Beste UHD tv <1000

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Darkknight60
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-12-2021
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe tv aanschaffen, ik weet alleen niet precies wat de beste optie is.
Ik ga de tv gebruiken om op te game (PS4) en ik wil hem gaan gebruiken om films op te kijken (Netflix 4K en UHD blue Ray's)
Ik zoek een toestel rond de 43 tot 55 inch. Ik zit er ongeveer 3 à 4 meter vanaf.
Ik zit erg te denken aan een PHILIPS 49PUS6501/12. Alleen lees dat Philips dramische input lag heeft.
Ik heb gelezen dat Sony tv's beter zijn met input lag, heeft iemand hier ervaring mee?
Het Sony alernatief zou dan eventueel deze zijn.
SONY Bravia KD-49X8307C
Ik wil maximaal 1100 euro kwijt zijn aan de tv.

Alvast bedankt mede tweakers!

[ Voor 6% gewijzigd door Darkknight60 op 18-08-2016 18:14 ]

Alle reacties

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Lees anders even dit door: Dimens in "Aankoopadvies UHD TV"

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verhuizing naar CEA. Daar kun je overigens ontelbare soortgelijke topics vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet hierop reageren, daar ik hetzelfde wilde degene die mijn thread nog herinneren weten wel dat ik vrij eigenwijs was toch heb ik uiteindelijk mede door de ervaren tweakers zoals b.v. Dimens en nog een aantal de keuze gemaakt om een FULL HD tv te kopen.

op 3 meter afstand ga je het verschil tussen FULL HD en UHD echt niet zien, maar het verschil in contrast en backlight wel. ik kijk op 4 meter afstand en heb een 50 inch gekocht, wilde liever 55 inch maar dat was net boven mijn budget. moet zeggen 50 inch is prima formaat voor die afstand, persoonlijk zou ik 43 inch te klein vinden.

ik heb gekozen voor de Sony Bravia

de redenen voor mij waren dat deze 100Hz paneel had en hoge contrast (dankzij VA paneel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkknight60
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-12-2021
Goedemorgen,
Dank voor alle reacties!
@legolas_73
Ben je tevreden over deze tv? Ik wil namelijk eigenlijk erg graag een UHD tv, omdat ik graag UHD films en series wil kijken.
Ik zit ongeveer 1 meter van mijn scherm af, dus ik twijfel of ik een kleinere (43inch) full HD tv moet aanschaffen.
Of een grotere 50/55 inch 4k tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkknight60 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 08:24:
Goedemorgen,
Dank voor alle reacties!
@legolas_73
Ben je tevreden over deze tv? Ik wil namelijk eigenlijk erg graag een UHD tv, omdat ik graag UHD films en series wil kijken.
Ik zit ongeveer 1 meter van mijn scherm af, dus ik twijfel of ik een kleinere (43inch) full HD tv moet aanschaffen.
ik ben erg tevreden ja, maar ik kijk van 4 meter afstand. en een goede UHD TV is gewoon duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Darkknight60 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 08:24:
Goedemorgen,
Dank voor alle reacties!
@legolas_73
Wat je wilt is zo mooi mogelijk beeld, en voor 1000 euro geeft een HD tv veel beter beeld dan een 4K tv. Zo simpel is het nu eenmaal.

Ik snap ook niet waarom je het formaat laat afhangen van het type tv? Het is niet zo dat 50/55" te groot zou zijn voor HD en je daarom een 4K nodig hebt. Op 3-4 meter is alles van 45 tot 55" een goede maat, dat zal je zelf moeten bepalen.

Laat je niet gek maken door 4K maar koop een kwalitatief goede tv, en dat moet zeker lukken voor 1000 euro. Tijd om reviews door te gaan nemen, dit is er één (wel van 600euro): reviews: Hdtv's rond de 600 euro: vier keer 49 inch getest
Pagina: 1