AFP mount geeft vraagteken als icoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:05
Ik heb sinds kort dat als ik een AFP share mount, het icoon van de share (Synology share) een vraagteken is. Hoe kan ik dit wijzigen? Command+i en dan een image erin plakken werkt helaas niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g22ttcT.png?1

Alle reacties

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Finder als 'ns een keer geherstart (Alt-Rechtsklik op Finder icoon en dan Herstart)? Welke versie van OS X gaat her hier om? Welke Synology en versie van DSM? Synlogy al een keer geherstart?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• WRT54G
Finder restarten heb ik gedaan. Mac zelfs meerdere malen herstart. Synology zal ik eens proberen te herstarten.

OSX 10.11.5
Synology DS415+ met DSM 6.0 - 7321 update 7

• WRT54G
Helaas... Ook het herstarten van mijn Synology heeft het probleem niet opgelost. (mac ook nog herstart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 08:09
Marcel_EA schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:13:
Helaas... Ook het herstarten van mijn Synology heeft het probleem niet opgelost. (mac ook nog herstart)
Mag ik vragen waarom je AFP nog gebruikt ? In 10.10 was SMB niet ok (gedoe met locked files bij bv. copieren of verplaatsen), maar in 10.11 werkt SMB prima. Snelheid is ongeveer hetzelfde. Issue is dat Apple AFP aan het uitfaseren is, wordt niet meer door ontwikkeld. SMB is "the way to go".

Enige verschil wat ik zien, is dat met mijn QNAP NAS SMB niet parallele acties ondersteund. Als je bv. iets aan het copieren bent naar een folder op een NAS en een file delete op dezelfde NAS, zal ie eerst de copieer actie afmaken en dan de delete uitvoeren. Met AFP gebeurde het wel parallel. Ik vermoed dat dit aan QNAP ligt.

Question mark betekent volgens mij dat ie de share op je netwerk ziet, maar niet kan inloggen. Mount de share wel ? Niet 100% duidelijk.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Dank voor je reply.
De share mount zeker wel en ik kan hem ook gewoon openen zonder problemen.
Dus "browsen" op mijn Synology via de AFP share is geen probleem.

Ik had idd wat problemen in 10.10.x waardoor ik AFP ben gaan gebruiken.
Wellicht dat ik dit kan vervangen door SMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:23
Heb je al een reset van de icon cache gedaan? Misschien staat er in de cache een fout icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Door een andere reden moest ik de machine her-installeren. Probleem is dus "opgelost".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Helaas te vroeg gejuicht...
Ik dacht dat het probleem na herinstallatie wel opgelost zou zijn maar toch niet.

Clean install gedaan van El Capitan 10.11.6 maar nog steeds hetzelfde probleem.
Het probleem lijkt hem dus te zitten in de Synology AFP service. Maar waar..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Marcel_EA schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:14:
Helaas te vroeg gejuicht...
Ik dacht dat het probleem na herinstallatie wel opgelost zou zijn maar toch niet.

Clean install gedaan van El Capitan 10.11.6 maar nog steeds hetzelfde probleem.
Het probleem lijkt hem dus te zitten in de Synology AFP service. Maar waar..?
Ik moet bekennen dat mijn DS215j geen enkel probleem heeft met AFP op de nieuwste versie van DSM. Voorheen ook niet. De shares krijgen gewoon het reguliere OS X icoon voor een share of server. Heel apart dit.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Moet je inloggen voordat je de mount op kan of kan je er direct op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
De shares zijn voorzien van username/password combo (of course) maar deze staan in mijn keychain.
Dus de eerste keer moest ik credentials opgeven welke ik vervolgens in de keychain heb laten zetten.
Als ik nu verbind met AFP dan hoef ik (zelf) geen credentials meer op te geven.

Dit is overigens precies hetzelfde als ik SMB connect. Alleen bij SMB krijg ik wel een normaal icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-10 21:01

Coffee

Coffee

Je kunt ook binnen finder zelf een icoon binden aan de share!

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Pagina: 1