Nieuw goedkoop HTPC systeem met veel interne HDD ruimte

Pagina: 1
Acties:

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil Foobar en Kodi gebruiken en daarbij het liefst zoveel mogelijk 3,5" HDD's in kwijt kunnen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zo min mogelijk. De keuze om geen aparte file-server of NAS achtig iets te bouwen is ook om zoveel mogelijk kosten te besparen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, mijn EMU 0404USB geluidskaart wil ik graag blijven gebruiken. Hiermee speel ik muziek af en kan ik geluidsmetingen maken voor roomcorrection.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel heb ik 3 HDD's maar ik wil er graag nog enkele bij kunnen plaatsen. Om te beginnen graag een 4TB schijf en later wellicht nog 2 a 3 grotere HDD's. Eventueel is het mogelijk om mijn huidige 750GB en 1,5 TB te vervangen voor 1 grotere. Maar ook dit kost weer extra. Het systeem hoeft niet snel te zijn dus ik zat te denken om de 750GB schijf te gebruiken voor het OS en de 1,5TB voor data, samen met een 3TB die ik ook al in bezit heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Iets als een Intel NUC lijkt me perfect maar daar ontbreekt de ruimte voor HDD's

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst geluidsloos en op zijn minst geluidsarm. De hoeveelheid interne HDD's zullen natuurlijk ook 'lawaai' maken. Mijn OS schijf zit nu in een silencer en de rest staat 'uitgeschakeld' wanneer ze niet gebruikt worden. Wanneer ik een track of film start die op een van die schijven staat hoor ik hem opspinnen en zachtjes ratelen. Dit is nog acceptabel. Maar ik wil geen luidruchtige CPU of Case fans horen

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik van jullie vernemen of er een behuizing is, barebone of vrij makkelijk samen te stellen systeem dat een kleine omvang maar toch veel ruimte voor HDD's heeft. En niet te vergeten 2x een 5,25" bay. Dit voor een BRplayer en voor mijn HDD silencer

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:12