Toon posts:

Webcambeelden in mijn Delphi / Vb App

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou zelf graag een programma maken waarin
ik het beeld van mijn webcam kan krijgen, en dan de kleuren van de pixels uit kan lezen.

De kleuren uitlezen das niet zo'n probleem,
maar hoe krijg ik die beelden van mijn webcam in mijn prog??

Het liefst zou ik ze in een image(box) hebben, en dat ik die image(box) met een timer refresh.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast Thanx.
Greetz Hioxz }:O

Verwijderd

en gokje, ik weet niet of het kan hoor maar probeer het eens!
web-cams kunnen toch altijd automatisch de beelden op het web uploaden?
je kan dan denk ik opgeven waar ie het moet neer zetten, kun je het niet laten saven op de hardeschijf, en dan delphi die locatie in een image ding laat stoppen!!
en dan de refresh steeds het plaatje laat vernieuwen??

Zou dat werken?
Of wil je het zonder webcam software?

Word niet boos als het niet kan, ik probeer ook eens te helpen :o

Greetz Ruud

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Ga je bewegingdetectie software maken >:)

Verwijderd

Als je het in VB doen, dan kun je gewoon het plaatje laden, en met GetPixel(x,y) ofzo de kleur uitlezen

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09-2025
jhvideocap heb ik ooit eens gebruikt in delphi 5. Ik had een bewegingsdetector progje gemaakt. Is niet zo moeilijk. die jhvideocap captured dus gewoon beeld. je kan ieder frame omzetten in een bitmap (en laden in een image component), een aantal geheugen frames bewaren, en dan gewoon de verschillen in pixels (met scanline) 'grafisch' weergeven. bv: new_pixel_b[2,2] = pixel_na_b[2,2] - pixel_voor_b[2,2] (b=kleur blauw. gewoon rgb waardes benaderen dus...)
kan je hele leuke effecten mee krijgen als je dan gaat bewegen voor zo'n webcam :) eigenlijk is dat al je beweginsdetector, gewoon ff een drempel waarde instellen voor het maximale verschil tussen alle pixels voor en alle pixels na. Ik had zo'n progje al af, maar was nog bezig met videootjes opslaan ten tijde van beweging (kwam ik niet uit)
Ik had het hele zooitje netjes op een cdrw-tje gebrand (voor een backup, windows moest weer eens opnieuw geinstalleerd worden), heeft m'n broer eroverheen gebrand :'( :'( :'( :'( :'( :'(

maarja, de jhvideocap component duzz... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 22:52 schreef -MvZ- het volgende:
jhvideocap heb ik ooit eens gebruikt in delphi 5. Ik had een bewegingsdetector progje gemaakt. Is niet zo moeilijk. die jhvideocap captured dus gewoon beeld. je kan ieder frame omzetten in een bitmap (en laden in een image component), een aantal geheugen frames bewaren, en dan gewoon de verschillen in pixels (met scanline) 'grafisch' weergeven. bv: new_pixel_b[2,2] = pixel_na_b[2,2] - pixel_voor_b[2,2] (b=kleur blauw. gewoon rgb waardes benaderen dus...)
kan je hele leuke effecten mee krijgen als je dan gaat bewegen voor zo'n webcam :) eigenlijk is dat al je beweginsdetector, gewoon ff een drempel waarde instellen voor het maximale verschil tussen alle pixels voor en alle pixels na. Ik had zo'n progje al af, maar was nog bezig met videootjes opslaan ten tijde van beweging (kwam ik niet uit)
Ik had het hele zooitje netjes op een cdrw-tje gebrand (voor een backup, windows moest weer eens opnieuw geinstalleerd worden), heeft m'n broer eroverheen gebrand :'( :'( :'( :'( :'( :'(

maarja, de jhvideocap component duzz... :)
Ok dan! dit had ik dus nodig!

Harstikke bedankt, ben alweer druk aan het programmeren (om 1 uur 's nachts :Z )

Thanxz and Greetz

Hioxz

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 13:58
Ik heb dus hetzelfde probleem als de topic starten en ik heb al een heleboel verschillende programma's geprobeerd maar allemaal geven ze verschillende soorten error's. Het zal wel door Delphi 7 komen maar een andere versie heb ik niet. Heeft iemand een programmatjedat het wel doet onder windows XP en Delphi7?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:08

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Fidai schreef op 01 June 2003 @ 18:42:
Ik heb dus hetzelfde probleem als de topic starten en ik heb al een heleboel verschillende programma's geprobeerd maar allemaal geven ze verschillende soorten error's. Het zal wel door Delphi 7 komen maar een andere versie heb ik niet. Heeft iemand een programmatjedat het wel doet onder windows XP en Delphi7?
Sorry dude, maar zo werkt het hier niet. Zie ook Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 14-04* . Je vraagt om een kant en klaar iets dat werkt onder Delphi 7, en dat is een scriptreguest. En laat dat nou net niet toegestaan zijn ;)

Dus....wat heb je zelf al gedaan? Wat gaat er mis? Foutmeldingen?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

En sowieso, open eens een nieuw topic waarin je je vraag duidelijk uitlegt ipv een topic van 2 jaar oud te kicken.

Professionele website nodig?

• BlackBurn
  • Laatst online: 22-08 22:56

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Creepy schreef op 01 June 2003 @ 19:11:
[...]

Sorry dude, maar zo werkt het hier niet. Zie ook Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 14-04* . Je vraagt om een kant en klaar iets dat werkt onder Delphi 7, en dat is een scriptreguest. En laat dat nou net niet toegestaan zijn ;)

Dus....wat heb je zelf al gedaan? Wat gaat er mis? Foutmeldingen?
Kom op jongens, beetje aardig blijven, denk dat hij zijn vraag verkeerd geformuleerd heeft en opzoek is naar een componentje i.p.v. een programma.

Verder staat het antwoord denk ik al in dit topic http://www.torry.net
Veel succes in ieder geval, trouwens een hoop delphi 5,6 componentjes zijn vrij makkelijk om te zetten voor Delphi 7.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• Creepy
  • Laatst online: 12:08

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

BlackBurn schreef op 01 juni 2003 @ 22:34:
[...]

Kom op jongens, beetje aardig blijven, denk dat hij zijn vraag verkeerd geformuleerd heeft en opzoek is naar een componentje i.p.v. een programma.

Verder staat het antwoord denk ik al in dit topic http://www.torry.net
Veel succes in ieder geval, trouwens een hoop delphi 5,6 componentjes zijn vrij makkelijk om te zetten voor Delphi 7.
Och.. opzoek naar een programma, of opzoek naar een component.. dat blijft allebij een scriptrequest ;)
Bedoeling dan /14 blijft nog steeds het zelf programmeren, niet vragen naar kant en klare code (zei het een object, functie, class, programma). Kijk maar eens hier Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 14-04* (daar istie weer ;) ).
Vandaar dat ik ook vroeg wat ie zelf al had gedaan, en wat daarbij misging.

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 01-06-2003 22:52 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zie creepy :).. + de enorme ietwat onnodige kick + het antwoord staat al in de draad....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.