Extra Xperiabox v8 (vgv7519) instellen als 2de router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe kan ik een tweede XperiaBox v8 (arcadyan 7519) instellen als extra WIFI punt voor meer bereik in huis?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- 2x Xperia box v8 van telfort
- Laptops/PC's

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het IPadres van deze XperiaBox is uit zichzelf niet te veranderen. Enkel middels een bepaalde 'hack'. Hierbij duik je met''Web Developer'' van Firefox verder in het interface van het modem en dan is het wel mogelijk, tevens moet je dan de dhcp uitzetten. Echter verbreekt na 5 minuten ofzo de volledige verbinding met het modem.

link uitleg: https://kpn.gebruikers.eu...ad.php?thread_id=3260#top

Iemand enig idee of dit mogelijk is??

vr gr Sander

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 16:32 ]

Alle reacties

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Niet aan beginnen. Sowieso is de Experiabox V8 daar niet voor bedoelt. Daarnaast heb je voor een paar 10'tjes een betere router. Maar aangezien je doel is om je WiFi bereik uit te breiden kan je beter een Accesspoint kopen. Telfort/KPN biedt deze heel goedkoop aan. Maar je hebt ook andere van bijvoorbeeld TP-Link of Netgear, maar wil je dezelfde specs, ben je meestal iets duurder uit.

Ook bouwt de Experiabox automatisch een PPP sessie op z'n WAN poort (weet niet of dit bij de Telfort firmware ook zo is). Daarnaast komt het voor dat de V8 automatisch herstart / bezig gaat verbinding te maken als je niets op de WAN of DSL poort aansluit.

[ Voor 25% gewijzigd door RobinF op 18-08-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, oke. Koop wel gewoon een router dan inderdaad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Bij de "KPN" versie werkt het wel met de door jou beschreven hack.
De Telfort versie geeft geen internet door.