sim kaart met data in dan wordt er alsnog voor wifi gevraagd in de setup.

In de advertentie staat uiteraard duidelijk het probleem beschreven :)
BatmanNL schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 02:37:
Heb ik toendertijd volgens opgelost door een (hard) reset/reboot te doen en gelijk op skip te drukken.
Werkt helaas niet, ook na een hard reset blijft het probleem bestaan (al een paar keer geprobeerd :) ).
Zal dit vanavond eens proberen.
Data is sowieso al weg (had al een kopie van alles gemaakt) dus dat maakt niet veel uit :)

Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Heb er dus een nieuwe ROM opgezet via sideload.
Kan het skip knopje nu weet aanklikken maar springt nu direct terug.

Kort filmpje voor de duidelijkheid; https://www.dropbox.com/s...08-19%2016.37.43.mp4?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 12:21
Ga eens naar een plek waar geen WiFi verbinding is, misschien kun je dan wel op skip drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Tja, zie maar eens een plek zonder wifi te vinden :P
Zal het morgen eens midden op de maasbrug proberen Loop zo even naar de maasbrug, lijkt me sterk dat daar een wifi verbinding is :D

Edit; Maakt zo te zien geen verschil, stond net lekker met 2 telefoons midden op de maasbrug (Nexus 6 kon daar geen wifi vinden dus zal wel goed zitten).

[ Voor 40% gewijzigd door Tiic op 19-08-2016 23:21 ]

Pagina: 1