Vraag

• waandersj
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-06 15:12
Vraagje:

Ik heb een Moto G (3gen) en gebruik wifi voor internet. Sinds enkele dagen heb ik een mobiele bundel erbij genomen voor als ik onderweg ben.

Hoe kan ik mijn Moto G automatisch laten terugschakelen naar wifi als ik thuis kom (om kosten te besparen). Nu doe ik dat handmatig op het toestel, maar dat moet toch anders kunnen?

Beste antwoord (via rens-br op 05-09-2016 10:46)

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:58
Op het moment dat je een wifi verbinding hebt die ook ziet dat er contact is met internet zal je telefoon automatisch alleen nog wifi gebruiken voor data, op het moment dat je wifi verliest schakelt hij ook vanzelf weer terug

ps. in veel apps kan je instellen dat data alleen opgehaald wordt als er wifi verbinding is, dus bijvoorbeeld whatsapp foto's en video's worden dan niet binnengehaald als er geen wifi is.

[ Voor 29% gewijzigd door Knielen op 18-08-2016 15:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:58
Op het moment dat je een wifi verbinding hebt die ook ziet dat er contact is met internet zal je telefoon automatisch alleen nog wifi gebruiken voor data, op het moment dat je wifi verliest schakelt hij ook vanzelf weer terug

ps. in veel apps kan je instellen dat data alleen opgehaald wordt als er wifi verbinding is, dus bijvoorbeeld whatsapp foto's en video's worden dan niet binnengehaald als er geen wifi is.

[ Voor 29% gewijzigd door Knielen op 18-08-2016 15:43 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:50
Als je een wifi icoontje in de statusbalk ziet dan zou alles automatisch over wifi moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-06 15:12
Dank allemaal voor de reacties, het is ondertussen gelukt, mijn mobiel schakelt inderdaad automatisch over naar wifi als ik thuis ben.