Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf laptop voor gaming en school

Pagina: 1
Acties:

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Hi :)

Ik ga aankomend jaar studeren aan het Fontys en ga de studie ICT volgen. Daarnaast houd ik er wel van om af en toe te gamen. Vandaar dat ik een nieuwe (game) laptop wil gaan kopen. Bij deze jullie advies gevraagd aangezien ik niet helemaal thuis ben in deze materie.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil simpel kunnen internetten, mailen en games kunnen spelen. Dit moet wel allemaal soepel lopen. Mijn ervaring met een SSD is prima, deze snelheid voldoet voor mij en een SSD is dus ook een pre.

Met games gaat het vooral om de wat oudere spellen zoals Men of War, Company of Heroes, Rise of Nations. Dit zijn oudere spellen die niet veel van mijn laptop zullen vragen. Wellicht zal ik bij een mooie aanbieding wat nieuwe spellen aanschaffen als GTA 5, en Battlefield 1. Bij deze nieuwe spellen heb ik geen hoge eisen. Een framerate van 30-40 bij medium instellingen is voor mij prima.

Wat is je budget?
Ik wil €900,- tot €1250,- uitgeven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ga hem namelijk ook gebruiken voor school. Echter stel ik geen super hoge eisen aan het gewicht of de grote. Vijf kilo is overdreven maar 3,5 kilo kan prima. Qua grote is 15" prima. Een lange accuduur is fijn maar niet noodzakelijk aangezien ik vaak een stopcontact in de buurt zal hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeur qua merk. Ik heb namelijk geen ervaring met (game) laptops. Wel heb ik de voorkeur naar een SSD van minimaal 128GB (en waar mogelijk een traditionele HD erbij i.p.v. een dvd-speler) en 8GB geheugen. Daarnaast heb ik nog wel twijfels over het type beeldscherm, wellicht kunnen jullie mij daarin adviseren? :)

Alvast bedankt voor de hulp en mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 09:54
Denk dat deze zo ongeveer aan al je eisen voldoet:
pricewatch: Medion Erazer P6661 (30019794)

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik zou even wachten totdat er wat laptops op de markt zijn met een Nvidia gtx 1060. Kaarten zijn deze week uitgekomen.

[Battle.net: Forsaken#22243]

• SebasC88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-10 22:07
Inderdaad! Op het moment zijn die nog wat aan de prijzige kant, maar hopelijk daalt dat al wat als er meer aanbod komt. Mocht dit niet gebeuren dan zijn er voorlopig nog zat laptops met een 9xxM kaartje te krijgen, waarvan de prijs waarschijnlijk zeker zal zakken nu de nieuwe generatie grafische kaarten er is. Is dan best mogelijk dat een 970m of misschien zelfs een 980m binnen je budgetrange komt en dan kan je voorlopig toch wel comfortabel gamen!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2016

Past prima binnen je budget en is ook nog eens door tweakers getest.
Het alternatief in de test, de lenovo is ook een optie voor wat minder geld.

[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 18-08-2016 18:54 ]

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Laptops met een gtx1060 zullen in een hoger prijsklasse vallen. Wat veel mensen niet weten is dat de 1060 de opvolger is van de 970m, de 1070 is opvolger van de 980m en de 1080 is de opvolger van de 980 zonder m.

Dit zijn ook mooie notebooks die binnen je budget vallen:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV00V1MH

pricewatch: Asus VivoBook Pro N552VW-FY217T

Beide met gtx960m

• TheNameIsBart
  • Niet online
Bedankt voor de tip. Echter bevalt het ontwerp mij niet echt.. Ik vind het moeilijk om uit te leggen maar mijn voorkeur gaat uit naar een laptop met een 'game' uiterlijk. Modellen van MSI en Alienware zijn daar voorbeelden van.
Intelcorei7 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 18:12:
Ik zou even wachten totdat er wat laptops op de markt zijn met een Nvidia gtx 1060. Kaarten zijn deze week uitgekomen.
SebasC88 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 18:42:
Inderdaad! Op het moment zijn die nog wat aan de prijzige kant, maar hopelijk daalt dat al wat als er meer aanbod komt. Mocht dit niet gebeuren dan zijn er voorlopig nog zat laptops met een 9xxM kaartje te krijgen, waarvan de prijs waarschijnlijk zeker zal zakken nu de nieuwe generatie grafische kaarten er is. Is dan best mogelijk dat een 970m of misschien zelfs een 980m binnen je budgetrange komt en dan kan je voorlopig toch wel comfortabel gamen!
Ik begrijp jullie opmerking, echter heb ik een binnen korte termijn een laptop nodig i.v.m. mijn studie.
Cinemaskoop schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:22:
Laptops met een gtx1060 zullen in een hoger prijsklasse vallen. Wat veel mensen niet weten is dat de 1060 de opvolger is van de 970m, de 1070 is opvolger van de 980m en de 1080 is de opvolger van de 980 zonder m.

