• maxkruijssen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-08 10:08
Hallo,

Ik heb een Cisco EPC3928 modem, en ik porbeer een minecraft server te portforwarden. Nu weet ik hoe ik dat moet doen alleen heb ik nog een vraag. Is de port alleen open als ik de server open heb staan of altijd?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De port is altijd geforward. Of er iets op het IP waar je het heen geforward hebt aanwezig is, en of dat ook luistert op die poort maaakt niet uit.

Vanwaar deze vraag?

Oslik blyat! Oslik!

• maxkruijssen
nou omdat ik de port open heb staan in de modem maar sites zeggen van niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zo lang er achter die poort niks luistert, kunnen die test-sites ook niet vaststellen dat het werkt. Dus om het te testen moet de minecraft server inderdaad actief zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
maxkruijssen schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:29:
nou omdat ik de port open heb staan in de modem maar sites zeggen van niet
Ligt er natuurlijk aan hoe die sites dat checken. Vergelijk het met een webserver-situatie. Als jij poort 80 "opent" (wat natuurlijk een rare woordkeuze is voor een IPv4 NAT port forward ;)) zonder dat er op de PC achter je router een webserver draait en je probeert naar jouw IP te "surfen", dan krijg je natuurlijk nevernooitniet de website van je webserver te zien, ook al staat de poort "open".
Orion84 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:31:
Zo lang er achter die poort niks luistert, kunnen die test-sites ook niet vaststellen dat het werkt. Dus om het te testen moet de minecraft server inderdaad actief zijn.
Ligt er natuurlijk ook beetje aan of die test-sites nog het verschil tussen een time-out of een ICMP port unreachable error/TCP RST flag maken.. En dat laatste is natuurlijk weer afhankelijk van de lokale firewall achter de router :P
offtopic:
Mijn `iptables` genereert netjes een reject-with tcp-reset of reject-with icmp6-addr-unreachable bij alle poorten die ik niet bewust heb toegestaan..

[ Voor 36% gewijzigd door Osiris op 18-08-2016 15:37 ]

• maxkruijssen
ok bedankt voor de hulp!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Als je even snel wilt checken of die poort open staat is het vrij eenvoudig om tools als netcat te laten luisteren op een pc achter de router. Dan hoef je in principe niet eerst een Minecraft server in te richten en het scheelt bij troubleshooten ook dat je weet dat de poort correct is geforward.
Pagina: 1