Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Graag advies over aankoop Medion P6659 - MD 99867

Pagina: 1
Acties:

• theplayer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-10 14:18
Mijn vraag
Ik heb al een aantal jaren geen laptop meer wegens een onherstelbaar defect aan de videokaart. Nu zag ik onlangs een Medion P6659 - MD 99867 maar ik kan nergens een review over deze laptop vinden om te kunnen beoordelen of dat een verantwoorde aanschaf is.

Ik heb wel een testrapport gevonden op https://tweakers.net/pric...(30019783)/specificaties/ maar de de punten uit dit rapport zeggen me niets.

Wat ga ik er mee doen? Vrijwel hetzelfde als met mijn (Aldi) Medion I7-2600 CPU@ 3.40GHz 64 bit met 6Gb geheugen, SP1 en Win7 uit 2011.
Dat houdt in: simpele audiobewerking, videobewerking met Moviemaker, Office toepassingen, youtubes enz. Full HD vind ik wel een pluspunt van deze laptop.
Wie kan mij een eerlijk en goed advies geven met eventuele nadelen

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
De PC is dik genoeg voor jouw doeleinde.

1 TB HDD Hybrid
8GB ram
HD en MAT scherm

Aangezien je niet gamed hoef je ook geen super videokaart te hebben. De videokaart die er inzit is goed genoeg voor jouw doeleindes.

Waar ik alleen tegen opzie is het merk eerder. De prijs / spec verhouding is wel goed.

Edit: Ik had specs gezien met een lose SSD en lose HDD en geen Hybrid

[ Voor 11% gewijzigd door erwin26 op 19-08-2016 09:26 ]

• theplayer
Met dank voor je reactie.

Ik begrijp het niet helemaal. Je hebt het over een PC maar het gaat over een laptop. En je ziet op tegen het merk....! Wat is daar mis mee? Ik heb al jaren een Medion en die werkt altijd probleemloos.

Je hebt specs gezien met een losse SSD en losse HDD en geen Hybrid. Dat zegt me even niets. Waar heb je die dan gezien en waarom is dat beter of slechter?

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Videobewerking zal wellicht niet optimaal zijn als je het vergelijkt met een goed uitgeruste desktop, maar als je dat nu ook op je laptop doet dan zal het sowieso een upgrade voor je zijn.

Daarnaast is Medion is prima merk. Vroeger, en wellicht is dat tegenwoordig nog altijd van toepassing, kochten ze whitelabel onderdelen (bijvoorbeeld een DVD-speler van Philips, om maar iets te noemen).

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• theplayer
Even een correctie...Ik doe dat nu niet op mijn laptop want mijn topic gaat over de aanschaf van een laptop....
Ik neem aan dat je met een upgrade bedoelt dat videobewerking, in vergelijking met mijn pc van 5 jaar oud, nu met zo'n nieuwe laptop nog beter zal gaan...toch?
En inderdaad, Medion is volgens mij een betrouwbaar merk. Overigens met alle merken kun je wel eens een miskoop doen... Het gaat nu om de specificaties van deze laptop en ik meen te bespeuren dat dat een goede keuze is. Ik had alleen graag ergens nog een review erover willen lezen.