Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Triple monitor systeem waarvan 1 x 4K

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lallasjip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-11 21:42
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Linux workstation primair voor software ontwikkeling. Totale schermoppervlakte is belangrijk; 3D acceleratie niet relevant. Vereiste monitor setup is als volgt: middelste scherm 28" 4K, links en rechts twee monitoren van 1600x1200 in portrait mode (reeds in bezit). Bijkomende wens is low-power en fanless.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs is minder relevant.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 x 1600x1200 monitoren met DVI.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren maar wel goede Linux ondersteuning.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Kan de processor en GPU van het gekozen moederbord de triple monitor setup aan? Volgens de specificaties kan het moederbord wel 4K aan en ook de andere twee 1600x1200 monitoren maar het is niet geheel duidelijk of dit ook allemaal tegelijk kan. Kan het onderstaande systeem dit aan? Ik ben ook benieuwd of jullie nog alternatieven weten die wellicht beter geschikt zijn. Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock N3700-ITX€ 112,95€ 112,95
1Akasa Euler incl. 120W Power Adapter€ 102,50€ 102,50
1Hannspree HU282PPS Zwart€ 379,-€ 379,-
1Mushkin 977038A€ 63,50€ 63,50
1Sandisk Z400s 2,5" 128GB€ 46,50€ 46,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 704,45

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:22
Ik snap de wens voor lowpower en fanless niet helemaal. Alle huidige consumenten Intels (dus niet X99-platform) zijn zuinig als ze weinig aan het doen zijn en heel efficiënt als ze hard aan het werk zijn. Ik neem aan dat er toch wel een bepaalde snelheid is die je nodig hebt voor software ontwikkeling? Baseer daar dan je cpu op, zorg voor een stille koeling en eventueel een geluiddempende kast.

De DisplayPort versie op dit bord is versie 1.1. Dit zegt de fabrikant er over: supports DisplayPort 1.1a with max. resolution up to 4K x 2K (3840x2160) @ 30Hz or 2560x1600
@ 60Hz

Ik neem aan dat je 60Hz wilt, dus dan heb je DisplayPort 1.2 nodig. Die is zeldzaam gezien in combinatie met low-performance-low-power Braswellbordjes.

• lallasjip
Bedankt voor de reactie! Low power is een wens; geen harde eis. Qua snelheid zijn er voor mijn type programmeer werk niet zoveel eisen dus ook 30Hz is meer dan voldoende van mijn statische programmeer schermen. Het is juist een voordeel dat ik er niet op kan gamen ;)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:22
Ik weet niet wat voor systeem je nu hebt, maar een Atom-afgeleide is heel wat anders dan de "echte"architecturen van Intel. De N3700 wordt geclassifiseerd als een instapmodel notebookprocessor.

Een Celeron G4500T (socket 1151) met een TDP van 35 watt is tot 4x zo snel. En dat wordt onder de instappers voor een desktop gerekend. Het BBG basissysteem is al sneller dan deze Celeron.

Dat programmeerwerk niet zoveel eist is leuk, maar 30 Hz betekent ook gewoon dat je muis niet meer vloeiend over het scherm gaat en dat scrollen niet meer vloeiend gaat. Je kunt op het forum genoeg mensen vinden die hier helemaal krakjorum van worden na het kopen van een 4k monitor en een nieuwe grafische kaart aanschaffen zodat het uiteindelijk toch gewoon weer normaal (60 Hz) draait.

• lallasjip
Dat is een valide punt; een krachtiger systeem is ook prima. De belangrijkste vereiste is een systeem wat de gewenste monitor opstelling ondersteunt zonder een extreem zware kaart nodig te hebben en wel met volledige ondersteuning voor Linux.

Mijn ervaring met ingebouwde grafische kaarten van Intel onder Linux is goed. Vandaar de initiele keuze voor dit systeem maar wellicht zijn er betere oplossingen. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met een triple monitor setup met deze vereisten onder Linux.