Dit zijn ook mooie notebooks die binnen je budget vallen:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV00V1MH

pricewatch: Asus VivoBook Pro N552VW-FY217T

Beide met gtx960m
De Lenevo spreekt mij wel aan. Kan jij meer vertellen over de verschillen tussen een IPS en een TN paneel? Voor zover ik het begrijp is IPS mooier maar verbruikt deze meer energie. Heb ik het goed?

Ik heb zelf ook rondgekeken en de volgende drie laptops vergeleken: ACER ASPIRE VN7-592G-78TX, MEDION ERAZER X6601 30020944 en de MSI GP62 6QF-1263NL LEOPARD PRO. Er zijn diverse verschillen echter vraag ik mij af wat het verschil in hoeveelheid videogeheugen uit maakt. De Acer heeft 4000MB en de andere twee modellen 2000MB. Kunnen jullie mij dit uitleggen?

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Psvtje10 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:57:
[...]

Bedankt voor de tip. Echter bevalt het ontwerp mij niet echt.. Ik vind het moeilijk om uit te leggen maar mijn voorkeur gaat uit naar een laptop met een 'game' uiterlijk. Modellen van MSI en Alienware zijn daar voorbeelden van.

[...]

[...]

Ik begrijp jullie opmerking, echter heb ik een binnen korte termijn een laptop nodig i.v.m. mijn studie.

[...]

De Lenevo spreekt mij wel aan. Kan jij meer vertellen over de verschillen tussen een IPS en een TN paneel? Voor zover ik het begrijp is IPS mooier maar verbruikt deze meer energie. Heb ik het goed?

Ik heb zelf ook rondgekeken en de volgende drie laptops vergeleken: ACER ASPIRE VN7-592G-78TX, MEDION ERAZER X6601 30020944 en de MSI GP62 6QF-1263NL LEOPARD PRO. Er zijn diverse verschillen echter vraag ik mij af wat het verschil in hoeveelheid videogeheugen uit maakt. De Acer heeft 4000MB en de andere twee modellen 2000MB. Kunnen jullie mij dit uitleggen?
IPS mooiere kleuren en betere kijk hoek.

TN reactie snelheid ligt hoger

[Battle.net: Forsaken#22243]

• Cinemaskoop
Intelcorei7 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:07:
[...]

IPS mooiere kleuren en betere kijk hoek.

TN reactie snelheid ligt hoger
Die reactietijd is wel redelijk te verwaarlozen tegenwoordig. In stroomverbruik maakt het iig niet uit.

Als je voor een game-achtig uiterlijk wil gaan dan is die Y700 nog steeds een goede keuze.

[ Voor 13% gewijzigd door Cinemaskoop op 18-08-2016 23:10 ]

• TheNameIsBart
  • Niet online
Cinemaskoop schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:08:
[...]

Die reactietijd is wel redelijk te verwaarlozen tegenwoordig. In stroomverbruik maakt het iig niet uit.

Als je voor een game-achtig uiterlijk wil gaan dan is die Y700 nog steeds een goede keuze.
Dus kort door de bocht is IPS beter?

Ik ben nu aan het overwegen de LENOVO IDEAPAD Y700-15ISK 80NV00V1MH aan te schaffen. Toevallig nog op- of aanmerkingen over deze laptop?

[ Voor 10% gewijzigd door TheNameIsBart op 18-08-2016 23:17 ]

• Cinemaskoop
Ips is inderdaad mooier ja. Die msi die ie aangaf is ook cool. Die heef een grotere ssd en een steelseries keyboard. Dat schijnt fijner te zijn en er zit wat meer metaal in de behuizing. Dus dat is ook zeker een goede keuze.

• TheNameIsBart
  • Niet online
Even een kickje.

Na veel vergelijken en testen bij diverse winkels heb ik de keuze gemaakt: Ik wil de LENOVO IDEAPAD Y700-15ISK 80NV00V1MH aan gaan schaffen. Voor mij bevalt alles perfect. Ik zit echter met één moeilijk punt: de accu is niet verwisselbaar. Mijn vraag is of dit anno 2016 erg belangrijk is. Of is het tegenwoordig zo dat accu's een stuk langer mee gaan als jaren geleden?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Dat zal op zich geen probleem zijn voor de komende 3 - 5 jaar. Ik gebruik mijn laptop alleen niet zo veel op de accu, misschien doe ik er daarom wel langer mee als gemiddeld? Nu een xps17 al 5 jaar in gebruik en accu gaat net zo lang mee als bij aanschaf.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:30
Psvtje10 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:59:
Even een kickje.

Na veel vergelijken en testen bij diverse winkels heb ik de keuze gemaakt: Ik wil de LENOVO IDEAPAD Y700-15ISK 80NV00V1MH aan gaan schaffen. Voor mij bevalt alles perfect. Ik zit echter met één moeilijk punt: de accu is niet verwisselbaar. Mijn vraag is of dit anno 2016 erg belangrijk is. Of is het tegenwoordig zo dat accu's een stuk langer mee gaan als jaren geleden?

Alvast bedankt!
zonde dat je niet een laptop met een gtx 1060/1070/1080 aanschaft! ik zou nog even wachten!
Pagina: 1