Vraag

• flubberwang
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 04-08 22:17
Beste Tweakers,

Tijdens mijn vakantie is mijn e-reader (een Sony PRS-T3) kapot gegaan, maar ik weet niet of het aan het scherm of aan de hardware of aan allebei ligt. Het zit namelijk zo:

Ik had net een boek uitgelezen voor ik ging slapen en heb het nieuwe boek alvast geopend en op pagina 1 gezet, om vervolgens het hoesje van mijn e-reader te sluiten wat hem in slaapstand zet. Maar toen ik de volgende ochtend hem wilde openen, bleef hij haken op het scherm dat zegt dat de e-reader in slaapmodus zit.
Ik heb er met mijn vader eventjes naar gekeken en vervolgens hebben we besloten hem nog een nachtje te laten liggen. Toen ik hem de volgende ochtend weer opende, zag hij er als volgt uit:

Private
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NXe7AYbEsyiyGiegUuKfYSSI/thumb.jpg

Ik ben toen ik thuiskwam op zoek gegaan op het internet, maar daar had ik ook geen ene hol aan. Dus daarom vraag ik het nu aan mijn mede-Tweakers, is dit een schermprobleem, hardwareprobleem of allebei en hoe los ik dit op?

Ik heb het ook al naar de Sony-klantenservice gestuurd, maar ik ben bang dat ik daar niet verder kom dan een paar linkjes die wijzen op iets compleet anders dan mijn probleem.

Dus als jullie mij zouden willen helpen zou ik dit zeer op prijs stellen.

Met vriendelijke groet,

Piter / flubberwang.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:09
Ik vrees dat dit een gebroken scherm is. Google maar eens op iets als 'ereader gebroken scherm' en bekijk de plaatjes. Daar is helaas niks aan te doen. Laten repareren zou meer kosten dan een nieuwe reader. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubberwang
zetmolm schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:36:
Ik vrees dat dit een gebroken scherm is. Google maar eens op iets als 'ereader gebroken scherm' en bekijk de plaatjes. Daar is helaas niks aan te doen. Laten repareren zou meer kosten dan een nieuwe reader. Jammer!
Hoort daar ook bij dat hij niet wordt herkend door de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:05
flubberwang schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:19:
[...]

Hoort daar ook bij dat hij niet wordt herkend door de pc?
Het ziet er inderdaad uit als een gebroken scherm. In theorie hoort de PC hem dan wel te herkennen. Heb je geprobeerd de e-reader te resetten (via bijv. paperclip oid) en helemaal op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
Lijkt op een kapot scherm maar probeer hem nog eens een dag op te laden. Dat helpt soms ook bij vastzittende e readers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:42
Inderdaad een gebroken scherm. Dat heb zelf ook gehad met Kindle. Nieuw scherm gekocht op ebay en zelf vervangen. Dat ging bij een Kindle vrij makkelijk met de goede handleiding. Er zullen vast handleidingen zijn op internet voor Sony en kijk of je dat aandurft, anders een Tweaker hier vragen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit beeld kan ook een hangende refresh van het scherm zijn als hij een poweron krijgt tijdens het bereiken van 0% accucapaciteit, ongunstige samenloop die met een hard reset (toetsen links/rechts van home button ingedrukt houden) opgelost zou moeten kunnen worden.

Een scherm breekt niet vanzelf...heb je hem laten stuiteren? Of lang in de zon laten liggen waardoor de IC's oververhit geraakt zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Een snelle google levert volgde link voor een harde reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubberwang
MissingDog schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:33:
Dit beeld kan ook een hangende refresh van het scherm zijn als hij een poweron krijgt tijdens het bereiken van 0% accucapaciteit, ongunstige samenloop die met een hard reset (toetsen links/rechts van home button ingedrukt houden) opgelost zou moeten kunnen worden.

Een scherm breekt niet vanzelf...heb je hem laten stuiteren? Of lang in de zon laten liggen waardoor de IC's oververhit geraakt zijn?
Hij lag in een tent die best wel warm werd overdag. Die van mijn moeder lag er ook en daar is niks mis mee.
Pagina: 1